A5 - OTP Garancia Rallye sajtóközlemény, fotó: med 2006.08.03. 08:23
Végsőkig kiélezett küzdelem a szombathelyi ralin
Amikor a hőség nem számít
Végsőkig kiélezett küzdelem a szombathelyi ralin
Hiába nyerte sorra a gyorsasági szakaszokat a két Skoda-pilóta, Turi Tamás és a cseh Jan Kopecky, hiába volt olykor gyorsabb Benik, mint ifj. Tóth, mégis a tavalyi bajnok nyerte a hétvégi OTP Garancia Rallye-t.
A mérhetetlen kánikulára legfeljebb a nézők panaszkodhattak a hétvégi OTP Garancia Rallye-n, Szombathelyen, hiszen a csapatok a hőségre ügyet sem vetve elszántan küzdöttek a második hazai murvás futam elsőségéért. Olyannyira szoros volt a verseny, hogy a futam vége előtt is csupán néhány másodperc választotta el az élmezőnyben haladó három versenyzőpárost. Ez volt az a futam, ahová a cseh vb-menő Jan Kopecky érkezett vendégszerepelni, és ez lett az a verseny, ahol végül a "mi fiaink" kerekedtek felül.
Az eddigi négy versenyből hármat ifj. Tóth nyert meg
Az első napi, pénteki hat gyorsasági után az ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) kettős állt az élen, akik szoros küzdelemben végül 7,8 másodperc előnyt gyűjtöttek be a második helyen álló Benikékkel szemben, és 11 másodperccel húztak el Kopeckyék elől. Janikáék és Benikék az utolsó előtti gyorson teljesen egy ritmusra mozogtak, hajszálra azonos időt mentek a kondorfai szakaszon. Ifj. Tóth a cél után röviden ennyiben összegezte a napot: "Jól működött minden, egyedül az utolsó gyors két kanyarjában csúsztam túl. A holnapi pályák viszont nem fekszenek nekem." Kopeckyék is elégedettek magukkal, mivel elsősorban a Fabia WRC-t tesztelni érkeztek, nem akartak mindent beleadni, és bevallottan esőre készültek - ebbe a visszafogottságba azért belefért egy győzelem a második gyorson. Turiék három szakaszgyőzelem és egy defekt után harmadik legjobb magyarként várhatják a folytatást 36,7 másodperccel a cseh vb-s páros mögött. Spitzmüllerék újabb két másodperccel Turiék mögött indulhatnak neki a másnapi küzdelmeknek, hatodikként Tagaiék zárták a szombati napot. Herczig Norbert egyelőre két A8-as, Turán Frigyes és Angyalfi Károly közé beszorulva nyolcadik. Abszolútban a tizedik helyet az N4 kategória legjobbja, a Matics, Vinoczai kettős szerezte meg. A Super 1600-ban Bútorék nem tudtak úrrá lenni az Ignis váltóhibáján, így az első napot a Kakuszi, Kakuszi páros (VW Polo) zárta a kategória élén, Bútorék elé Olléék is beférkőztek.
Benik végig ott volt Janika nyomában, de be kellett érnie a második hellyel
A szombati zárónapon hiába nyert öt gyorsasági szakaszt a cseh Jan Kopecky, hiába szerzett két szakaszgyőzelmet Turi, hiába volt négyszer is jobb Benik Balázs, mint ifj. Tóth János, a tavalyi bajnok nyerte az OTP Garancia Rallye-t. És cseppet sem érdemtelenül! A végsőkig kiélezett küzdelmet hozott az Országos Rallye Bajnokság idei negyedik futama. A napot az élről kezdő ifj. Tóth János elaludta az első szakaszt, és elmondása szerint Benik kicsit rá is ijesztett. "Nem fekszik nekem ez a laktanyai gyors - mondta a győztes - tavaly kiestünk, és ezért nem mentem itt, de korábbról sincsenek jó emlékeim. Rettentően pontosan kell autózni, nincs lehetőség a hibázásra, de végül is nyertünk, és ez a lényeg!" A vége mindössze két másodperces különbség, ennyivel nyert Janika Benik előtt, Kopecky pedig - aki a kilencedik szakaszon hibázott egy kanyarban, lefulladt a motorja, és újra kellett indítani - megnyerte ugyan az utolsó három gyorsaságit, de ez sem volt elég, hogy legyőzze a magyarokat. "Iszonyú dühös voltam magamra a hiba miatt - mondta a cseh versenyző a célban. - Ahogy a verseny előtt is mondtam, ezen a versenyen elég egy hiba, és vége, nincs mód a javításra." Turi, aki jól kezdte a napot, most sem úszta meg műszaki gond nélkül. Az első kör után a szervizparkba autózva elfolyt az olaj a váltójából, és a szerelés kicsit tovább tartott a kelleténél, kikésett két percet, amiért 20 másodperces büntetést kapott. Ennyi éppen elég is volt ahhoz, hogy visszacsússzon egy helyet, így kicsit keserédesre sikeredett az idei első célba érkezés.
A Super 1600-ban Kakusziék győzedelmeskedtek, ezzel felzárkóztak Bútor mögé a pontversenyben
Ami a további kategóriákat illeti, A8-ban Turán Frigyes folytatta jó murvás szereplését, a Duna Rallye után Szombathelyen is diadalmaskodott Botka Dávid és ifj. Angyalfi Károly előtt. Botka az utolsó szakaszon jött fel a második helyre, összesítésben mindössze egyetlen tizeddel előzte meg Angyalfit. Az N4-esek versenyét Matics Mihály nyerte. Pénteken még minden gyorsasági szakaszt megnyert, szombaton négyet átengedett riválisának, Botka Krisztiánnak, de arra azért ügyelt, hogy maradjon az előnyéből a végére. Éppen két tized maradt! A Super 1600-osok küzdelmében Fehérvár után ismét Kakusziék bizonyultak a legjobbnak, két murvás sikerükkel felzárkóztak a bajnokságban, Bútor előnye már csak 4 pont velük szemben. A további kategóriák győztesei: A7: Hadik, Ősz (Skoda Octavia Kit-car), A6: dr. Varga, Pichner (Skoda Felicia), A5: Dér, Gyimesi (Suzuki Swift GTI), N3: Rimár, Csicsely (Honda Civic Type-R), N2: Martinis, Tratter (olasz, Honda Civic), H9: Fenyvesi, Gyöngy (Lada VFTS), H10: Gerencsér, Kőszegi (Ford Escort Cosworth).
Az OTP Garancia Rallye végeredménye: 1. ifj. Tóth, Bahor (Peugeot 307 WRC) 1:02:33,7 óra 2. Benik, Varga (Ford Focus RS WRC 03) +2 mp hátrány 3. Kopecky, Schovanek (Skoda Fabia WRC) +5,4 mp h. 4. Spitzmüller, Kazár (Ford Focus WRC) +1:04,6 perc h. 5. Turi, Tóth (Skoda Fabia WRC) +1:09,8 perc h. 6. Tagai, Zsíros (Skoda Octavia WRC 03) +1:35,6 perc h.