soos93
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képek a futamokról 2005
 
Linkek
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Melyik a kedvenc autód?
Melyik a kedvenc autód?
Na melyik?

BMW
Ferrari
Subaru
Lada
Toyota
Ford
Trabi
Mercedes
Citroen
valami más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Magyar rally
Magyar rally : Ifj. Tóth nyerte a Duna Rallye-t

Ifj. Tóth nyerte a Duna Rallye-t

a5.hu  2006.06.02. 20:43

Küzdelem a pályákkal és a technikával

Ifj. Tóth nyerte a Duna Rallye-t
Küzdelem a pályákkal és a technikával
A hétvégi Duna Rallye-n majdnem minden csapatnak meggyűlt a baja a nehéz murvás pályákkal, sokan autójuk technikai gondja miatt adták fel. A végén ifj. Tóth került ki győztesen a Peugeot 307 WRC-vel.

Az évekkel ezelőtti Fehérvár Rallye-k hangulatát idézte a hétvégén lezajlott Duna Rallye, az országos rallye bajnokság harmadik futama, egyben az első idei murvás viadal. A verseny ugyanis Dunaújváros utcáin kezdődött május 26-án pénteken, melyhez majdnem az egész várost lezárták, majd a Várpalota környéki, katonai lőtéren kialakított nehéz, autógyilkos murvás pályákon folytatódott május 27-28-án, szombaton és vasárnap.

 Benik egy ideig vezetett, majd a kormányszervó<br> hibája miatt esett vissza
Benik egy ideig vezetett, majd a kormányszervó
hibája miatt esett vissza
A streetralinak is nevezett dunaújvárosi prológ hat kilométeres szakaszon zajlott. Érdekes látványt nyújtottak a murvára tervezett, magasított futóművel szerelt autók az aszfaltos pályán, ez néhányuknak jelentős időveszteséget okozott, ám a prológ még nem számított bele az eredménybe. Ifj. Tóth János csapata például egyáltalán nem tudta feltenni az aszfaltos versenyre szánt alacsony profilú gumikat a 307 WRC-re, a terepabroncsokon pedig csak csúszkálva tudott haladni, végül a 34. helyet szerezte meg a nézőcsalogató rendezvényen. Nem így a bajnokságban nagy riválisa, Benik Balázs, aki – még ha csak három tizedmásodperccel is, de - a prológ első helyére hozta be a Ford Focus WRC-t. Második lett Turi Tamás Skoda Fabia WRC-vel, harmadik a prológokon mindig is remeklő Asi, Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal.

Amilyen jól kezdett Benik pénteken, olyan pontosan folytatta szombaton: az öt murvás szakaszból hármat megnyert, ezzel némi előnyre tett szert Janika előtt. Ők ketten, a Duna Rallye előtt a bajnokságot holtversenyben vezető két páros, Benik és ifj. Tóth másodpercre menő küzdelmet vívott: Benik kezdeti 6 másodperces előnyét 9-re növelte tovább, majd Janika újra 6-ra csökkentette, melyet Benik emelt ismét 10 másodpercre - amikor Benik Fordján műszaki hiba esett. A Focus WRC kormányszervója elromlott, így Benik a szombati ötödik, utolsó szakaszt csak a kilencedik helyen zárta, ifj. Tóth pedig közel egy perces előnnyel az élen várhatta a vasárnapi folytatást.

A kedélyeket nem csak az ő küzdelmük, de Asi hatalmas bukása is borzolta: a Mitsubishi Lancer Evo VI pilótája a műszaki hiba miatt előtte lassabban haladó versenyzőt, ifj. Angyalfi Károlyt kerülte ki, ám nagy sebességgel (becslések szerint mintegy 150-160 km/h-val) egy út menti bombatölcsérbe hajtott, megdobta az autót, ami vagy fél tucat szaltó után teljesen összetört. Aschenbrenner György pilótát és Percze Nándor navigátort kórházba szállították, ahol szerencsére kiderült, hogy nagyobb sérülés nélkül megúszták a kalandot.

 Tagai Skodája a második nap már nem<br> indult be
Tagai Skodája a második nap már nem
indult be
Janika és Benik riválisai nem tudták felvenni a versenyt a két élmenővel: Spitzmüller az első nap végén másfél perces hátránnyal a harmadik helyen állt, Tagai a Skoda Octavia WRC-vel már közel három perces lemaradásban követte őt az ötödik helyen. Turi Tamás immár harmadszor pont nélkül zárt, ezúttal a Skoda Fabia WRC kuplungja ment tönkre a harmadik szakasz után - pedig egészen addig remekül ment, a harmadik helyen állt. Szintén kiállni kényszerült a régebbi Subaru Impreza WRC-vel versenyző Herczig és Csökő, autójukon a kuplung és a kipufogó törött el, Tagainak pedig vasárnap nem indult be az Octavia WRC. Vizin az öreg Corolla WRC-vel a leghosszabb, 16 km-es szakaszon kapott defektet, amit ha kicserél, legalább 3-4 perc elmegy vele, így végigevickélve 2,5 perces hátránnyal visszacsúsztak a kilencedik helyre. Az A-csoportot Turán Frigyes vezette, a pályaversenyzésből ralira átnyergelő pilóta minden szombati szakaszt megnyert, és az abszolút negyedik helyen várta a vasárnapi folytatást. A Super 1600 kategóriában ezúttal nem Bútor Róbert állt az élen, hanem VW-t vezető riválisa, Kakuszi, aki öt szakasz után fél perces előnyt épített ki Bútor előtt. Utóbbi Suzukiján megsérült a váltó, és rosszul választott gumit, de elismerte, hogy Kakuszi ezúttal nagyon gyorsan ment előtte.

 Janikától a második napon már nem lehetett<br> elvenni a vezető helyet
Janikától a második napon már nem lehetett
elvenni a vezető helyet
Vasárnapra már jóval kevesebb izgalom maradt, az aznapi három szakaszon ifj. Tóth János tovább növelte előnyét, és ezt a magabiztos vezetést már arra használta fel a csapat, hogy kikísérletezze a Peugeot 307 WRC megfelelő murvás beállításait a következő, szombathelyi és veszprémi futamokra. Benik Balázs továbbra is a kormányszervóval küzdött, ezért még a második helyet is elvesztette: az utolsó szakaszon Spitzmüller Csaba 7,1 másodperccel feljött a második helyre. Benik versenyzése viszont mindenképpen dicséretes, hiszen a nehéz murvás pályákon meglehetősen nehéz szervo nélkül versenyezni, ám ő nem adta fel, így begyűjthette a bronzos pozícióért járó pontokat. Vizin megpróbált felzárkózni tegnapi hátrányából, de az egyik kanyart rosszul írták fel az itinerbe, túl gyorsan érkeztek, és a kicsúszó Toyotán megsérült a váltó, ezért a kiállás mellett döntöttek. A bajnokságot a Duna Rallye után Janika vezeti nyolc ponttal - a versenyen bebizonyosodott, hogy nem csak aszfalton, de murván is remek csatákra számíthatunk majd ifj. Tóth és Benik között, sajnálatos viszont, hogy a többiek ezúttal sem tudtak labdába rúgni, autójuk gyengesége, vagy megbízhatatlansága miatt.

 Ollé a végén jött fel a Super 1600 kategória<br> harmadik helyére
Ollé a végén jött fel a Super 1600 kategória
harmadik helyére
A Super 1600 kategóriában Kakuszi félperces előnye tudatában nyugodtan autózott, és bár Bútor a verseny nyolc gyorsasági szakasza közül az utolsó négyet megnyerte, így is csak 21 másodpercre tudta faragni hátrányát. Ollé a végén nagy hajrában megelőzte tavalyi csapattársát, a szintén Suzuki Ignisszel versenyző Kellert, és beért a kategória harmadik helyére. Az A/8 kategóriát Turán Frigyes rajt-cél győzelemmel, négy és fél perces előnnyel zárta, míg az N-csoportban Matics Mihály és Botka Krisztián között zajlott a verseny, végül Matics defektje miatt 12 másodperccel Botka javára.

Következik a Szombathely Rallye, ahol a várpalotaihoz képest eltérő körülményekre számíthatunk: a hosszú egyenesekkel és derékszögű kanyarokkal tűzdelt, fákkal szegélyezett erdészeti utak jó minőségű murvás pályák, ami kevésbé teszi próbára az autók tűrőképességét, mint a katonai lőtér, nagyobb szerep jut viszont mind az autók, mind a versenyzők teljesítményének.

A Duna Rallye végeredménye
1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) 1 óra 14 perc 38,5 mp.
2. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Ford Focus WRC) +2 perc 25 mp.h.
3. Benik Balázs, Varga István (Ford Focus RS WRC 03) +2 perc 32,1 mp.h.
4. Turán Frigyes, Rusznák László (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3 perc 9,5 mp.h.
5. ifj. Angyalfi Károly, Nyirfás Julianna (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +7 perc 43,2 mp.h.
6. Botka Krisztián, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo VI) +8 perc 1 mp.h.
7. Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba (Volkswagen Polo S1600) +8 perc 1,1 mp.h.
8. Matics Mihály, Vinoczai Attila (Mitsubishi Lancer Evo VI) +8 perc 13,5 mp.h.
9. Bútor Róbert, Tóth Vilmos (Suzuki Ignis S1600) +8 perc 22,9 mp.h.
10. Zambelly György, Fejes Gábor (Mitsubishi Lancer Evo VI) +9 perc 32,7 mp.h.

A bajnokság állása 3 futam után


Abszolút
1. ifj. Tóth, Bahor 55 pont
2. Benik, Varga 47 pont
3. Spitzmüller, Kazár 27 pont
4. Vizin, Táborszki 22 pont
5. ifj. Angyalfi, Nyirfás 16 pont
5. Bútor, Tóth 14 pont
6. Botka, Mihalik 11 pont
8. Herczig, Csökő 10 pont
9. Turán, Rusznák 10 pont
10. Matics, Vinoczai 9 pont

Super 1600

1. Bútor, Tóth 28 pont
2. Kakuszi, Kakuszi 22 pont
3. Ollé, Kerék 17 pont
4. ifj. Ranga, Czakó 15 pont
5. Pálinkás, Bagaméri 8 pont
6. Keller, Spitzer 5 pont

 
Idő
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Forma1
 
Számláló
Indulás: 2005-01-26
 
Szavazás
Ki lesz világbajnok 2006-ban?
Ki lesz a világajnok 2006-ban?

Kimi Räikkönen (39 / 21%)
Fernando Alonso (81 / 43%)
Michael Schumacher (48 / 26%)
Mark Webber (2 / 1%)
Jenson Button (4 / 2%)
Rubens Barichello (0 / 0%)
Juan-Pablo Montoya (3 / 2%)
Felipe Massa (2 / 1%)
valaki más (9 / 5%)

Szavazatok száma: 188

Létrehozás időpontja:
2005-11-27 14:09:13

Szavazás lezárva:
2006-12-27 16:15:28


Lezárt szavazások
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!