Magyar rally : Janika visszavágott, holtverseny az élen
Janika visszavágott, holtverseny az élen
a5.hu 2006.05.02. 15:46
Véget ért a 13. Gulyás Miskolc Rallye
Janika visszavágott, holtverseny az élen
Véget ért a 13. Gulyás Miskolc Rallye
A várttal ellentétben az eső végül nem kavarta meg a lapokat, ám a gumiválasztás annál fontosabb volt a hétvégi 13. Gulyás Miskolc Rallye-n. A versenyt a hibátlanul teljesítő ifj. Tóth nyerte Benik előtt, így ők ketten holtversenyben vezetik a bajnokságot.
Idén is a népkerti salakos prológgal indult a miskolci verseny
A korábbi évekből jól ismert pályákon zajlott az idei Miskolc Rallye, a versenyzőpárosok április 29. és 30. között összesen tizenkét gyorsasági szakaszon mérhették össze saját és autójuk erejét. A verseny előtt, 28-án pénteken ezúttal sem maradt el a látványos prológ, melyet ismét a miskolci, népkerti Speedway Arénában rendeztek. A salakos körpálya lelátóin a borsos árú belépőjegy ellenére több ezres tömeg gyűlt össze, akik a korábban tapasztalt lelkesedéssel buzdították kedvenceiket. Így nagy népszerűségnek örvendtek a Historic kupa klasszikus autói, köztük a Fiat 850 Coupé, Renault R12 Gordini, Ford Escort RS2000, valamint Opel Manta és Ascona, de hasonlóan fogadták a H-csoportos Lada VFTS-eket, és a fordított sorrend miatt a rendezvény estébe hajló végén rajtoló WRC autókat is. Emlékezetes marad a Botka fivérek köre, akik menet közben integetve üdvözölték a nézőket, majd egy helyben pörgős tiszteletkörrel köszönték meg a szurkolást, de ifj. Angyalfi autózása is figyelemreméltó volt, aki szinte végig kilinccsel előre közlekedett a salakon. A látványos prológon végül Spitzmüller Csaba bizonyult a legjobbnak, bevált tehát az autócsere, hiszen a korábbi N-csoportos bajnok Egerben használt öreg Peugeot 206-osát ezúttal Ford Focus WRC-re cserélte. Csak hat tized másodperccel maradt el tőle a prológokon remeklő Asi, és közel azonos időt ment Tagai Tamás a Skoda Octavia WRC-vel, annak ellenére, hogy egyik körében odacsapta autója hátulját a salakpályát övező palánknak.
Az első versenynap végén Benik elhanyagolható hátránnyal állt a második helyen
Ekkor már minden versenyző a másnapra gondolt, méghozzá arra, milyen gumit tegyen fel autójára. Április utolsó hétvégéjére ugyanis változékony időt jósoltak, így száraz és vizes aszfaltra egyaránt számíthattak a csapatok. A rajtot ifj. Tóth János és Bahor Bea kapták el a legjobban, akik rögtön megnyerték az első gyorsaságit, és a vezető helyet a szombati nap végéig ki sem engedték a kezükből. "Reggel felhős volt az ég, azt az információt kaptuk, hogy az egyes és a hármas gyors száraz, a kettes azonban vizes, ennek ellenére, úgy láttam, mindenki slickgumit tett fel" - mondta Janika a nap végi szervizparkban. - "Mi azonban egy kicsit jobban megvágtuk, és ez talán előnyt jelentett a többiekkel szemben. " Ezen múlt, vagy sem, de Janika az egyes és kettes gyorsot mindkét körben megnyerte, csupán a hármas gyors fogott ki rajta, ahol Benik Balázs délelőtt, és délután is gyorsabbnak bizonyult. Ennek ellenére ifj. Tóth várhatta az élről a folytatást, ám 11 másodperces előnye még nem jelentett biztosítékot számára, hiszen Egerben is az élen állt szombat este, másnapra Benik mégis fordítani tudott. Janika gondmentes napot zárt, míg Beniket csupán egy apró hiba hátráltatta: az első körben odaüthették a kipufogót, mert a füst bement a Ford utasterébe, így lehajtott ablakkal kellett menniük, hogy lássanak is valamennyit.
Spitzmüller árokjárása a győzelem elvesztését jelentette számára
Ennél rosszabbul járt két riválisuk, Spitzmüller és Turi. Előbbiek negyedik idővel nyitottak, majd mindjárt a következő szakaszon becsúsztak az árokba, olyan mélyre, hogy csak a nézők segítségével sikerült kihozni a piros Fordot, ami jelentős időveszteséget jelentett számukra. A százegyedik helyre estek vissza, ahonnan a győzelem már elérhetetlen távolságba került. Utána azért igyekeztek, ahogyan csak tudtak, így szombat estére a 43. helyre tornázták fel magukat. Turi Tamás végig ott volt az élbolyban, remek eredményeivel a harmadik helyről a másodikra jött fel Benik elé, ám a szombati utolsó, hatodik gyorsasági végzetesnek bizonyult számára. Egy lassítót nem sikerült kikerülnie, így a gumiakadályon megsérült a Fabia WRC hűtője, és már nem értek be a miskolci célba.
Bútor és az Ignis nyerő párosítás volt Miskolcon is
A Super 1600 kategóriában Bútor Róbert ismét legyőzhetetlen volt, a szombati nap hat szakaszából négyet megnyert, így 14 másodperccel a Kakuszi fivérek előtt várta a másnapi folytatást. Érdekes módon neki is a hármas pályával gyűlt meg a baja, akárcsak Janikának, ezen a VW Polóval versenyző Kakusziék mindkétszer gyorsabbak voltak. A harmadik helyen Ollé állt Suzukival, míg csapattársa, az Egerben remeklő ifj. Ranga talán túlságosan is óvatos volt az előző verseny végén elkövetett hibája miatt, és csak a negyedik helyig jutott. Az N-csoportban kiegyenlített, izgalmas harc folyt, Szabó Gergő, Szilágyi János, Tóth Tibor és Matics Mihály közül mindegyikük állt az élen egy-egy szakasz erejéig, de szombat estére Szabónak állt a zászló.
Az élen álló ifj. Tóth és Benik elszántan várta a vasárnapot, hiszen szombati 11 másodperces különbségük akár egy gyorsasági szakasz alatt is eltűnhetett volna. Nem így lett, és bár aznap is a szombatihoz hasonló, kiszámíthatatlan, borús, de nem esős, inkább nyirkos idő fogadta a csapatokat, Janika mégis magabiztos előnyre tett szert.
Janikától vasárnap már nem lehetett elvenni a vezető helyet
A hat szakaszból négyet ifj. Tóth, kettőt Benik nyert, ám utóbbinak nem volt lehetősége a felzárkózásra. A Peugeot 307 WRC versenyzői húsz másodpercre növelt előnyük tudatában magabiztosan autóztak, nem kellett a határon menniük, taktikusan engedtek néha előnyükből, úgy, hogy Benik továbbra is mögöttük maradjon. Spitzmüller hibájával és Turi kiesésével a nevető harmadik nem más, mint Vizin László lett. A rutinos pilóta nem mai autójával, a kereklámpás Toyota Corolla WRC-vel a második nap végig biztosan tartotta dobogós helyét. Az újonnan alakult Subaru Rally Team versenyzői, Herczig Norbert és Csökő Zoltán csak a negyedik helyre futottak be, a szakaszokon elért eredményeik fényében biztossá vált, hogy régi, 1998-as Impreza WRC-jük nem alkalmas a futamgyőzelemre, értékes pontokat viszont szerezhetnek vele, és a nézők szórakoztatását sem hagyják figyelmen kívül. Spitzmüller a második napra sem vette el a gázt, így végül a 11. helyre jött fel a 101. helyről. Janika és Benik pedig holtversenyben vezetik a bajnokságot, hiszen mindketten egy-egy első és második helyet tudhatnak magukénak.
Kakuszi ezúttal belátható időn belül volt Bútor mögött, bár megfogni nem tudta
A Super 1600 kategória első helyét vasárnap sem lehetett elvenni Bútor Róberttől, aki már nem csak kategóriájában, de az abszolút értékelésben is egyre feljebb kúszott. A 220 lóerős, elsőkerékhajtásos Suzuki Ignisszel az abszolút ötödik helyezést szerezte meg, maga mögé szorítva ezzel sok erősebb, összkerékhajtásos versenyautót. Szintén figyelemreméltó az A7 kategória győztesének, Hadik Lászlónak abszolút tizedik helye a sokat megélt Skoda Octavia Kit-carral. Az N-csoportban vasárnapra tisztult a helyzet, Szabó Gergő kiesett, így a korábban Lada VFTS-sel remeklő Matics Mihálynak elegendő volt az első két szakaszt megnyernie, hogy 15 másodperces előnyre tegyen szert. Hiába voltak gyorsabbak nála a hátralévő négy szakaszon, végül 11 másodperccel mégis Elek István Subaruja előtt zárt. A H-csoportot a közönség egyik nagy kedvence, Varga Zoltán nyerte a zöld BMW M3-assal, aki nem csak minden szakaszon gyorsabb volt ellenfeleinél, de a végére az abszolút 14. helyre ért be az újabb autókkal versenyző riválisok közt.
A Miskolc Rallye-t új futam, a Duna Rallye követi, ami a hajdani fehérvári versenyek hagyományait folytatja. A Dunaújváros központú futam az első a bajnokságban következő három verseny futam közül, utána Szombathelyen és Veszprémben is laza talajon rajtolhat a hazai mezőny.
A 13. Gulyás Miskolc Rallye végeredménye: 1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) 1 óra 7 perc 37,4 mp. 2. Benik Balázs, Varga István (Ford Focus RS WRC 03) +14,1 mp.h. 3. Vizin László, Táborszki Attila (Toyota Corolla WRC) +4 perc 10,8 mp.h. 4. Herczig Norbert, Csökő Zoltán (Subaru Impreza WRC) +4 perc 48,4 mp.h. 5. Bútor Róbert, Tóth Vilmos (Suzuki Ignis S1600) +5 perc 17,8 mp.h. 6. Matics Mihály, Vinoczai Attila (Mitsubishi Lancer EVO VI) +6 perc 1,2 mp.h. 7. Elek István, Budai Annamária (Subaru Impreza) +6 perc 12,8 mp.h. 8. Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba (Volkswagen Polo S1600) +6 perc 14,6 mp.h. 9. Botka Krisztián, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO VI) +6 perc 18,7 mp.h. 10. Hadik András, Ősz László (Skoda Octavia Kit-Car) +6 perc 47,9 mp.h.
Kategóriagyőztesek a 13. Gulyás Miskolc Rallye-n: WRC ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) S1600 Bútor Róbert, Tóth Vilmos (Suzuki Ignis S1600) A8 Trencsényi József, Trencsényi Tamás (Mitsubishi Lancer EVO VI) A7 Hadik András, Ősz László (Skoda Octavia Kit-Car) A6 Balázs "Öcsi", Pelyhe György (Lada 21074) A5 Dér Péter, Gyimesi Zoltán (Suzuki Swift GTI) N4 Matics Mihály, Vinoczai Attila (Mitsubishi Lancer EVO VI) N3 Rimár Tamás, Csicsely Pál (Honda Civic Type-R) N2 Papp Levente, Szedő Csaba (Peugeot 106 GTI) H10 Varga Zoltán, Sand Ferenc (BMW M3) H9 Fenyvesi Gábor, Gyöngy Imre (Lada VFTS) Historic Wirtmann Ferenc, Schneer László (Ford Escort RS2000)