Borsodban igazán népszerű a rali, ezt pedig semmi más nem bizonyíthatná jobban, mint az, hogy a miskolci versenyek évek, évtizedek óta a legnagyobb nézőszámmal kerülnek megrendezésre. Nem lesz ez másként várhatóan idén sem, pedig a rajongók annak is örülhetnek, hogy egyáltalán nem maradt el a verseny. A korábbi gumigyártó főszponzor visszalépése után ugyanis veszélybe került a futam sorsa, de a Gulyás Nagykereskedelem hathatós támogatása révén mégis megtartják a borsodi viadalt.
Ahogyan az Miskolcon lenni szokott, április 28-án, pénteken prológgal indul a verseny, melyet a népkerti Speedway salakpályán tartanak. A körpályán egymással átellenben egyszerre két-két autó indul szinkronban, akik három kör megtételével versenyeznek, egyelőre csak a közönség kegyeiért, nem pedig a pontokért. A látványos, estébe nyúló viadal 17 órakor kezdődik, fordított rajtszám szerint, így a WRC autók a program végén kerülnek sorra. A belépőjegy 2500 forintba kerül, tíz éven aluli gyermekeknek kísérővel ingyenes. A verseny végeredményébe is beszámító küzdelem csak április 29-én, szombaton kezdődik, és másnap folytatódik. A két nap programja (pályák és az első autó elhaladási ideje):
2006. április 29. szombat
Gyorsasági szakaszok: Erdőbénye - Aranyosi-völgy (9,45 km) 8.33 és 13.04 Kányi elágazás - Szemere (10,89 km) 9.35 és 14.11 Abaújvár - Kéked - Hollóháza (10,55 km) 10.31 és 15.07
Az első versenynap szervizparkja: Gönc 11.24-19.00
Az első szakasz célja: Miskolc, (parc ferme-be) 17.55-től
2006. április 30. vasárnap
Gyorsasági szakaszok (rali I. és II. o.) Hernádvécse - Szemere - Kányi elágazás (18,33 km) 8.30 és 12.26, ill. 10.35 és 14.31 Rakaca - Meszes (10,67 km) 9.16 és 13.12, ill. 11.21 és 15.17 Bódvalenke - Viszló (10,59 km) 10.09 és 14.05, ill. 12.14 és 16.10
A második versenynap szervizparkja: Encs 7.40 - 19.00
A cél, ünnepélyes eredményhirdetés: rajt-cél pódium (Miskolc, Városház tér) 16.25-től
A rajtnál természetesen mindenki ott lesz, aki április elején, a Start Auto Eger Rallye-n bizonyított, sőt, újabb csapatok is indulnak. Így a győzelemre nem csak az egri nyertes Benik Balázsnak, a címvédő bajnok ifj. Tóth Jánosnak, a skodás Turinak és Tagainak, vagy a Peugeot-ról Ford Focus WRC-re váltó Spitzmüller Csabának van nagy esélye, de az egri versenyt kihagyó Aschenbrenner Györgynek (Mitsubishi Lancer EVO VI), és a Subaru Impreza WRC-vel rajtoló Herczig Norbertnek is. A Super 1600 kategória nem kevésbé izgalmas harcot ígér, hiszen a korábbi bajnok Bútor, valamint az egy csapatban versenyző Ollé és ifj. Ranga három Suzukija mellett nem csak a két VW Polót kormányzó Kakuszi és Pálinkás, de a tavalyi bajnok Keller is igyekszik beleszólni a végeredménybe. A versenyt pedig nem csak az ő vetélkedésük, de akár az időjárás is megkavarhatja, akárcsak Egerben, a hét végére ugyanis a napsütés mellett zápor is várható… |