|
|
Az év végén sokan felfigyeltek Sato és az Aguri fejlődésére | |
| Ambiciózus tervekkel készül a folytatásra a Forma-1 legfiatalabb csapata. A Super Agurinál úgy vélik: a 2007-es erőgyűjtés után 2008-ban a futamgyőzelem sem jelent majd elérhetetlen vágyálmot.
"Meg akarjuk mutatni a világnak, hogy nem vagyunk vesztesek" - jelentette ki a Reuters hírügynökségnek Daniele Audetto, az idén még sereghajtó Super Aguri ügyvezető igazgatója.
A Ferrari egykori csapatfőnöke elmondta: "Most, hogy leraktuk az istálló alapjait, összeállt a szerelői- és a mérnöki gárda, be akarjuk bizonyítani, hogy képesek vagyunk harcba szállni az előkelőbb pozíciókért is. És ha olyan jól helytállunk majd, mint idén a régi autóval, 2008-ban potenciális futamgyőztesek lehetünk."
Az F1-es veterán Aguri Suzuki 2005 októberben állt elő csapatépítési terveivel, de élvezte a Honda támogatását, mely el akarta kerülni a népharagot, ami Takuma Sato menesztése miatt várt rá. Suzukinak így sikerült az Arrows egykori leafieldi gyárában tető alá hoznia a gárdát, de a sietségre jellemző, hogy az évad első felét a 2002-es Arrows-kasztni felújított változatával teljesítették.
A Honda anyagi és műszaki támogatásának hála azonban az évad végére felzárkóztak a középmezőny végéhez, s a tendenciát jövőre is folytatnák. Igaz, a vetélytársak nem ragadtatták el magukat, amikor a Super Aguri idei Hondákkal jelent meg a barcelonai teszten - a hatályos szabályok szerint nem lehet kasztnit vásárolni másik csapattól.
Audetto most igyekezett megnyugtatni őket. "A Barcelonában látott autó csak átmeneti, amivel információkat gyűjtünk az új gumikról, és a tapasztalatokat felhasználjuk az új SA07 építésénél. Ez valószínűleg február elején debütál, és száz százalékig Super Aguri lesz" - nyomatékosította.
A tervezett szabálymódosítások alapján ugyanakkor 2008-tól már bátran használhatják a Honda kasztniját is, s ez a két gyors versenyzővel együtt ütőképes fegyver lehet a kicsiny, de nagyra törő csapat kezében.
"Hathatós támogatást kapunk a Hondától, Sato és (Anthony) Davidson személyében pedig remek pilótákkal rendelkezünk. Jövőre még nagy ugrás lenne a középmezőnyben küzdeni, de a szabályváltozások révén 2008-ban elérhetjük e célt. Úgy érzem, 2008-ban mutathatjuk meg igazán a Super Aguriban rejlő potenciált" - vélekedett Audetto.
"Az új szabályok értelmében a kicsik a nagycsapatokkal azonos technikai támogatást, kasztnit és aero-csomagot kaphatnak - vagyis megoszthatjuk az autót -, és akkor csakis a pilóták, a versenycsapat és a stratégia számít majd. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy kisebb csapat remek autóval, gyors versenyzőkkel, jó stratégiával és némi szerencsével megnyerjen egy nagydíjat 2008-ban."
Az igazsághoz tartozik azonban, hogy a kasztnik szabad adás-vételére vonatkozó szabályok még véglegesítésre várnak, egyes istállók - köztük a Williams - ugyanis aggódnak, hogy az autógyárak így gyakorlatilag két azonos felszereltségű csapattal indulnak majd.
Audetto szót ejtett arról is, hogy Davidson szerződésével a Super Aguri véglegesen elmozdult a kizárólag japán pilóták alkalmazását favorizáló politikától, ami 2006-ban jellemezte. "A Super Aguri szeretne sokkal inkább nemzetközivé válni, hogy több külföldi szponzort vonzzon" - fogalmazott.
"Sato alkalmazása elérhetővé tette a Honda támogatását Aguri Suzuki számára, hiszen a gyár biztosíthatta, hogy Sato a Forma-1-ben maradhasson. A Super Agurinak azonban az az elsődleges célja, hogy versenyképes és sikeres istálló legyen." |