soos93
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Képek a futamokról 2005
 
Linkek
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Melyik a kedvenc autód?
Melyik a kedvenc autód?
Na melyik?

BMW
Ferrari
Subaru
Lada
Toyota
Ford
Trabi
Mercedes
Citroen
valami más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek (f1-es oldalakról)
Hírek (f1-es oldalakról) : Az FIA áldását adta az F1 technológiai forradalmára

Az FIA áldását adta az F1 technológiai forradalmára

a5.hu  2006.12.29. 19:49

2008-tól az aerodinamikát is korlátozzák

Az FIA áldását adta az F1 technológiai forradalmára
2008-tól az aerodinamikát is korlátozzák
Az FIA Motorsport Világtanácsa jóváhagyta az autógyárakkal kötött megállapodást, és ötéves tervet adott ki, mely körvonalazza az F1-re váró változásokat, például a környezetbarát technológiák bevezetését és az aerodinamika radikális korlátozását.


 Körvonalazták a technológiai változásokat<br> - nagyítható
Körvonalazták a technológiai változásokat
Monacói ülésén az FIA Motorsport Világtanácsa (World Motor Sport Council, WMSC) írásba foglalta azokat a radikális változásokat, melyek az elkövetkező öt évben várnak a Forma-1-re.

Az FIA és a sportág autógyárait tömörítő GPMA hosszú alkudozást követően novemberben jutott dűlőre egymással az F1 jövőjét illetően, s határozta el, hogy ezentúl a társadalmi szempontból is hasznos, környezetbarát technológiákat állítják középpontba.

Ezt az egyezséget hagyta jóvá és konkretizálta pénteken a WMSC. "A GPMA és az FIA megállapodásának köszönhetően az F1 Technikai Szabályzata jelentős változásokon fog keresztülmenni az elkövetkező öt évben és azon túlmenően" - fogalmaz a szervezet közleménye.

"E változások fő céljai a következők: az autóipar (és általában a társadalom) számára hasznos kutatások előtérbe helyezése, az ennek a kritériumnak nem megfelelő fejlesztések leállítása, a kiadások csökkentése és a költséghatékonyság növelése amellett, hogy fenntartjuk és erősítjük az F1-ről mint a világ elsőszámú autósport-kategóriájáról kialakult képet."

Miként korábban megírtuk, ennek a tervnek a sarokköve a környezetbarát motortechnológia bevezetése, mely 2011-ben váltaná az addig befagyasztott jelenlegi V8-as formulát. Az új erőforrás kis térfogatú turbómotor lenne, ami valószínűleg bioüzemanyaggal működne, és az 2009-től bevezetett regeneratív rendszerekkel egészülne ki.

Az FIA nagymértékben csökkentené a Max Mosley által haszontalannak tartott aerodinamika szerepét is. 2008-tól betiltaná az első és a hátsó szárny közötti légterelő elemeket, és korlátozná a szélcsatornák használatát, 2009-re felére csökkentené a leszorító erő nagyságát, végül standardizálná az autók aero-csomagját is.

Az sem elképzelhetetlen ugyanakkor, hogy inkább az autóipar számára hasznos területekre terelné az aerodinamikai kutatás irányvonalát. Ugyancsak figyelemre méltó elgondolás, hogy 2011-ben lehetségesnek tartja a versenyzőt segítő elektronika teljes felszabadítását, minden bizonnyal azért, mert a közúti autóknál ez a tendencia.

A WMSC közleménye hangsúlyozza: "Mindez azon az elven nyugszik majd, hogy az új technológiákat, illetve a releváns alkatrészeket szabadon rendelkezésre kell bocsátani bármely azokat igénylő csapat számára, méghozzá elfogadhatóan alacsony áron."

A testület 2006. december 19-ére összehívta az FIA Szenátusát, hogy dolgozza ki a 2009-es szabályok végleges változatát, melyet december 31-ig kell megszavazni. Ez annak fényében különös, hogy a Szenátusnak korábban nem volt beleszólása az F1 Commission és WMSC hatáskörébe tartozó szabályalkotásba.

Az alábbiakban mi is közzé tesszük az FIA "ötéves tervét", melyet a szövetség azzal a megjegyzéssel látott el, hogy a 2010 utáni változásokhoz konzultálni kell a GPMA-val és autóipari szakértőkkel is.

2007

  • A szabályokat már publikálták.
  • (A jelenlegi, 2.4 literes motorok "befagyasztva" maradnak.)

    2008

  • A publikált szabályok érvényesek, de lehetséges egyes aerodinamikai alkatrészek (oldalsó légterelők, szárnyacskák, hűtőkémények stb.) betiltása az első és a hátsó tengely közötti területen (a csapatok egyhangú döntésének függvénye).
  • A szélcsatornák és/vagy a szélcsatornában alkalmazott makettek és/vagy a tesztpadok használatának lehetséges korlátozása a Sportszabályzat révén (a csapatok egyhangú döntésének függvénye).
  • (A jelenlegi, 2.4 literes motorok "befagyasztva" maradnak.)

    2009

  • A fékezés energiájának visszanyerése és felhasználása.
  • A leszorító erő 50 százalékos csökkentése.
  • Aerodinamikai és más változtatások az előzések megkönnyítése érdekében.
  • A jelenlegi, 2.4 literes motorok "befagyasztva" maradnak vagy a négyversenyes hajtáslánc (motor és sebességváltómű) kerülnek bevezetésre.

    2010

  • A keletkező hőmennyiség egy részének felhasználása az autó meghajtásához.
  • A kipufogógázok hőjének visszanyerése és felhasználása az autó meghajtásához.
  • Részben vagy teljesen standardizált aerodinamika (vagy a közúti autók szempontjából releváns aerodinamikai kutatás ösztönzése).
  • (A jelenlegi, 2.4 literes motorformula, illetve a négy versenyes hajtáslánc "befagyasztva" marad.)

    2011

  • Négyversenyes motor lehetséges bevezetése, beleértve a következőket:
    • nagy hatékonyságú turbófelöltés,
    • üzemanyag-áramlás limitálása,
    • közvetlen befecskendezés,
    • térfogatcsökkentés a nagy fordulatszám (legalább 15 ezer fordulat/perc) érdekében,
    • bioüzemanyag használata (esetleg tetszőleges üzemanyag engedélyezése, de az üzemanyag áramlása helyett az energia mennyiségének limitálása mellett).

  • Lehetséges új megközelítésmód a kasztni terén
    • a leszorító erő további csökkentésével,
    • nagyobb hangsúllyal a kanyarvételi teljesítményen és a vezethetőségen a karosszéria, a felfüggesztés és a fékek módosítása révén,
    • az elektronika használatának teljes felszabadítása az autó energiatakarékosságának növelése érdekében (például hajtáslánc terén).

  • Lehetséges a vezetést segítő elektronika felszabadítása is.
  • A felhasználható anyagok korlátozása a közúti autók anyagfelhasználásához való közelítés érdekében.
  • Más, a közúti autók szempontjából hasznos technológiák bevezetése.

    2012

  • Új motor használata a fentiek szerint.
  • Javasoljuk, hogy a fentiek tárgyalás alapját képezzék, mivel akadhatnak más érdekes és fontos technológiák éppúgy, ahogy itt nem említett területek.
  •  
    Idő
     
    Naptár
    2024. Április
    HKSCPSV
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    <<   >>
     
    Forma1
     
    Számláló
    Indulás: 2005-01-26
     
    Szavazás
    Ki lesz világbajnok 2006-ban?
    Ki lesz a világajnok 2006-ban?

    Kimi Räikkönen (39 / 21%)
    Fernando Alonso (81 / 43%)
    Michael Schumacher (48 / 26%)
    Mark Webber (2 / 1%)
    Jenson Button (4 / 2%)
    Rubens Barichello (0 / 0%)
    Juan-Pablo Montoya (3 / 2%)
    Felipe Massa (2 / 1%)
    valaki más (9 / 5%)

    Szavazatok száma: 188

    Létrehozás időpontja:
    2005-11-27 14:09:13

    Szavazás lezárva:
    2006-12-27 16:15:28


    Lezárt szavazások
     
    G-mail belépés
    Felhasználónév:
    Jelszó:
      SúgóSúgó

    Új postafiók regisztrációja
     

    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal