|
|
Wurz megtartotta a vezetést | |
| Az eső fenyegetése diktálta a csapatok hadmozdulatait a Kínai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen az aggasztó felhők láttán a versenyzők többsége már az első percekben kihajtott a pályára.
A legnagyobb csatát ismét a tesztpilóták vívták, mert bár a 6. percben, 1:38.142-es köridejével még a ferraris Felipe Massa szerezte meg a vezetést, végül Alex Wurz, Sebastian Vettel és Anthony Davidson küzdött meg egymással az élen.
Az 51. percben Vettel volt az, aki 1:36.491-es köre révén elragadta az 1. helyet Massától, majd három perccel később Wurz erre is rátett egy lapáttal, 1:35.947-re szorítva a lécet. Vettel az 58. percben egy 1:35.579-es körrel válaszolt a kihívásra, mégpedig úgy, hogy a pálya mindhárom szektorában az addigi legjobb részidőt érte el.
A williams-es Wurz végül a véghajrában biztosította be helyét a tabella élén, amikor 0.040 másodpercet vert a BMW-Saubert vezető Vettelre, s bár ekkor Davidson is megpróbált beleszólni a küzdelembe a Hondával, 0.175 másodperces hátránnyal csak harmadik lett.
A versenyzők eközben csak statisztálhattak a tesztpilóták produkciójához. Közülük Massa bizonyult a leggyorsabbnak, aki még az edzés elején, második mért körében 1:36.599-nél állította meg a stoppert, míg ferraris csapattársa, Michael Schumacher a legelső körével került az 5. helyre.
A hajrában csak Schumacher ruccant ki a pályára, de több másodperccel lassabban ért körbe, mint korábban, míg Fernando Alonso, aki a 17. percben állította be 1:36.739-es eredményét, szintén nem tudott javítani.
A pályát ugyan a 35. percben, a szemerkélő eső miatt vizesnek nyilvánította a versenybíróság, de a körülmények csak az edzés leintése utáni pillanatokban fordultak látványosan rosszra.
Alonso már akkor látványosan megcsúszott az első kanyarban, amikor először ment ki a pályára, aztán az 58. percben már meg is pördült ugyanott. A finisben a Toro Rosso tesztpilótája, Neel Jani szintén leesett a pályáról, és ő nem is tudta folytatni a körözést.
Franck Montagny meglepetésre a 7. helyre tornázta fel az egyik Super Agurit, megelőzve a Red Bullnál ma bemutatkozó Michael Ammermüllert és a Midland versenyzőjét, Tiago Monteirót.
Kimi Räikkönen, aki délelőtt kicsúszott, csak a 47. percben hajtott ki először a McLaren garázsából, és végül 3.640 másodperces hátránnyal, a 21. helyen zárta az edzést.
|
|
Pénteki 2. edzés |
16. - Kínai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2006. szeptember 29., péntek, 08:00-09:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-25 fok, aszfalt: 26-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:32.834 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:35.539 |
205.399 |
|
|
26 |
|
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:35.579 |
205.313 |
0.040 |
0.040 |
23 |
|
3. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:35.714 |
205.023 |
0.175 |
0.135 |
30 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.599 |
203.145 |
1.060 |
0.885 |
8 |
|
5. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:36.641 |
203.057 |
1.102 |
0.042 |
12 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:36.739 |
202.851 |
1.200 |
0.098 |
10 |
|
7. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:37.278 |
201.727 |
1.739 |
0.539 |
26 |
|
8. |
|
Michael Ammermüller |
GER |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:37.678 |
200.901 |
2.139 |
0.400 |
26 |
|
9. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:37.698 |
200.860 |
2.159 |
0.020 |
13 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:37.718 |
200.819 |
2.179 |
0.020 |
12 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:37.861 |
200.525 |
2.322 |
0.143 |
10 |
|
12. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:38.022 |
200.196 |
2.483 |
0.161 |
9 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:38.045 |
200.149 |
2.506 |
0.023 |
6 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:38.062 |
200.114 |
2.523 |
0.017 |
11 |
|
15. |
|
Alex Premat |
FRA |
MF1-Toyota |
B |
1:38.098 |
200.041 |
2.559 |
0.036 |
26 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:38.276 |
199.678 |
2.737 |
0.178 |
16 |
|
17. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:38.888 |
198.443 |
3.349 |
0.612 |
14 |
|
18. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:38.959 |
198.300 |
3.420 |
0.071 |
11 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:39.080 |
198.058 |
3.541 |
0.121 |
18 |
|
20. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:39.118 |
197.982 |
3.579 |
0.038 |
28 |
|
21. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:39.179 |
197.860 |
3.640 |
0.061 |
4 |
|
22. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:39.217 |
197.785 |
3.678 |
0.038 |
5 |
|
23. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:39.522 |
197.179 |
3.983 |
0.305 |
15 |
|
24. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:39.570 |
197.083 |
4.031 |
0.048 |
20 |
|
25. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:39.636 |
196.953 |
4.097 |
0.066 |
22 |
|
26. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:40.155 |
195.932 |
4.616 |
0.519 |
15 |
|
27. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:40.214 |
195.817 |
4.675 |
0.059 |
15 |
|
28. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:40.319 |
195.612 |
4.780 |
0.105 |
14 |
|
29. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:41.315 |
193.689 |
5.776 |
0.996 |
9 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0212 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:35.539 |
- (5.776) - |
1:41.315 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |