Piquet az élen maradt, Hamilton feljött
a5.hu 2006.09.23. 09:37
Tesztek, Silverstone - 3. nap, csütörtök
Piquet az élen maradt, Hamilton feljött |
|
Tesztek, Silverstone - 3. nap, csütörtök |
|
|
|
|
|
Az ifjú Nelson Piquet-nek csütörtökön is sikerült maga mögé utasítania vetélytársait az angliai Silverstone-ban, és ezúttal Lewis Hamilton is megelőzte a másik McLarent vezető Pedro de la Rosát. |
|
|
|
Nelson Piquet-nek a tesztsorozat utolsó napján, csütörtökön is sikerült megőriznie a vezetést az angliai Silverstone-ban.
A változékony időjárási körülmények között Piquet, aki a beállítások csiszolásában segítette a Renault munkáját, 1:19.510-es eredménnyel zárta a tesztet. Csapattársa, Heikki Kovalainen felváltva teljesített hosszabb és rövidebb etapokat, hogy véglegesítse a suzukai gumiválasztást, és miután 103 kört tett meg, a csapatnál elégedetten nyilatkoztak az elvégzett a feladatokról.
A Renault párosa egyértelműen gyorsabb volt a két McLarennél, amelyek viszont a többieket előzték meg egy teljes másodperccel. Az újonc Lewis Hamilton, a GP2 bajnoka ezúttal gyorsabbnak bizonyult Pedro de la Rosánál, habár két alkalommal is kicsúszott a pálya elején található, nehéz kanyarkombinációban.
"A hét során akadt néhány kicsúszásom, de ez is része volt annak, hogy megtanuljam, meddig mehetek el az autóval, és szerencsére nem okoztam kárt" - idézi Hamiltont a McLaren közleménye. - "Nagyszerű érzés volt számomra, hogy ma Pedróval közösen elmélyedhettem a fejlesztési munkában. A japán gumiválasztásra összpontosítottam a Michelinnel, és a mérnököket segítettem a visszajelzéseimmel."
Ralf Schumacher 1:21.391-es köridejével az 5. helyen végzett, a kölni központú japán istálló azonban nem zárt sima napot, mert a német versenyző délután az üzemanyag-pumpa hibája miatt vesztett időt, Olivier Panis autójában pedig 15 óra körül felrobbant a motor.
"Ez a pálya hasonló Suzukához, a teszt ezért a gumiválasztás szempontjából fontos volt" - mondta Gerd Pfeiffer, a Toyota tesztcsapatának menedzsere. - "Akadtak gondjaink, mert először Ricardo (Zonta) lett beteg, aztán a motorokkal is küszködtünk a hét folyamán, de a csapat keményen dolgozott, hogy elemezze a helyzetet, így aztán a feladataink döntő részét megoldottuk."
Ma Alex Wurz rótta a köröket a Williams Toyota-motoros, hibrid autójával, és bár a V8-as délután elromlott, a tesztcsapatot irányító Mike Condliffe az autosport.com-nak kijelentette: "Ahhoz képest, hogy mennyi új alkatrészt kellett kipróbálnunk, biztatóan alakultak a fejlemények."
Takuma Sato egy új aero-csomagot próbált volna ki az új Super Agurival, de ehhez nem minden alkatrész készült el, ezért csak a legfrissebb első vezetőszárnyat kapta meg, amellyel viszont elégedett volt.
Silverstone-ban nincs hivatalos időmérés, ezért az egyes források eltérő eredményekről számolhatnak be. A táblázatban a Renault, a McLaren és a Toyota adatai hivatalosak.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Silverstone |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
|
|
|
Idõpont: |
2006. szeptember 21., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
5140 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:18.233 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
M |
1:19.510 |
232.725 |
|
|
86 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:19.571 |
232.547 |
0.061 |
0.061 |
103 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.158 |
230.844 |
0.648 |
0.587 |
47 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.283 |
230.485 |
0.773 |
0.125 |
107 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:21.391 |
227.347 |
1.881 |
1.108 |
54 |
|
6. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:22.216 |
225.066 |
2.706 |
0.825 |
82 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:22.958 |
223.053 |
3.448 |
0.742 |
97 |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:23.186 |
222.441 |
3.676 |
0.228 |
85 |
|
|
|
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0135 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:19.510 |
- (3.676) - |
1:23.186 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|