Montoya vette t a vezetst Jerezben Tesztek, Jerez - 2. nap, cstrtk
Juan-Pablo Montoya rte el a legjobb kridt a michelines csapatok jerezi tesztjnek msodik napjn, a McLaren azonban nem lehetett boldog, mert Kimi Rikknen egy rosszullt miatt nem tesztelhetett. Felipe Massa egy kicsszs utn csnyn sszetrte Sauberjt, de nem esett baja.
Juan-Pablo Montoya vette t a vezetst a ht michelines csapat rszvtelvel zajl jerezi tesztsorozat msodik napjn. A McLaren-Mercedes piltja ismt nagy hsgben (34 fokos leveg-, 50 fokos plyahmrsklet) utastotta maga mg a Nmet s a Magyar Nagydjra kszld rivlisait.
A msik McLarent vezet Alex Wurz tesztpilta a 4. leggyorsabb lett. A wokingiak fleg a Nmetorszgban sznt abroncsok tesztelsvel tltttk a cstrtkt, de a ktfle Michelin-specifikci mellett a kolumbiai programjba a felfggeszts fejlesztse is belefrt. Wurz hossz etapok sorn szolglt adatokkal a francia gyr gumijairl.
A msodik helyre a BAR-Honda piltja, Takuma Sato rt oda. A japn kt klnbz kasztnit is tesztelt a dleltt folyamn, melyet fleg a htsrendszerekre s a belltsok optimalizlsra fordtott. Az egyik autban mr a 2006-ra sznt elektronika dolgozott.
Dlutn a Hockenheimre sznt Michelin abroncsok rtkelse volt Sato feladata. Csapattrsa, Jenson Button napjt a BAR007 aerodinamikai fejlesztse tlttte ki, az angol azonban nem volt elgedett a Nmet Nagydjra sznt j aero-csomaggal.
A harmadik a sauberes Felipe Massa lett, aki egy baleset miatt csak 39 krt tlttt a plyn. A brazil pilta az 5-s kanyar bejratnl vesztette el uralmt autja fltt, ami viszonylag nagy sebessggel llt bele a bukteret vez gumifalba. A bukst a bal hts kerk okozta, a csapat szerint egy idegen trgy szorult a felfggeszts elemei kz. A kocsit rendbehoztk, holnap Jacques Villeneuve veszi t a staftabotot.
A Renault termkeny napot tudhatott magnak: Giancarlo Fisichella 137 krt tett meg, melynek sorn a felfggesztsre, a belltsokra s mg gumitesztelsre is maradt ideje. A csapat beszmolja szerint a tervezettnl is tbb munkt vgzett el az olasz, akit holnap Heikki Kovalainen vlt fel. Fisichella Renault-ja vgig megbzhatnak bizonyult, nem gy a msik Renault-t vezet Franck Montagny-, akit tbb mszaki problma is htrltatott.
A Toyota ma is hrom autval folytatta a tesztelst. Ralf Schumacher s Ricardo Zonta ismt egy-egy TF105-s volnjnl vltogatta egymst a plyn, a soron kvetkez hockenheimi s mogyordi futamra kszlve. Olivier Panis folytatta a V8-as prblgatst, amely azonban mg gyermekbetegsgekkel kszkdik: 12 kr utn elfstlt.
jra plyn volt a Red Bull-Cosworth, ahol ezttal David Coulthard s Christian Klien dolgozott. A du a 10-11. legjobb idt autzta, ezzel megelztk a Williams kettst. A grove-i csapat tovbbra is szenved: Nick Heidfeld a leggyengbb idt rte el a V10-esek meznyben, mikzben a mindeddig nem sok hasznot hoz j aero-csomagon dolgozott.
A msik autval Antonio Pizzonia a BMW szmra folytatta a V8 tesztelst, de nem jrt sok sikerrel, mivel az erforrs csak 22 krt brt ki. Legjobb krideje (1:21.836) viszont csak hrom msodperccel volt gyengbb Heidfeldnl. A BMW azonban tartalk alkatrszek hjn holnap nem tudja folytatni a friss motor fejlesztst.
A Ferrari a tbbiektl kln, a franciaorszgi Paul Ricard tesztplyn folytatta a krzst, amit mg kedden kezdett a fleg aerodinamikai s gumitesztelst vgz Marc Gen. A teszt els kt napjn mg az 5.810 mteres 1C konfigurcin tett meg 108, illetve 123 krt a spanyol, ma viszont mr a 4.157 mteres 2D vltozatot teljestette 88 alkalommal. A kt konfigurcin elrt legjobb kridk 1: 33.905, illetve 1:13.297 voltak.