Ralf Schumacher a leggyorsabb Jerezben
2005.07.18. 15:18
Tesztek, Jerez - 1. nap, szerda
Ralf Schumacher a leggyorsabb Jerezben Tesztek, Jerez - 1. nap, szerda
Ralf Schumacher rte el a legjobb kridt a michelines csapatok Jerezben zajl tesztelsnek els napjn. A nmet azok utn lett a leggyorsabb, hogy reggel sszetrte Toyotjt. A spanyol plyn ma bemutatkozott a Toyota s a BMW jv vi V8-as motorja, az utbbi nem sok sikerrel: ngy krt brt ki.
Ralf Schumacher rte el a legjobb idt a ht michelines istll jerezi tesztsorozatnak els napjn. A csapatok olykor 35 fokos leveg- s 51 fokos aszfalthmrsklet mellett kezdtk meg a felkszlst a soron kvetkez Nmet s Magyar Nagydjra. Mozgalmas napjuk volt.
A Toyota nmet versenyzje szmra nem kezddtt jl a teszt, hiszen mg a reggeli rk sorn belelltotta autjt az egyes kanyar buktert vez gumifalba. Ksbb azonban visszatrt a plyra, mi tbb, v lett a legjobb krid.
A Toyota azonban nem ezzel borzolta a kedlyeket, hanem azzal, hogy az ellenfelek csendes rosszallsa ellenre hrom autval tesztelt, megszegve a kilenc csapat nkntes tesztkorltozst. A Toyota sietsgt az utbbi futamokon mutatott gyenge versenytemp indokolja.
Persze a klniek szmra klnleges alkalomra is sort kerlt ma: Olivier Panis Toyotjban debtlt a japnok 2006-ra sznt 2.4 literes, V8-as motorjnak prototpusa, mely 22 krt tett meg, mieltt megadta magt. Az erforrs legjobb krideje 1:22.440 lett.
Br Panis-ban nem hagyott mly nyomot a motor ereje, Mike Gascoyne technikai igazgat elgedett volt a fejlemnyekkel, hiszen ezek csak az els igazi kilomterei voltak a prbapadrl lekerlt erforrsnak. A motort egybknt az idei autba szereltk, ideiglenes megoldsknt egy alttet helyezve el az erforrs s a sebessgvltm kztt.
A msodik legjobb idt a BAR-Honda piltja, Jenson Button rte el. Az angol a holnap kezdd aerodinamikai teszthez szksges egyensly megszerzsn munklkodott, mg tesztpilta honfitrsa, Anthony Davidson idejt a felfggeszts fejlesztse tlttte ki.
A Renault felems napon van tl, hiszen a kridkre nem panaszkodhatott a bajnoki llovas, Franck Montagny a harmadik, Giancarlo Fisichella az tdik lett. Ugyanakkor a francia tesztpilta eleinte sehogy sem tudott tisztessges egyenslyt sszehozni a Michelin abroncsok tesztelshez, mg Fisichellt meg nem nevezett mszaki problma htrltatta.
Kzjk Felipe Massa s a Sauber keldtt be. A brazil gumik s a hinwili csapat nagy leszort erej aero-csomagja tesztelsvel tlttte idejt. A Red Bull ifj piltaprosa, Christian Klien s Vitantonio Liuzzi kisebb meglepetsre a hatodik s nyolcadik legjobb krt futotta, megelzve a McLaren autit is.
A silverstone-i gyztes Juan-Pablo Montoya s trsa, Alex Wurz csak a kzpmeznybe kerlt. A kolumbiai a Michelin abroncsokat, a felfggesztst s az MP4-20 aero-csomagjt is tesztelte, dleltt azonban egy olajszivrgs akadlyozta munkjt, dlutn pedig ltvnyosan felrobbant a motorja. Wurz dleltt rvid, dlutn hossz etapok megttele sorn vizsglta a Michelin abroncsok viselkedst.
A Williams szenvedse a tesztelsen is folytatdott. Az gsi srlst krl Mark Webbert helyettest, s a Magny-Cours-ban s Silverstone-ban gyszosan szerepl j aero-csomag fejlesztsn munklkod Nico Rosberg ugyanis dlben rosszullt miatt a teszt befejezsre knyszerlt.
A msik tesztpilta, Antonio Pizzonia a Toyothoz hasonlan az j BMW V8-ast prblgatta volna, a prototpus azonban ngy kr utn kilehelte lelkt. A brazil FW27-esbe gy gyorsan betettek egy V10-es P85-st, mieltt a brazil dlutnra tlt a gyenglked finn autjba.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. jlius 13., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:17.636 |
205.327 |
|
|
56 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:17.723 |
205.098 |
0.087 |
0.087 |
76 |
|
3. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:17.763 |
204.992 |
0.127 |
0.040 |
70 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:17.991 |
204.393 |
0.355 |
0.228 |
77 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:18.060 |
204.212 |
0.424 |
0.069 |
75 |
|
6. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.238 |
203.748 |
0.602 |
0.178 |
79 |
|
7. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:18.420 |
203.275 |
0.784 |
0.182 |
64 |
|
8. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.430 |
203.249 |
0.794 |
0.010 |
80 |
|
9. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.588 |
202.840 |
0.952 |
0.158 |
25 |
|
10. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.712 |
202.521 |
1.076 |
0.124 |
88 |
|
11. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:18.762 |
202.392 |
1.126 |
0.050 |
41 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
FIN |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:19.506 |
200.498 |
1.870 |
0.744 |
40 |
|
13. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:20.103 |
199.004 |
2.467 |
0.597 |
14 |
|
14. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
1:22.440 |
193.362 |
4.804 |
2.337 |
23 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0177 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.636 |
- (4.804) - |
1:22.440 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
http://www.a5.hu
|