A piltk verseny utni nyilatkozatai Vlemnyek az USA GP-rl
Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Az albbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzi nyilatkozatok - kommentr nlkl.
Ferrari
Michael Schumacher:(1) "Furcsa nagydj volt ez, egszen klns volt ltni, ahogy a rajtnl mindenki bemegy a boxba. De Rubens s n szoros versenyt futottunk, valjban csak mi ketten voltunk a plyn. Valsznleg nem ez volt a legjobb mdja az els idei gyzelmem megszerzsnek, szomor is vagyok a szurkolk miatt. Viszont boldogsggal tlt el, hogy ilyen sok Ferrari-szimpatizns megvrta a futam vgkimenetelt. Kr, hogy nem tudtunk a szoksos mdon megkzdeni a gyzelemrt, mivel gy vlem, mg a tbbiek ellenben is megnyerhettk volna a versenyt, annyira j volt a kocsink. A helyzet kulcsa ma nem a mi keznkben volt, n nem is ismerem a tbbiek problminak rszleteit. Annyit azonban tudok, hogy mi olyan gumikat hagytunk otthon, amelyeknek jobb volt a teljestmnye, de kisebb a tartssga. Mi azonban a Bridgestone-nal karltve annak tudatban hoztuk meg a dntsnket, hogy mekkora terhelst kell itt elviselnik a gumiknak. A vezet pozcit azrt vesztettem el Rubens-szel szemben, mert eleve hosszabb killsokkal szmoltunk a gumik ellenrzse miatt, s az enymek hosszabbra nyltak, s mert is rendkvl kemnyen kzdtt."
Rubens Barrichello:(2) "Szomor nap volt ez a szurkolk szmra, s azt is szomor volt ltni, hogy a tbbiek mind kimennek a boxutcba, a problmjuk teht valsznleg nagyon slyos volt. Csaldott vagyok, hogy elszalasztottam a tz pontot a mai versenyen. Amint megszereztem a vezetst, kemnyen hajtottam, jelents elnyt ptettem fel Michaellel szemben, s a tankolst kvet krm is fantasztikus volt. Megprbltam az len maradni, de vgl nem sikerlt. A Bridgestone s a Ferrari olyan j munkt vgzett, hogy vlemnyem szerint egybknt is nyerhettnk volna. A mink volt a leggyorsabb aut, a rajtnl gyorsabb voltam Michaelnl, de nem tudtam megelzni. A Forma-1 soha nem volt igazn ers az Egyeslt llamokban, s a helyzet most tovbb romlott."
Jordan
Tiago Monteiro:(3) "Vegyes rzelmeim vannak. Furcsa verseny volt ez gy, hogy senki nem volt a plyn. Mindemellett szmomra igenis verseny volt, meg kellett kzdenem a csapattrsammal s a rajtnl a rivlisokkal is, olyan elszntan kellett teht kzdenem, mint egy normlis futamon. A legfontosabb dolog ma az volt, hogy clba rjnk. Nagyon rlk a csapat sikernek, mert egsz id alatt kemnyen dolgoztak. Az idn mr zsinrban kilencedszer rtem clba, radsul most mg pontokat is tudtam szerezni, gyhogy elgedett vagyok. Tisztban vagyok azzal, hogy a krlmnyek extrmek voltak, de ezt akkor sem veheti el tlem senki. n versenyeztem Amerikban, ezrt sajnlom a szurkolkat, de a dnts meghozatalban neknk semmilyen szerepnk nem volt. "
Narain Karthikeyan:(4) "Ezek az els vilgbajnoki pontjaim, s nem szmt, hogyan szereztem ket. A pont az pont. Ez az els alkalom, hogy indiai versenyz pontot szerzett a Forma-1-ben, gyhogy boldog vagyok. A krlmnyek miatt a f feladatom az volt, hogy ne hibzzak, s befejezzem a versenyt. Az autm igen megbzhat volt a htvgn, aminek szintn rlk."
Minardi
Christijan Albers:(5) "Ez tnyleg nem valami j a Forma-1-nek. De az rem mindkt oldalt szre kell venni: a Michelin mindig is elnyben volt a Bridgestone-nal szemben. Azt hiszem, k valamilyen mrtkben vgig a szakadk szln egyenslyoztak. De ezt nem tudhatom, fogalmam sincs, gy volt-e valjban. A Michelinek nem voltak elg ersek ehhez a plyhoz, a Bridgestone-ok igen, ezrt a Bridgestone-nak jr az elismers. Ez a vgeredmny. Szmunkra egyltaln nem jelentett problmt (a 13-as kanyar). Azt hiszem, sokat lehet tanulni a mai nap folyamn elkvetett hibkbl."
Patrick Friesacher:(6) " Szomor dolog, hogy csak hat aut volt a rajtrcson. Szgyen a sportgnak, s vlemnyem szerint a Forma-1-nek sem j. szintn szlva nagyon, nagyon rossz ez a sportg szmra. A reggel mr tudtuk, hogy a michelines csapatok egy siknt akarnak pteni az utols kanyar eltt, amit kilenc csapat tmogatott, egy nem. Tudtuk azt is, hiszen mr korbban elmondtk, hogy a Michelin abroncsok nem brnnak ki tbbet tz krnl."