A piltk verseny utni nyilatkozatai Vlemnyek a Kanadai GP-rl
Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Az albbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzi nyilatkozatok - kommentr nlkl.
McLaren
Kimi Rikknen:(1) "Most visszanyertem azt, amit az elz futamon elvesztettem, s jra versenyben vagyok a vilgbajnoki cmrt. Tz pontrt jttnk ide, amit meg is szereztnk, gyhogy elgedett vagyok. Az els tankolsom utn egy kicsit problms lett az aut irnytsa, az egyenesekben balra hzott a kormny. A verseny utn megtudtam, hogy a csapat folyamatosan szemmel tartotta a helyzetet, de gy is minden tlem telhett meg kellett tennem, ami vgl sikerlt is. A csapat azt tancsolta, vegyek vissza, nekem azonban vltozatlanul hajtanom kellett, ezrt a dolog kulcsa a helyes egyensly megtallsa volt. A vge fel Michael kzeltett, de ez nem igazn okozott problmt. Alig vrom az indianapolisi futamot, ahol vlemnyem szerint jra j esllyel plyzunk a gyzelemre. "
Juan-Pablo Montoya:(-) "Csaldott vagyok, mert nagyon kzel lltam ahhoz, hogy megszerezzem els gyzelmemet az istll szneiben. Csapatknt mindannyian megprbljuk a maximumot nyjtani a gyzelem rdekben, de senki sem tkletes. Azt, hogy nem hvtak ki azonnal a Safety Car plyra kldse utn, tovbb tetzte a piros lmpa figyelmen kvl hagysa, ami egyben a versenyem vgt is jelentette. Megprblom gyorsan tltenni magam a trtnteken, mivel nagyon szeretem Indianapolis, s annak ellenre vrom mr az ottani futamot, hogy tovbbi bntetsknt nekem kell megkezdenem az idmrt. "
Ferrari
Michael Schumacher:(2) "Elgedettek lehetnk az eredmnyeinkkel, fleg azzal, hogy Rubens az utols helyrl jtt fl a harmadikra. Az autt sikerlt folyamatosan javtani a htvge folyamn, de a csomagon kell mg dolgozni, hogy brmilyen krlmnyek kztt gyorsak legynk. A rajtnl n s Jenson szinte visszafel mentnk! Egyszeren nem volt tapadsom. Az utols krkben sikerlt megkzeltenem Kimit, szinte ugyanolyan tempt diktltunk ekkor, taln egy kicsit gyorsabb is voltam, de mindez nem volt elg ahhoz, hogy megelzzem. Aztn majdnem kaptam tle egy ajndk gyzelmet, amikor szlesen vette a ngyes kanyart, de sikerlt idben visszatrnie a plyra."
Rubens Barrichello:(3) "Tbb, mint 200 nagydjam kzl ez volt az els alkalom, hogy a boxutcbl kellett rajtolnom. Ennyi verseny utn nagyszer dolog valami jat kiprblni. A futam elejn nem volt knny az autt irnytani, mivel nehz volt a sok benzin miatt. Vltoztattunk a stratginkon, s a rajt eltt mg tankoltunk bele egy kicsit, elvgre nem sok rtelme lett volna ugyangy idzteni a killsokat, mint a tbbiek. Az egyik Minardi megelzse egy kicsit tbb nehzsggel jrt, de utna vgig kemnyen nyomtam a gzt. A csapat csodlatos munkt vgzett azzal, hogy pp a megfelel idben hvtak ki a boxba. Az aut egy kicsit tlkormnyzott volt, nha blokkoltak a hts fkek, ebbl arra kvetkeztetek, hogy senyvedtek a gumijaim. Szerencsm volt, amikor Webber elfkezte magt, s Massa megprblta t megelzni, hiszen a kls ven mindkettejk mellett sikerlt elmennem. Ezt leszmtva az egyetlen problmm a vizespalackommal volt, na meg a rdival, ami mg a verseny elejn bedgltt. Nagy kr azrt, ami az idmrn trtnt, de az utols helyrl feljnni a harmadikra nagyszer teljestmny."
Sauber
Felipe Massa:(4) "Remekl rajtoltam, rgtn kt helyet sikerlt javtanom. Az aut annyira kvetkezetes volt, hogy az utols 15 krt leszmtva az egsz tvon odalphettem a gzra. A Safety Car killsa utn azonban egyszeren nem tudtam elgg felmelegteni a gumikat, s Webber vgig a sarkamban loholt. Ez volt letem legnehezebb 15 kre! Az utols kanyar eltt lttam, hogy valamivel meg fog prblkozni, de sikerlt idejben hatstalantanom a ksrlett. Fantasztikus nap volt ez nekem s a csapatnak egyarnt. Egyetlen egyszer sem hibztam a verseny folyamn."
Jacques Villeneuve:(9) "A rajtnl rosszabb volt a tapads, mint amire szmtottam, az aut egyszeren nem tudott elindulni a rajtrcsrl, ezrt rgtn az elejn pozcikat vesztettem. Aztn a msodik kanyarban Sato nekem jtt, megronglta az autmat, s be kellett mennem a boxba egy j orrkprt. Ezzel a versenyemnek vge is volt, mivel tl sok idt vesztettem. A vgn mg odartem Klien mg, de nagyon jl jtt ki a kanyarokbl, ezrt nem tudtam igazi tmadsi pozciba kerlni."
Williams
Mark Webber:(5) "Nincs ktsg affell, hogy a 14. rajtkockbl j eredmny az tdik helyezs. A startom nem volt rossz, nagyszeren el tudtam jnni az els kanyar bels vn. A boxkillsok utni els krk elg trkksek voltak, mivel nem volt knny jra zemi hfokra melegteni a gumikat. Klnsen gy volt ez a fktvokon, ez okozta a kt kicsszsomat is. Ahogy egyre kevesebb zemanyag volt az autban, egyre knnyebb vlt az irnytsa. Amikor azonban bejtt a Safety Car, ismt nehz volt fenntartani a gumik hmrsklett, br nekem sikerlt hamar formba lendlni, mikor killt. Aztn mr csak arra kellett figyelni, hogy befejezzem a futamot. Sikerlt trheten kijnni egy kzepes htvgbl, hiszen szereztem ngy pontot s egy trhet pozcit az indianapolisi idmrre, ez az, ami szmt."
Nick Heidfeld:(-) "A rajtpozcim pocsk volt, de mg lehangolbb, hogy nem tudtam befejezni a versenyt. Annyian estek ki ellem, hogy akr dobogra is llhattam volna! Jl rajtoltam, elfogadhat volt a versenytempm, de tl sok idt tltttem Felipe Massa mgtt, s nem tudtam megelzni. Ez ersen cskkentette a motorhts hatsfokt, ami vgl tlmelegedshez vezetett. Megprbltam nha kibjni oldalra, hogy tiszta leveghz jussak, de gy ltszik, ez nem volt elg."
Toyota
Ralf Schumacher:(6) "J rzssel tlt el, hogy hrom ponttal a zsebemben tvozhatok innen. A htvge sszes trtnst figyelembe vve a maximumot hoztam ki magambl. Rosszul rajtoltam, s ennek meg kell keresnnk az okt. Sajnos az elvesztett pozcik miatt csak szenvedtnk az eltervezett stratginkkal. De kemnyen kzdttem, s rgtn az elejn sikerlt egy hellyel elrbb kerlnm. Aztn mr csak arra kellett figyelnem, hogy befejezzem a versenyt, kivrva az add lehetsgeket. Nem volt szerencsm a Safety Carral Montoya boxkillsakor, de azt az utastst kaptuk a versenyigazgatsgtl, hogy maradjak a helyemen. A j hr, hogy Jarno kzel kerlt a doboghoz, ami azt mutatja, hogy ha kijn a lps, j versenyeket produklunk."
Jarno Trulli:(-) "Borzaszt balszerencse ez nekem s a csapatnak. Jl tartottam magam, s mr felkszltem a dobogra, amikor elromlott az egyik fkem. Egszen addig kifogstalanul mkdtek a fkjeim, mg csak nem is koptak tlsgosan, egyszeren elromlott az egyik. Ha mr gy alakult, a legjobb helyen trtnt, hiszen az utols siknban van a legnagyobb buktr. Eltte kivlan jttem el a rajtnl, elszr a bels ven prblkoztam, ott azonban nem igazn volt hely, ezrt kvlre hzdtam. Sato egy kicsit flrelktt, de n tovbb nyomtam a gzt a kerkvetkn, s vgl megelztem. Ezt kimondottan lveztem. Az aut nagyszeren mkdtt, kihoztuk a maximumot a stratginkbl s a belltsainkbl. Forr, kemny verseny volt, de n jl brom ezeket a krlmnyeket, a legjobb eredmnyeimet is gy rtem el. Az egsz csapat fantasztikus munkt vgzett a htvgn. Lehangol dolog hrom egymst kvet versenyen is lemaradni a dobogrl, de ilyen az autversenyzs. "
Red Bull
David Coulthard:(7) "Nehz verseny volt. Az autm elgg tlkormnyzott volt, ami trkkss tette a vezetst, klnsen a futam elejn. Nha egsz j tempt mentnk, de trekedni kell arra, hogy javtsunk az aut kvetkezetessgn. Mindazonltal sikerlt pontokkal tvoznunk innen, aminek rlni kellene."
Christian Klien:(8) "letem egyik legnehezebb versenye volt a mai! Nem rajtoltam klnsebben jl, hiszen egy pozcit sem javtottam, a msodik kanyarban azonban megelztem Albers-t, ami azt jelentette, hogy nagyjbl tartani tudtam az elttem haladk tempjt. Az autt nehz volt a plyn tartani, htul egyre kisebb volt a tapads, s egyre inkbb alulkormnyzott vlt a kocsi. A verseny egy pontjn elg tvol kerltem az lmeznytl, s mivel elkezdtek lekrzni, a sok kk zszl miatt vesztettem nmi idt. Utna viszont tiszta kreim voltak, kemnyen nyomtam a gzt. rlk, hogy hiba nlkl befejeztem a versenyt, remek, hogy sikerlt pontot szereznem."
Jordan
Tiago Monteiro:(10) "Nehz, hossz versenyen vagyok tl. Elg sokat harcoltam Narainnal, mindent megtettem, hogy ne essek ki a ritmusbl. Amikor a Safety Car a plyra hajtott, kisebb nehzsgeket okozott zemi hfokon tartani a gumikat. Azt hiszem, megdntttem a zsinrban legtbb versenyen clba rt jonc rekordjt, ezrt nagyon boldog vagyok. A csapatnak is szeretnk ksznetet mondai a megbzhat autrt."
Narain Karthikeyan:(-) "A rajtnl akadt egy kis problmm, ezrt pocskul tudtam eljnni a rajtrcsrl. Friesachert mgis sikerlt megelznm. Nhny krrel ksbb szlesen vettem az els kanyarkombincit, gy Monteiro megelztt. Kemnyen hajtottam, hogy javtsak a pozcimon, aminek ksznheten a msodik tankols utn mr ismt Tiago eltt voltam. Ekkor azonban egy kicsit letrtem a plyrl, s nekimentem a falnak, ami a versenyem vgt jelentette. Borzaszt dolog gy befejezni egy futamot, de a jv hten Indianapolisban mindent megteszek majd."
Minardi
Christijan Albers:(11) "Elgedett vagyok a mai eredmnyemmel. J volt a versenytempnk s j krket mentnk, csak kr, hogy pont egy kk zszls eset utn volt a boxkillsunk, szerintem ekkor kerltem a Jordanek mg. A verseny elejn gyorsabbak voltunk nluk, ezrt nem valami kellemes rzs mgttk vgezni. A kocks zszl kzeledtvel kemnyen odalptem a gzra, de nem tudtam megelzni Monteirt. Ennek ellenre gy rzem, ez is j eredmny a csapatnak, s nem volt rossz a tegnapi idmr sem. Indianapolisban jra teljes gzzel tmadunk majd."
Patrick Friesacher:(-) "Szerintem a gumivlaszts miatt ment el a htvgm, hiszen Christijan a kemnyebb keverket, mg n a puhbbat vlasztottam. Jl rajtoltam, ott voltam mgtte, de nem tudtam olyan kemnyen nyomni, ahogy szerettem volna, hiszen az aut tlkormnyzott volt. A msodik kills utn kezdett elmenni a kormnyszerv, minden bizonnyal valamilyen hidraulikai problma miatt."
BAR
Jenson Button:(-) "Lehangol befejezs egy remnykelt htvge utn. A hajtben rhajtottam a szeglyre, s mivel az aut htulja blokkolt, szlesen fordultam. A gumik piszkot szedtek ssze, s amikor a siknhoz rtem, az aut mr nagyon alulkormnyzott volt. A msodik kerkvet utn neki is mentem a falnak. Teljes mrtkben az n hibm volt, borzasztan csaldott vagyok, mivel ersek voltunk a htvgn. A rajtom pocsk volt, a Renault-k sokkal jobban jttek el, s knnyedn megelztek. Utna viszont elfogadhatan ment a kocsi. Nem voltunk egy slycsoportban az lmenkkel, de a dobog elrhet volt. Nem valami j rzs pont nlkl tvozni, de meg kell tallni a pozitvumokat is. Nagyot lptnk elre, s mindent meg kell tennnk, hogy ezt Indy-ben ki is hasznljuk."
Takuma Sato:(-) "Mindannyiunk szmra lehangol a mai vgeredmny, mivel az egsz htvgn ersnek tntnk. Szmomra klnsen esemnyds volt a dlutn. A rajtnl nagyon lassan jttem el, csak vnszorogtam az els kanyarkombinciban. Ekkor az egyik Sauber belm jtt htulrl, elvesztettem a diffzort s a hts szrnyam egy rszt, az autt pedig borzaszt nehz lett vezetni. A verseny felnl elromlott a vlt, s ki kellett cserlnnk az aut egsz htuljt. Ez taln egy kicsit szokatlan lehetett, de szerettnk volna adatokat gyjteni, s nhny pozcit javtani. Az aut mg ezek utn sem mkdtt valami fnyesen, alacsony volt a hidraulikai nyoms. A vgn a hts fkek is blokkoltak, ekkor vesztettem el teljesen a kocsit. A szerelk fantasztikus munkt vgeztek azzal, hogy vissza tudtak lltani a versenybe, kr, hogy nem tudtunk clba rni. De voltak pozitvumai is a htvgnek, remljk, Indianapolisban jobban slnek el a dolgaink."
Renault
Fernando Alonso:(-) "Ez nem az n napom volt. Amikor a piros lmpk kialudtak, valami trtnt az aut elektronikai rendszervel, ezrt vesztettem nmi idt. Az els tankolsomkor meg az zemanyagtlt csvel volt valami baj. Vgl szlesen vettem egy kanyart, sroltam a falat, s megrongltam az autt. Az eredmny lehangol, egszen addig tkletes htvgnk volt."
Giancarlo Fisichella:(-) "Termszetesen borzaszt csaldott vagyok. Fantasztikusan rajtoltam, utna pedig sszeren vezettem, hogy kmljem a fkeket s a gumikat. A killsomkor sok benzint tankoltam, mivel ez volt a lehet legjobb stratgia a szmunkra. Sajnos nhny krrel ksbb a sebessgvlt elkezdett rakonctlankodni. Hidraulikai hiba volt, s az egyetlen dolog, amit tehettem, hogy visszatrek a boxutcba. Klnsen bosszant a dolog, mivel gy rzem, megnyerhettem volna a versenyt. Radsul az elsk kztt kell a plyra hajtanom az idmrn Indianapolisban, ami nem lesz knny. "