A versenyzk dicsrik az j aszfaltot
2005.06.11. 08:08
Egyhanglag pozitvnak tlik a vltozst
A versenyzk dicsrik az j aszfaltot Egyhanglag pozitvnak tlik a vltozst
A versenyzk egynteten pozitvnak minstik a Circuit Gilles Villeneuve j aszfaltjt, amely tavaly ta kerlt a plyra, s versenyautval a mai szabadedzseken prbltk ki elszr.
A Kanadai Nagydj els edzsnapjt kveten a versenyzk elgedetten nyilatkoztak a Circuit Gilles Villeneuve j aszfaltjrl, amely legtbbjk szerint kevsb hepehupss tette a plyt.
"A plya jobb volt, mint vrtuk. Az aszfaltozsnl szp munkt vgeztek, ami nem lehetett knny, mert a tli s nyri hmrsklet kztt itt szlssgesen nagy a klnbsg" - mondta Mark Webber, a Williams versenyzje.
Csapattrsa, Nick Heidfeld pedig hozztette: "Mindenekeltt azt kell mondanom, kellemesen meglepdtem, hogy a plya az jraaszfaltozs ellenre sem vesztette el tlzottan a tapadst. A kridket elnzve a sebessg hasonl a tavalyihoz, br az utols sikn jelentsen vltozott, mert magasabb lett a kerkvet, ezrt lassabban lehet tmenni rajta."
A dleltti edzsen elrt legjobb krid 2.4 msodperccel, a dlutni pedig mr csak 0.6 msodperccel maradt el az egy vvel ezelttitl, jelezve, hogy az aszfaltra egyre tbb gumi kerlt, s ezzel javult a tapads. 2004-ben a hmrskleti viszonyok szinte megegyeztek a maival, br akkor dleltt mg 7-8 fokkal hvsebb volt a burkolat.
Az j aszfalt minsgt bizonytja, hogy ezek az rtkek szinte pontosan megegyeznek a nrburgringivel (2.2 illetve 0.7 msodperc) - jllehet, a vonalvezetsre hasonl Imolban a msodik edzsen mr nem romlott, hanem ppensggel 0.5 msodperccel javult a krid a tavalyihoz kpest.
A cmvd Michael Schumacher szerint "az j burkolat a huppank szempontjbl sokkal jobb a korbbinl", a McLaren-es Kimi Rikknen s a sauberes Felipe Massa ugyanakkor tovbbra sem tlte tkletesnek a helyzetet.
"A tapads kivl az j aszfaltnak ksznheten, ami azonban a hajtkanyar eltt s a clegyenesben mg mindig hepehups egy kicsit" - vlte Massa, Giancarlo Fisichella pedig egyszeren "csszsnak" minstette a plyt.
A Toyota tesztpiltja, Ricardo Zonta - aki mindkt trningen a msodik legjobb ideredmnyt rte el - azt mondta a Circuit Gilles Villeneuve-rl: "Mivel kzutakat is magba foglal, eleinte mindig koszos, ezrt az els krket nem knny teljesteni rajta. Idn jra is aszfaltoztk, gy dleltt klnsen csszott, de minden nekifutsra javult."
Tbben is arrl szmoltak be, hogy a plya llapota a kt edzs kztt drasztikusan megvltozott, msok - kztk a Ferrari - pedig bizonyos gumikeverkek esetben szemcssedsre panaszkodtak.
Kzlemnyben a Bridgestone azt rta, az jraaszfaltozs utn a gumikat gyors kanyarok hjn mr eddig sem nyz Montreal "az F1-es versenynaptr egyik legsimbb burkolat plyja" lett.
"Az j aszfalt dleltt elg poros volt, s br a gumik teljestmnye kielgtnek bizonyult, az autk sokat csszkltak" - mondta Hisao Suganuma, a Bridgestone technikai igazgatja.
"Ez a msodik edzsen is gy maradt, ezrt egyes esetekben szemcssedssel is tallkoztunk. Azonban gy vljk, ahogy a plya tisztbb lesz, s tbb gumi kerl r, a szemcsseds mrskldni fog."
|