|
A McLaren alakulatnak vezetsge gy gondolja, hogy a jelenlegi gumiszablyok miatt szksgtelen kockzatot kell vllalniuk a versenyzknek, mely akr a legrosszabb esetben letkbe is kerlhet. Ezt az Eurpa Nagydjon trtnt eset is bebizonytotta.
A McLaren alakulatnak vezrigazgatja, Martin Whitmarsh gy gondolja, hogy a jelenlegi gumiszablyok veszlyesek lehetnek a versenyzkre azok utn, hogy piltja Kimi Raikknen az Eurpa Nagydj utols krben esett ki vezet helyrl.
A finn pilta a futam kzben tbbszr elfkezte magt, ami miatt jobb els abroncsnak fellete egyenetlenl kopott, s ezltal risi vibrcit idzve el az els felfggeszts krnykn. A vibrci krrl krre egyre csak ntt, mg az els felfggeszts fel nem mondta a szolglatot s a plya leggyorsabb szakasznl, a clegyenes vgn el nem trtt, mely Raikknen kiesshez vezetett.
Nem csak a McLaren piltjnak gylt meg a baja a gumikkal, a Sauber brazilja, Felipe Massa is kszkdtt, miutn bal els abroncsa olyannyira elhasznldott, hogy arrl mr kezdtek levlni darabok, s az els vezetszrnyt meg is rongltk.
A jelenlegi szablyok rtelmben azonban egy gumigarnitrval kell vgigmennie a versenyzknek az idmr edzst, s az egsz versenytvot, kerkcsernek helye nincs. Csak akkor folyamodhatnak ehhez a csapatok, ha nyoms okuk van r, s az a versenyzjk testi psgt veszlyezteti.
Whitmarsh elmondta, hogy Raikknen balesete is bizonytja, a szablyok miatt risi kockzatot kell vllalniuk a piltknak, mely ne adj isten letkbe is kerlhet.
Br Raikknen a szablyok szerint gumit cserlhetett volna, a McLaren vezetsge egyeztetett Kimivel is, s gy hatroztak, megprbljk, kockztatnak, azonban nem jtt be. m, ha nem lett volt az j szably, akkor a kockzatvllals krdse fel sem merlhetett volna.
„Kimi beismerte a verseny vgn, hogy nem kellett volna kocksra fkeznie abroncst, mi azonban hoztunk egy dntst, t kellett rtkelnnk a gumihelyzetet, de ez a plda is jl mutatja, hogy az j szablyok igen veszlyesek.” – mondta Whitmarsh.
„Nehz helyzet el lltanak ezek a szablyok, hiszen arrl kell dntennk, hogy kibrjk-e a gumik, avagy sem, s ekzben versenyznk lett kockztatjuk. Mi most amellett dntttnk, hogy megprbljuk a srlt gumival megnyerni a versenyt, amit Kimi is jnak ltott, gy nem volt problma ebbl.”
„Azrt vagyunk itt, hogy gyzznk, nem azrt, hogy a harmadik helyet szerezzk meg.” – folytatta az gyvezet clozva ezzel arra, ha biztonsgi okokbl kihvjk Kimit a boxba egy be nem tervezett kerkcserre, akkor vezet pozcijbl a harmadik helyre csszott volna vissza, ami gy utlag mgiscsak jobb megolds lett volna.
A BMW Motorsport fnke, Mario Theissen is osztja kollgja vlemnyt, s vltoztatsokat akar.
„Jobban rlnk egy egysges abroncsnak, de legalbb a verseny sorn had cserljk annyiszor, amennyiszer akarjuk.” – mondta. „A f ok, amirt bevezettk az j szablyokat, hogy cskkentsk a kltsgeket, m szerintem sokkal tbb pnzt takarthatnnk meg, ha lenne egy egysges abroncsunk, melyeket tesztelni sem kellene, s annyiszor cserlhetnnk azokat, amennyiszer csak szksgt ltjuk.”
„Ha kzelebbrl megnzzk a dolgokat, akkor mondhatom azt is, hogy meg vagyok lepve a mai napon ltottak miatt, hiszen az, hogy a tavalyi vhez kpest, ahol akr 3-4 gumigarnitrt is hasznlhattunk a versenyek alatt, az idei egy abroncs risi vltoztats. Sokkal tbb problmt vrtam a szezon kezdete ta, m a mai bebizonytotta, hogy lpnnk kell.” |