|
Pole No. 3 Rikknennek
2005.05.22. 13:11
Zsinrban harmadik, sszesen hatodik rajtelssgt szerezte meg Kimi Rikknen vasrnap dleltt, a Monaci Nagydj msodik idmr edzsn.
Fernando Alonso s a Renault hiba tett meg mindent, hogy elraboljk a Monte Carlban kiemelten fontos pole pozcit a McLaren finn sztrjtl, mert 1:16.281-es krvel Alonso magabiztosan megnyerte a mai idmrt, de gy sem sikerlt Rikknen el kerlnie. A Renault most abba kapaszkodhat, hogy a Monaci Nagydjat csak az esetek 37%-ban nyertk meg a pole-bl indulva, s a msodik rajtkocka van a plya kevsb poros oldaln.
A harmadik helyrl Mark Webber vghat neki a dlutni versenynek, mellle pedig Giancarlo Fisichella, aki megtartotta szombati pozcijt. A mai edzsen csak ketten tudtak javtani a helyezskn: Jarno Trulli s Michael Schumacher egyarnt kt-kt autt elztt meg.
A tegnap a Tabac korltjnak tkz Ralf Schumacher csak egy lass felvezet krt tett meg a Toyotval, mivel dlutn gyis az utols helyek egyikrl kell rajtolnia. gy aztn Narain Karthikeyan volt az els, aki 2:43.442-vel mrct lltott fel, miutn a tengerparti siknt keresztbe csszva vette be, s az autja elpattant a kerkvetrl is. A msik Jordanben l Tiago Monteiro ktszer elfkezte magt, de gy is sikerlt tvennie a vezetst csapattrstl.
Christijan Albers ismt a kt Jordan el juttatta Minardijt, 2:42.206-os sszidvel zrva a krt. Patrick Friesacher ltvnyosan birkzott az autjval, s mivel 0.7 msodperccel gyorsabban rt krbe, mint Albers, sikerlt el kerlnie.
A msodik tst megnyit Vitantonio Liuzzi, aki tegnap jkora elnyre tett szert a Minardikkal szemben, a Mirabeau-t s a Tabacot is elrontotta, m gy is knyelmesen megszerezte az els helyet. A sauberes Felipe Massa az alagt utni siknnl elfkezte magt a Sauberrel, 1:18.902-es kre azonban 1.4 msodperccel jobb volt Liuzzinl, teht tovbb nvelte szombati elnyt.
Ezutn Michael Schumacher kvetkezett, aki az els szektorban vesztett 0.032 msodperces elnybl Masshoz kpest, a msodikban s harmadikban viszont gyorsabb volt nla, s 2:34.736-os sszidvel az lre lltotta a Ferrarit. Rubens Barrichello nem tudta megrizni 44 ezredmsodperces frjt, a Rascasse-nl el is rontotta a fkezst, ezrt csapattrsa mg esett vissza.
Schumacher mindjrt nyert egy jabb helyet, Jacques Villeneuve ugyanis hiba jrt eltte mg a msodik mrt ponton is, csak a 2. helyre, Barrichello el tudta behozni a Saubert.
David Coulthard a Star Wars harmadik epizdjt reklmoz Red Bullal 0.592 msodperces rst tudhatott magnak a mgtte vgz bollyal szemben, gy nem is volt ktsges, hogy sikerl elhdtania az ideiglenes pole pozcit Schumachertl. Jarno Trulli azonban, aki tegnap knytelen volt vatosan vezetni, mert neki kellett kimennie elszr a plyra Ralf balesete utn, egy teljes msodperccel gyorsabb volt Coulthardnl, s 2:32.590-re szortotta le a lcet.
Erre tiszta kre ellenre Nick Heidfeld sem tudott vlaszolni a Williams-szel, majd Juan-Pablo Montoynak kellett volna kvetkeznie - ha a tegnap dleltti baleset okozsrt nem soroljk eleve a rajtrcs vgre. Montoya gy ki sem ment a plyra, a renault-s Giancarlo Fisichellnak engedve t a terepet. Az olasz versenyz nem hibzott, s fl msodperces elnnyel tvette Trullitl a vezetst.
Mark Webbernl fleg az volt a krds, hogy sikerl-e megvdenie a helyt Fisichelltl, s vgl mg nvelni is tudta tegnapi elnyt. m csakhamar visszaesett a msodik helyre, Fernando Alonso ugyanis 1:16.281-es kre rvn 1.2 msodpercet vert r.
Ahhoz azonban ez sem bizonyult elegendnek, hogy elvegye Kimi Rikknentl a pole pozcit, aki gy a lehet legjobb helyrl vrhatja a folytatst.
| |
|
2. idmr edzs |
6. - Monac-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| |
|
Helyszn: |
Monte Carlo, Monaco |
|
| |
|
Idpont: |
2005. mjus 22., vasrnap, 10:00-11:00 (CET) |
|
| |
|
Plyahossz: |
3340 m |
|
| |
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 22-23 fok, aszfalt: 25-28 fok) |
|
| |
|
Tavalyi els: |
J. Trulli (Renault) |
1:13.985 |
|
|
|
| |
|
Krrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
| |
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Sor |
|
 |
 |
 |
| 1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:16.281 |
157.628 |
|
|
17. |
|
| 2. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:16.679 |
156.810 |
0.398 |
0.398 |
18. |
|
| 3. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:17.072 |
156.010 |
0.791 |
0.393 |
16. |
|
| 4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:17.317 |
155.516 |
1.036 |
0.245 |
15. |
|
| 5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:17.401 |
155.347 |
1.120 |
0.084 |
12. |
|
| 6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:17.755 |
154.640 |
1.474 |
0.354 |
13. |
|
| 7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.538 |
153.098 |
2.257 |
0.783 |
11. |
|
| 8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:18.550 |
153.074 |
2.269 |
0.012 |
8. |
|
| 9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:18.841 |
152.509 |
2.560 |
0.291 |
9. |
|
| 10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:18.902 |
152.392 |
2.621 |
0.061 |
7. |
|
| 11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:19.015 |
152.174 |
2.734 |
0.113 |
10. |
|
| 12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:20.335 |
149.673 |
4.054 |
1.320 |
6. |
|
| 13. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:22.236 |
146.213 |
5.955 |
1.901 |
5. |
|
| 14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:22.977 |
144.908 |
6.696 |
0.741 |
4. |
|
| 15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:23.670 |
143.707 |
7.389 |
0.693 |
3. |
|
| 16. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:23.968 |
143.197 |
7.687 |
0.298 |
2. |
|
| 17. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
|
- |
|
|
1. |
|
| 18. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
14. |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0283 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.281 |
- (7.687) - |
1:23.968 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| |
|
| B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
| |
| |
| Monac-i GP |
| Az idmr edzsek sszestett eredmnye |
| |
|
Nv |
Cs |
G |
ssz |
Eltr |
Elz |
P |
1. id |
Kl |
2. id |
P |
| 1 |
K. Rikknen |
MCL |
M |
2:30.323 |
|
|
1 |
1:13.644 |
3.035 |
1:16.679 |
2 |
| 2 |
F. Alonso |
REN |
M |
2:30.406 |
0.083 |
0.083 |
2 |
1:14.125 |
2.156 |
1:16.281 |
1 |
| 3 |
M. Webber |
WIL |
M |
2:31.656 |
1.333 |
1.250 |
3 |
1:14.584 |
2.488 |
1:17.072 |
3 |
| 4 |
G. Fisichella |
REN |
M |
2:32.100 |
1.777 |
0.444 |
4 |
1:14.783 |
2.534 |
1:17.317 |
4 |
| 5 |
J. Trulli |
TOY |
M |
2:32.590 |
2.267 |
0.490 |
7 |
1:15.189 |
2.212 |
1:17.401 |
5 |
| 6 |
N. Heidfeld |
WIL |
M |
2:32.883 |
2.560 |
0.293 |
6 |
1:15.128 |
2.627 |
1:17.755 |
6 |
| 7 |
D. Coulthard |
RED |
M |
2:33.867 |
3.544 |
0.984 |
8 |
1:15.329 |
3.209 |
1:18.538 |
7 |
| 8 |
M. Schumacher |
FER |
B |
2:34.736 |
4.413 |
0.869 |
11 |
1:16.186 |
2.364 |
1:18.550 |
8 |
| 9 |
J. Villeneuve |
SAU |
M |
2:34.936 |
4.613 |
0.200 |
9 |
1:15.921 |
3.094 |
1:19.015 |
11 |
| 10 |
R. Barrichello |
FER |
B |
2:34.983 |
4.660 |
0.047 |
10 |
1:16.142 |
2.699 |
1:18.841 |
9 |
| 11 |
F. Massa |
SAU |
M |
2:35.120 |
4.797 |
0.137 |
12 |
1:16.218 |
2.684 |
1:18.902 |
10 |
| 12 |
V. Liuzzi |
RED |
M |
2:37.152 |
6.829 |
2.032 |
13 |
1:16.817 |
3.518 |
1:20.335 |
12 |
| 13 |
P. Friesacher |
MIN |
B |
2:40.810 |
10.487 |
3.658 |
14 |
1:18.574 |
3.662 |
1:22.236 |
13 |
| 14 |
C. Albers |
MIN |
B |
2:42.206 |
11.883 |
1.396 |
15 |
1:19.229 |
3.748 |
1:22.977 |
14 |
| 15 |
T. Monteiro |
JOR |
B |
2:43.078 |
12.755 |
0.872 |
16 |
1:19.408 |
4.262 |
1:23.670 |
15 |
| 16 |
N. Karthikeyan |
JOR |
B |
2:43.442 |
13.119 |
0.364 |
17 |
1:19.474 |
4.494 |
1:23.968 |
| | | |
|
 |
Naptr |
|
2025. December
| H | K | S | C | P | S | V | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
|
|
| | | |
 |
Forma1 |
|
|
| | |
 |
G-mail belps |
|
|
| | |
|
|