BAR-Honda kiprblta a jv vi V8-as motort A plyn is bemutatkozott az j erforrs
Elsknt a Forma-1-es csapatok kzl a BAR-Honda a plyn is kiprblta a jv vre tervezett, 2.4 literes V8-as motorjt. Anthony Davidson s Enrique Bernoldi a mlt heti, Mugellban tartott teszten avatta fel a legjabb erforrst, mely 2006-tl felvltja a jelenlegi, 3 literes, V10-es gpeket.
A Honda mr a jv vre kszl
Elsknt a Forma-1-es csapatok kzl a BAR-Honda a plyn is kiprblta jv vi specifikcij motorjnak prototpust.
Ismert: az FIA dntse rtelmben a jelenlegi, 3 literes, V10-es erforrsokat 2006-tl 2.4 literes, V8-as gpek vltjk fel. A kiscsapatok szmra marad csak nyitva a lehetsg, hogy - korltozott fordulatszm - V10-esnl maradjanak. A Minardi tegnap be is jelentette: kihasznlja a kiskaput.
A BAR viszont a mlt heti, Mugellban tartott teszten mr fel is avatta az j motorok elfutrt. A nyolchengeres Hondt egy prototpus kasztniba szereltk be. Anthony Davidson szerdn, Enrique Bernoldi pedig cstrtkn tesztelhette a friss erforrst.
A tnyszersg kedvrt: a brit legjobb ideje 1:20.657, a brazil 1:21.500 msodperc volt, mg Jenson Button 1:20.250-es, Takuma Sato 1:20.647-es idt rt el az idei BAR-ok volnja mgtt. Termszetesen nem biztos, hogy a kt tesztpilta vgig az j konstrukcival dolgozott. Ezt tmasztja al a hr forrsnak, az Autosport-Atlasnak a jelentse: k ngy msodperces lemaradsrl tudnak, ami a legels prbt tekintve mg mindig kedvez adat.
"Nem a j kridk elrsre koncentrltunk" - nyilatkozta Geoff Willis technikai igazgat. - "Davidson, majd Bernoldi mindssze abban segtett neknk, hogy jobban megrtsk a motor mkdst, tisztzzunk nhny paramtert s technikai rszletet, s persze sok hasznlhat adattal kszlhessnk a jvbeni, teljesebb tesztekre."
Willis gy jellemezte az j erforrst: "Rendkvl furcsa egy motor Kimondottan alacsony, s rvidebb is a megszokottnl. Kisebb a teljestmnye s rvidebb az temhossza, mint a jelenlegi V10-eseknek, persze ez logikus. De mg gy is nagyon rdekes motorrl van sz, ami nhny tekintetben jobban hasonlt egy MotoGP-s erforrshoz, mint a mostani Forma-1-es V10-esekhez."