|
A versenyzk pnteki nyilatkozatai
2005.04.22. 19:02
Vlemnyek a San Marin-i GP els edzsnapjrl
A versenyzk pnteki nyilatkozatai Vlemnyek a San Marin-i GP els edzsnapjrl
Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Az albbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzi nyilatkozatok - kommentr nlkl.
BAR
Jenson Button: (2) "A mai nap megmutatta, hogy minden okunk megvan a bizakodsra az elttnk ll htvgt illeten. Termszetesen most mg korai lenne megjsolni, hol llunk majd vasrnap, de a mlt hti teszten vghezvitt fejlds utn nagyjbl ilyen eredmnyre szmtottam. Reggel a szoksos pnteki krlmnyekkel talltuk szembe magunkat: amg a plya nem tisztult meg, az alacsony tapads problmt okozott. Dlutn mr hasznosabb munkt vittnk vghez a gumik s a belltsok tern. Teljestettnk nhny elfogadhatan sikerlt hossz etapot, de mg sok tennivalnk van annak rdekben, hogy a holnapi idmrn a legtbbet hozzuk ki az j csomagbl."
Takuma Sato: (10) "Remek nap volt ez a csapat szmra. Rgtn versenykpesek voltunk, az aut jl teljestett, megmutatta, hogy tartani tudtuk a legutbbi teszteken mutatott formnkat. Szmomra gy tnik, jra felvettk a ritmust, s ez j jel, radsul problmink sem voltak. Sokan voltak ma a plyn, s nhny alkalommal be is ragadtam a forgalomban, ezt leszmtva azonban az aut kivl volt. Holnap hossz etapok segtsgvel keressk majd a vasrnapi versenyre sznt legjobb belltst."
McLaren
Pedro de la Rosa: (1) "Kivl nap volt, teljestettk a kitztt programunkat, s szerintem mg ki sem hoztunk mindent az autbl. Tekintlyes mennyisg krt tettnk meg, hogy a lehet legtbb adathoz juthassunk hozz, s ez j alapnak kell, hogy bizonyuljon a tovbbi felkszlshez."
Kimi Rikknen: (3) "Rendben lezajlott a nap, vghezvittk a programunkat, s az aut belltsival is elgedett vagyok. Sajnos a forgalommal meggylt a bajom, ezrt a legjobb krid az autban maradt, de jk a kiltsaink a htvge tovbbi rszrre. Kvncsian vrom az erviszonyok alakulst a holnapi idmrn."
Alex Wurz: (8) "Alapveten elgedett vagyok a mai edzseimmel. Hasznos gumitesztelst hajtottunk vgre, ami pedig ezen a plyn nem knny. A belltssal minden rendben van. Az Michelineken futott gyors krmben tbb apr hibt is elkvettem, amelyek nlkl gyorsabb lettem volna. Persze ez nem igazn izgat, mert a szombat s a vasrnap szmt igazn. Kis klnbsgekre szmtok az idmr edzseken."
Renault
Fernando Alonso: (5) "A mai nap elssorban egy gumiteszt volt, s a zavartalan etapokon j eredmnyeket rtnk el, most pedig rendelkezsnkre ll minden adat, amire a vlasztshoz szksgnk van. Ami a belltsokat illeti, a tapads mg mindig hinyos, de azt hiszem, a plya gyorsulni fog, ahogy tbb gumi kerl az idelis vre. Az R25 tkpesnek tnik ezen a plyn, ezrt a htvge tovbbi rszvel kapcsolatban bizakod vagyok."
Giancarlo Fisichella: (9) "A dlutni edzs eredmnyes volt, nem akadtak gondjaim. Az j motor jl szuperlt, s tltttnk annyi idt a plyn, amennyire a gumivlasztshoz szksgnk volt. A balansz mg nem tkletes, de ezzel holnap mg foglalkozhatunk. Kellemes rzs volt az olasz szurkolk eltt vezetni, s azt hiszem, hamarosan olyan helyzetbe kerlk, hogy lesz mirt nnepelnik."
Toyota
Ricardo Zonta: (4) "Rengeteg krt teljestettnk a mai edzseken. A reggeli trning elejn igen csekly volt a plya tapadsa, de a nap folyamn folyamatosan javultak a krlmnyek. A kerkvetkn is reztem nmi javulst a tavaly tapasztaltakhoz kpest. A dlutni hosszabb etapokon nem sikerlt eltallnunk a megfelel belltst, de tanultunk ebbl a hibnkbl."
Jarno Trulli: (13) "Tipikus pnteki nap volt: teszteltk a Michelin kt gumikeverkt, kerestk az idelis belltst a htvgre. Reggel sproltam, s csak egy bemelegt krt tettem meg, dlutn azonban mr tbb idt tltttem a plyn. A mltban Imola nem igazn fekdt a Toyotnak, s br az aut ezttal jnak tnt a kerkvetkn, nem vagyok teljesen elgedett a mai teljestmnynkkel. De mindent megtesznk majd azrt, hogy tovbbra is versenyben legynk a pontokrt."
Ralf Schumacher: (15) "Mindenki szmra nehz volt ez a nap, s neknk is rengeteget kell dolgoznunk mg az autn a htvge folyamn. Mszaki problmnk nem volt, de nehz volt tapadst tallni a plyn. Elszr ezt a problmt kell megoldanunk. A hres imolai rzkvek most nem trtek annyi borsot az orrunk al, az aut egsz jl viselkedett rajtuk. A gumivlaszts azonban nehz lesz, br n biztos vagyok benne, hogy vgl a megfelel dntst hozzuk meg. Akkor pedig ismt egy j eredmnyrt hajthatunk."
Ferrari
Michael Schumacher: (6) "A tbbiekhez mrten versenykpesnek tnnk, ami j eljel a htvgre. gy ltszik, az aut majdnem minden szempontbl ers, s a nap is zavartalanul telt. Elgedett vagyok a vezethetsggel, mr az els szabadedzs kezdetn j volt a balansz, ezrt tartalmas munkt vgezhettem. Ezen a plyn fontos, hogy a fkek hatkonyak legyenek, s az aut jl lovagolja meg a kerkvetket, s gy tnik, az F2005 kpes erre. A BAR teljestmnye rdekes, de nem tudhatjuk, hogy versenytempt autztak, vagy kevs benzinnel mentek. Szerintem bizakodva vrhatjuk az idmrt s a versenyt."
Rubens Barrichello: (7) "Trhet napom volt, eltekintve egy aprbb problmtl, ami dleltt jelentkezett az autn. A belltsok egyre javultak, br mg mindig nem vagyok maradktalanul elgedett, holnap ezrt mg foglalkozunk velk. Szerintem az idmr nagyon soros lesz, teht szrakoztat htvgnek nznk elbe!"
Sauber
Felipe Massa: (11) "Nagyon-nagyon elgedett vagyok az autval. Minden munka, amit odahaza, a gyrban vgeztek az aero-csomaggal, gy trlt meg, ahogy vrtuk, s azt hiszem, ppolyan nagyon lptnk elre, mint tavaly Silverstone-ban a C23-mal. Az aut tnyleg jl ment a hossz etapokon, gyors volt s kvetkezetes. j gumikon pedig forgalomba kerltem, teht tudom, hogy gyorsabban is mehettem volna. Az egyetlen gond, hogy este ki kell cserlnnk a motoromat. Kemny lesz htulrl rajtolni ppen itt, mr csak azrt is, mert tudom, hogy egybknt versenykpesek lennnk. De a fejldsnk miatt boldog vagyok."
Jacques Villeneuve: (12) "Ez a htvge jobban kezddtt szmomra, mint a tbbi ebben az vben, ami j. Az aut j gumikon rendben volt, most csak arrl kell megbizonyosodnunk, hogy a versenyen is tartani tudjuk ezt a tempt. gy tnik, elrelptnk, s ez biztat."
Williams
Nick Heidfeld: (14) "Ma szmomra az volt a legfontosabb, hogy megbizonyosodjak rla, a htam szz szzalkosan rendbejtt a mlt heti teszten elszenvedett srlsbl. Ami a plyn trtnteket illeti, kt sszer szabadedzst hagytunk magunk mgtt, amelyeken - mint pnteken ltalban - fleg a gumikeverkek sszehasonltsn dolgoztunk. Semmilyen technikai problmnk nem volt, kellemetlensgek nlkl teljesteni tudtuk a kitztt tvolsgot."
Mark Webber: (18) "Vgrehajtottuk a mra tervezett programunkat, s hasznlhat mennyisg adatot gyjtttnk, rengeteg informcibl ptkezhetnk a nap tovbbi rszben a holnapi edzsekre val felkszls sorn. Mindent egybevetve elfogadhat napunk volt, fkuszban a gumikkal."
Red Bull
David Coulthard: (16) "A szoksos versenyprogramunkat hajtottuk vgre. Fknt a gumivlasztson dolgoztunk, de elvgeztk a sok zemanyaggal teljestend feladatokat is. Ebbl vals kpet tudunk festeni arrl, hogy hol llunk a leggyorsabbakhoz kpest. Az aut egsz jl viselkedik itt, egyszeren csak nem elg gyors."
Christian Klien: (19) "A msodik edzsen hossz etapokat teljestettem, egy 15 s egy 18 krset. Mindkt gumikeverket teszteltem, s gy nz ki, hogy a megszokottnl ezttal tvolabb kerltnk az lmeznytl. Idt vesztettnk a tbbi csapathoz kpest, de az autt jnak rzem."
Vitantonio Liuzzi: (21) "Elg j napom volt. Fontos volt, hogy a lehet legtbb krt tltsem a plyn, s ezt sikerlt is vgrehajtani, mikzben a holnapi gumivlasztson dolgoztunk. Letudtuk a kitztt programot, ami remek, de nehz a teljestmnyeket sszehasonltani, mivel pnteken sosem lehet tudni, ki mennyi benzinnel megy. Erre holnapig vrni kell."
Jordan
Narain Karthikeyan: (17) "Az aut remekl mkdik, n pedig nagyon elgedett vagyok a mai kt edzsen nyjtott teljestmnynkkel. Mivel elszr ma vezettem ezen a plyn, az idm egy rszt a vonalvezets betanulsval tltttem. Miutn ma alszok r egyet, biztos vagyok benne, hogy holnap a plya mg tbb titkt frkszhetem ki."
Tiago Monteiro: (20) "Rendkvl rdekes edzs volt. Klnfle gumikat prblgattunk, s mr tudjuk, melyik keverket hasznljuk a htvge tovbbi rszn. A msodik edzsen gy dntttnk, sprolunk a motorral, de eltte mr hasznos dolgokat fedeztnk fel, gy gy vlem, jl indtottuk a htvgt."
Robert Doornbos: (22) "A Bridgestone-nal egytt sokat dolgoztunk azon, hogy megtalljuk a legidelisabb gumit a htvgre. Az els edzs remekl sikerlt, j nhnyat kiprbltunk a mlt hten, Paul Ricardban tesztelt alkatrszek kzl. Minden simn ment a dlutni edzs felig, amikor is megprdltem a hres Acqua Minerale kanyarban. Mivel azonban nem akartam idejekorn kiszllni, sikerlt visszajuttatnom az autt a garzsba. A csapatnak ugyan sikerlt remek munkval jra a megfelel llapotba hozni az autt, de mivel a motor tlmelegedett, biztonsgi okokbl gy dntttnk, nem trek vissza a plyra. Igazan sajnlom, remlem j htvgnk lesz."
Minardi
Patrick Friesacher: (23) "sszessgben elgedett vagyok a mai munknkkal. Jobb tapadsra van szksgnk, a fk hatkonysgn s a sebessgvlt kapcsolsi gyorsasgn javtanunk kell, de egybknt biztat napunk volt. Most a beazonostott problmkra kell koncentrlnunk. A PS05-ben ktsgkvl nagy lehetsgek rejlenek, s szeretnk kln ksznetet mondani a srcoknak, akik jjel-nappal dolgoztak, hogy elksztsk mra az autmat. Ltni rajtuk, hogy kiss fradtak, s a htvgn szeretnk valamit adni nekik cserbe."
Christijan Albers: (24) "Kr, hogy a msodik edzsen nem tudtam kimenni a plyra, mert a dleltti s dlutni trningek kztt sokat vltoztattunk az autmon, s gy nem tudtuk leellenrizni az eredmnyt. Klnsen a srcok miatt sajnlom, akik nagyon kemnyen dolgoztak. Azt hiszem, a dlutni problma nem fog slyosnak bizonyulni, s a PS05 potenciljval kapcsolatban magabiztos vagyok. Most igyekeznnk kell fejleszteni s j belltst tallni hozz a htvgre."
|