A Toyota az egyetlen csapat, amelyik ugyanolyan motorral, gumikkal s versenyzkkel vg neki a 2007-es szezonnak, mint ahogy egy vvel korbban llt fel a rajtrcsra. Mivel az alakulatnak ez lesz a hatodik ve az F1-ben, gy vlik, legfbb ideje megszerezni az els gyzelmet.
Maga az aut viszont nem ersti a folytonossg rzett, hiszen nagyon sok vltozst hajtottak vgre az elz konstrukcihoz kpest, s ebbl a csapat profitlni akar.
Pascal Vasselon technikai igazgat leszgezte: "Szinte teljes az talakuls. A TF106B-nek nagyon kevs alkatrsze kompatibilis a TF107-tel, taln csak a biztonsgi v."
John Howett, a Toyota Motorsport elnke hozztette: "A kialakts sokat vltozott. A motor elrbb kerlt, s most is dolgozunk rajta, hogy igazn nagy tankot alaktsunk ki. A vlt hosszabb lett, s elszr alkalmazunk ultragyors kapcsols vltozatot."
"Nagy hangslyt fektetnk az aerodinamikra, s sok vltozatot teszteltnk, mieltt a lehetsgek hatkonyabb kihasznlsa rdekben a jelenlegi forma mellett dntttnk. A kedvez slyeloszls szempontja rnyomta a blyegt az egsz karosszrira, ami most magasabb lett."
A Toyota 2005-s teljestmnye utn meglepen rosszul teljestett 2006-ban, klnsen, ami az idny els felt illeti. Tsutomu Tomita csapatfnk szerint pp ezrt nagyon fontos, hogy idn mr az els futamon versenykpesek legyenek.
"Japn szfordulattal lve Tomita-san, John s n olyanok vagyunk, mint hrom nyl. Egy nyl knnyen eltrik, kett mr nehezebben, de hrmat nem lehet eltrni. Termszetesen izgatottan nzek szembe az elttnk tornyosul feladattal, mint ahogy mskor is, nem szmt, hogy milyen nehz megbirkzni vele" - fogalmazott Tadashi Yamashina, aki a csapat 2006-os tszervezse sorn lett a Toyota Motorsport alelnke.
Howett hangslyozta, hogy sokkal tbbet vrnak el maguktl, mint amit 2006-ban sikerlt letenni az asztalra. Ez az elmlt vben ugyanis harminct ponttal csak a konstruktri tabella hatodik, az egyni pontversenynek pedig a tizedik s a tizenkettedik helyt jelentette.
"A megbzhatsgnak szenteljk ezt az vet. Folyamatosan fejlesztjk az autt, gy azt gondolom, hogy kpesek lesznk megszerezni azt a gyzelmet, amire - nagy sajnlatomra - 2006-ban nem kerlt sor. Nehezen kezdtk azt az idnyt, s br a befejezs mr jobban sikerlt, tl sok megbzhatsgi problmval kellett megkzdennk " - mondta Howett.
Abban azonban mindenki egyetrtett, hogy korai mg a vilgbajnoki cmrl beszlni.
"A legfontosabb clunk az, hogy megszerezzk az els gyzelmnket a Forma-1-ben. A dobog legfels fokn akarunk llni. Minden tren fejldtnk, belertve az aerodinamikt, a felfggesztst s a vltt is" - nyilatkozta Yamashina.
A kt versenyz, Ralf Schumacher s Jarno Trulli is optimista a csapat 2007-es eslyeivel kapcsolatban.
"gy gondolom, hogy sikeresek lehetnk a jvben. Minden j v kezdetnl, s minden j aut esetben optimista voltam. Sok jt hallottam a mrnkktl (a TF107-rl), ami nagy elrehaladst jelent mechanikai rtelemben s a leszorter tekintetben. gy a korbbinl jobb eredmnyekre szmtok, br plyra kell vinnnk az autt, mieltt kialaktjuk a vlemnynk" - jelentette ki Trulli.
Ralf Schumacher hozztette: "Majdnem mindenki a vilgbajnoksgrl krdez, ami ktsgtelenl a vgs clkitzsnk. m egyelre az els futamgyzelmnket szeretnnk minl hamarabb megszerezni, hiszen ezrt dolgozik a csapat olyan kemnyen mr vek ta." |