|
 |
Az v vgn sokan felfigyeltek Sato s az Aguri fejldsre | |
| Ambicizus tervekkel kszl a folytatsra a Forma-1 legfiatalabb csapata. A Super Agurinl gy vlik: a 2007-es ergyjts utn 2008-ban a futamgyzelem sem jelent majd elrhetetlen vgylmot.
"Meg akarjuk mutatni a vilgnak, hogy nem vagyunk vesztesek" - jelentette ki a Reuters hrgynksgnek Daniele Audetto, az idn mg sereghajt Super Aguri gyvezet igazgatja.
A Ferrari egykori csapatfnke elmondta: "Most, hogy leraktuk az istll alapjait, sszellt a szereli- s a mrnki grda, be akarjuk bizonytani, hogy kpesek vagyunk harcba szllni az elkelbb pozcikrt is. s ha olyan jl helytllunk majd, mint idn a rgi autval, 2008-ban potencilis futamgyztesek lehetnk."
Az F1-es vetern Aguri Suzuki 2005 oktberben llt el csapatptsi terveivel, de lvezte a Honda tmogatst, mely el akarta kerlni a npharagot, ami Takuma Sato menesztse miatt vrt r. Suzukinak gy sikerlt az Arrows egykori leafieldi gyrban tet al hoznia a grdt, de a sietsgre jellemz, hogy az vad els felt a 2002-es Arrows-kasztni feljtott vltozatval teljestettk.
A Honda anyagi s mszaki tmogatsnak hla azonban az vad vgre felzrkztak a kzpmezny vghez, s a tendencit jvre is folytatnk. Igaz, a vetlytrsak nem ragadtattk el magukat, amikor a Super Aguri idei Hondkkal jelent meg a barcelonai teszten - a hatlyos szablyok szerint nem lehet kasztnit vsrolni msik csapattl.
Audetto most igyekezett megnyugtatni ket. "A Barcelonban ltott aut csak tmeneti, amivel informcikat gyjtnk az j gumikrl, s a tapasztalatokat felhasznljuk az j SA07 ptsnl. Ez valsznleg februr elejn debtl, s szz szzalkig Super Aguri lesz" - nyomatkostotta.
A tervezett szablymdostsok alapjn ugyanakkor 2008-tl mr btran hasznlhatjk a Honda kasztnijt is, s ez a kt gyors versenyzvel egytt tkpes fegyver lehet a kicsiny, de nagyra tr csapat kezben.
"Hathats tmogatst kapunk a Hondtl, Sato s (Anthony) Davidson szemlyben pedig remek piltkkal rendelkeznk. Jvre mg nagy ugrs lenne a kzpmeznyben kzdeni, de a szablyvltozsok rvn 2008-ban elrhetjk e clt. gy rzem, 2008-ban mutathatjuk meg igazn a Super Aguriban rejl potencilt" - vlekedett Audetto.
"Az j szablyok rtelmben a kicsik a nagycsapatokkal azonos technikai tmogatst, kasztnit s aero-csomagot kaphatnak - vagyis megoszthatjuk az autt -, s akkor csakis a piltk, a versenycsapat s a stratgia szmt majd. Elkpzelhetnek tartom, hogy egy kisebb csapat remek autval, gyors versenyzkkel, j stratgival s nmi szerencsvel megnyerjen egy nagydjat 2008-ban."
Az igazsghoz tartozik azonban, hogy a kasztnik szabad ads-vtelre vonatkoz szablyok mg vglegestsre vrnak, egyes istllk - kztk a Williams - ugyanis aggdnak, hogy az autgyrak gy gyakorlatilag kt azonos felszereltsg csapattal indulnak majd.
Audetto szt ejtett arrl is, hogy Davidson szerzdsvel a Super Aguri vglegesen elmozdult a kizrlag japn piltk alkalmazst favorizl politiktl, ami 2006-ban jellemezte. "A Super Aguri szeretne sokkal inkbb nemzetkziv vlni, hogy tbb klfldi szponzort vonzzon" - fogalmazott.
"Sato alkalmazsa elrhetv tette a Honda tmogatst Aguri Suzuki szmra, hiszen a gyr biztosthatta, hogy Sato a Forma-1-ben maradhasson. A Super Agurinak azonban az az elsdleges clja, hogy versenykpes s sikeres istll legyen." |