|
 |
Az RS26-ra épül a 2007-es motor
| |
| Bár az FIA 2010-ig befagyasztotta az erőforrások fejlesztését, az élet nem állt meg a Forma-1-es istállók motorrészlegeinél. Rob White, a Renault-motorok atyja megosztott néhány gondolatot az szokatlan helyzet új kihívásairól.
"A 2007-es programunk gyökeresen eltér az előző esztendőkétől. A V8-as formula második évébe lép, de sokkal fontosabb, hogy ezúttal nem tervezünk vadonatúj motort" - jelentette ki.
Mint ismert, az előttünk álló években a csapatoknak alapvetően az idén használt specifikációt kell használniuk, de legfeljebb 19 ezres percenkénti fordulatszámon, ráadásul a módosítások felvázolására és megvalósítására meghatározott határidők szintén megkötik a mérnökök kezét.
"2001 óta minden évben jelentősen eltérő motort fejlesztettünk Viry-ben, 2007-ben azonban a szabályok előírják, hogy új erőforrásunkhoz a Kínában és Suzukában használt egységet kell alapul vennünk, a percenkénti fordulatszámot pedig 19 ezerben rögzítették" - fogalmazott White.
"Elsődleges feladatunk tehát az, hogy újraoptimalizáljuk az RS26-ot ehhez az új korlátozáshoz. Ugyancsak megengedett, hogy optimalizáljuk a motor kasztniba való beszerelését is."
"A projektnél két határidőt is figyelembe kell vennünk. December 15-ig minden motorszállítónak be kell nyújtania az FIA-nak egy listát azokról a módosításokról, amit a 2006-os suzukai versenyen használt specifikáción terveznek végrehajtani. 2007. március 1-ig pedig a módosított erőforrás egy mintapéldányát kell eljuttatni az FIA-nak. E két dátumot észben tartva dolgozunk."
A 30 éves évfordulóját ünneplő Viry-Chatillonban nem a szabályváltozások jelentik az egyetlen új kihívást: a részlegnek 2007-től a gyári istállón kívül a Red Bull Racinget is el kell látnia motorokkal. White leszögezte: ez nem teher, inkább előny a részleg számára. "Lehetővé teszi, hogy legalább részben kompenzáljuk a motorfejlesztés visszaszorításának hatását" - mondta
"A Viry részleg motorszállítóként is rengeteg tapasztalattal rendelkezik, partnercsapataink 80 nagydíjat nyertek a múltban. A Red Bull ugyanolyan specifikációjú erőforrásokat kap majd, mint a gyári csapat, s ennek már a téli teszteken is megpróbáljuk kihasználni az előnyeit: kétszer olyan sok adat áll majd rendelkezésünkre, mint egyébként." |