|
 |
Tbb jelents mdostst is elfogadtak
| |
| Htfn tbb, a Forma-1 jvjvel kapcsolatos terv kontrjai hangslyosabb vltak, amikor a csapatok, a sportban rdekelt autgyrtk s az FIA kzs lst tartottak Prizsban.
Az egyeztet trgyalson, amelyen valamennyi rdekelt fl jelen volt, tbbek kztt megllapodtak a regeneratv fizikai rendszerek 2006-es bevezetsrl. Az FIA kzlemnye szerint a szvetsg elkszti az erre vonatkoz szablyzat tervezett, mg a jelenleg krba vesz energia - pldul a fkezsnl fellp hvesztesg s a kipufoggzok energija - hasznostsra szolgl berendezsekkel kapcsolatos technikai elrsokat az autgyrtk fogjk flvzolni.
A trgyalson keretek kz szortottk a szablymdostsok bevezetst is, mondvn: "a Forma-1 valamennyi j szablynak azt a clt kell szolglnia, hogy az F1 az autsport cscsa maradjon, valamint legalbb egynek meg kell felelnie az albbi felttelek kzl: izgalmasabb teszi a versenyzst, javtja a kltsghatkonysgot, javtja a biztonsgot, a trsadalom egsze szmra hasznosthat technolgia elterjesztst segti el, vagy a mrkt npszersti."
Ltrehoztak egy munkacsoportot is abbl a clbl, hogy "megvitassa a szlcsatornk, szimultorok (tesztelsi eszkzk) illetve szimulcik felhasznlsi krnek szktsre, valamint - amennyiben szksges - a szemlyzet ltszmnak korltozsra irnyul elkpzelseket."
A felek elfogadtk, hogy azt a 2008-as szablyt, amely napok helyett 30 ezer kilomterben korltozn az idny kzbeni tesztelst, nkntes alapon mr 2007-ben bevezetik.
Habr ezt mg az FIA Motorsport Vilgtancsnak (WMSC) is jv kell hagynia, az j aerodinamikai szablyok rvnybe lpst 2008-rl 2009-re halasztottk. Ez elssorban az FIA ltal az elzsek megknnytse rdekben javasolt CDG-szrnyat rinti, mert a csapatok sajt szimulciik alapjn gy vltk, a berendezs hatkonysga nem kielgt, ezrt alternatv javaslattal kell elllniuk.
Ha a WMSC s a Formula One Commission ezt elfogadja, az FIA szndkainak megfelelen mr jvre letbe lp a hivatalosan csak a 2008-as szablyzatban szerepl motorbefagyaszts is. A feleknek sikerlt megegyeznik abban, hogy a Japn Nagydjon hasznlt motorspecifikcit homologizljk, de a maximlis percenknti fordulatszmot 19 ezerben rgztik.
"A fordulatszm cskkentsre vonatkoz rszleteket legksbb 2006. december 15-ig kell benyjtani az FIA-hez, a vgleges motort pedig 2007. mrcius 1-ig kell leszlltani" - szlt a kzlemny.
Az lsen emellett lehetsget adtak Imolnak, hogy megtartsa a San Marin-i Nagydjat. A mlt hnapban nyilvnossgra hozott 2007-es ideiglenes versenynaptr csak 17 fordult tntetett fel, a Bahreini s a Spanyol GP kztt azonban egyhnapos sznetet hagyott, hogy oda befrjen Imola, amennyiben elvgzik a plyn a begrt mdostsokat. Az lsen 18 futamosra bvtettk az idnyt. |