Ferrari
Felipe Massa: (1) "Hihetelen nap ez, amit sosem fogok elfelejteni. Az els gyzelmem, klnsen, hogy a Ferrarival rtem el, trtnelmi pillanat, s azokra az emberekre gondolok, akik segtettek, amg idig eljutottam - a csaldomra, a bartnmre, a bartaimra s azokra, aki ert adtak nekem, hogy ezt elrjem. Szenzcis volt a csapat, egy tkletes autt adtak nekem, amivel gyzni tudtam. Nagyon boldog vagyok. Ami a versenyt illeti, nagyon jl rajtoltam, s reztem, hogy kivl az aut egyenslya. Ahogy eljttem a rajtrcsrl, lttam, hogy Michael s Fernando harcolnak a msodik helyrt, de azonnal el tudtam tvolodni tlk. A Safety Car s a boxkills utn is j volt az aut, s ez a futam egyik szakaszban sem vltozott. Mindig az volt az lmom, hogy a Ferrarival versenyezzek, s ezzel a csapattal szerezzem meg az els Forma-1-es gyzelmemet, ami mg klnlegesebb teszi a mai napot. Egy csodlatos lom vlt valra. Ngy nagydjjal az vad vge eltt a vilgbajnoksg nyitott, hiszen mg mindkt cm elrhet."
Michael Schumacher: (-) "Elszr is szeretnk gratullni Felipnek, ki jra fantasztikus munkt vgzett, s ktsgtelenl megrdemelte a gyzelmet. Ennek a htvgnek sem az idmrje, sem maga a verseny nyilvnvalan nem volt a kedvemre val. A msodik szakaszban az aut valamirt nem volt olyan j, mint a pnteki szabadedzsen. Idegesen viselkedett, s sem a magas zemanyagszint, sem a huszonnyolcadik krben, a nyolcas kanyarban elkvetett hibm nem javtott a helyzetemen. Mi tbb, ebben a szakaszban a gumik sem voltak olyan jk, mint a tbbi szett, s hlyagosodtak is. A verseny vge fel prbltam felzrkzni a rivlisomra, arra az esetre, ha hibzna. Ma elvesztettem kt pontot a vilgbajnoki pontversenyben, de mg most is hiszek benne, hogy a cmet megnyerhetem. "
Renault
Fernando Alonso: (2) "Pnteken s az idmrn messze voltunk a Ferraritl, de biztosak voltunk benne, hogy ma jobb lesz a helyzet, s a verseny minket igazolt. Normlis futam volt, a hatron kellett autzni, kivve a harmadik etapban, amikor mr minden a pozciharcrl, nem pusztn a sebessgrl szlt. Tudtam, hogy Michael kt helyen tud megelzni, a tizenkettes s a tizenngyes kanyarban. Ez azt jelentette, a fordulatszm maximalizsval az elz egyenesben tudtam gy hasznlni a motort, hogy legyen kztnk egy kis klnbsg, s ez elg volt a msodik hely megrzshez. Azt hiszem, ez a dlutn is altmasztotta, hogy a gyzelemrt egy kicsit mg jobbaknak kell lennnk a Ferrarival szemben folytatott kzdelemben, de magabiztosan vrom a htralev versenyeket. A Ferrari karakterisztikjt figyelembe vve taln a monzai futamot lesz a legnehezebb megnyerni. De a Renault-nl mindenki, csakgy, mint a partnereink, a Michelin s az Elf erteljesen koncentrl a kvetkez versenyekre. Biztos vagyok benne, hogy jra megtalljuk a kulcsot a gyzelemhez. A mai nap nvelte az eslyem a vilgbajnoki cm megnyersre, s az vad vgig tbb hasonlan j napra szmtunk."
Giancarlo Fisichella: (6) "Vgl is j verseny volt szmomra, ahol megmutattam, hogy n s az aut egyarnt gyorsak vagyunk. Jl rajtoltam, s kzel voltam az len llkhoz. Michael elg sokat mozgott a plyn, s a tbbieknek ki kellett kerlnik t. Elg ksn fkeztem, de fennllt a veszlye, hogy sszetkzm Fernandval, ezrt mg ersebben fkeztem, ami miatt blokkoltak a hts kerekek, s kicssztam. Miutn j orrkpot kaptam, nagyon kemnyen kellett hajtanom, hogy olyan j pozciba kerljek, amilyenbe csak lehet. A Safety Car is segtett, de a plyn is sok embert megelztem. Hossz etapokat futottunk az egy boxkillsos taktika keretben, de jl sikerltek. Ma kzelebb voltunk a Ferrarikhoz, mint az idmrn, s azt hiszem, hogy magabiztosan vrhatjuk a kvetkez versenyeket. Hazai versenyem, az Olasz Nagydj termszetesen a Ferrarival folytatott kzdelem jegyben fog telni. Mg mindig vezetjk a vilgbajnoksgot, s az eljvend hetekben nvelnnk kell a kztnk lv klnbsget."
Honda
Jenson Button: (4) "Nagyszer verseny volt ez a csapat szmra, remek dolog, hogy mindkt aut pontszerz helyen rt clba. A Ferrarik vagy Alonso tempjra nem voltunk veszlyesek, de tudjuk, hol vesztnk idt hozzjuk kpest, s ha sikerl ezeken a terleteken elrelpnnk, nagyon versenykpesek lesznk. Az utols etap klnsen jl sikerlt. Ekkor mr nem kzdttnk a gumik szemcssedsvel, s egyre csak gyorsultam. A mai verseny nem sikerlt olyan jl, mint az elz, de azrt kivl htvgt zrtunk."
Rubens Barrichello: (8) "Nagyon boldog vagyok, hogy mindkt autnk pontot szerzett ma. Versenykpes autnk volt, ezrt bosszant, hogy az els kanyarban valaki kilktt a plyrl, mert rengeteg idt vesztettem. Ha nincs ez az incidens, az lmeznyben harcolhattam volna. Ma mind a sebessgnk, mind a kzdszellemnk remek volt, ezrt a csapat teljes mrtkben megrdemelte a sikert. Nagyszer rzs volt a verseny vgn a brazil himnuszt hallani j bartom, Felipe Massa tiszteletre, akinek ezton is gratullok els gyzelmhez."
McLaren
Pedro de la Rosa: (5) "A tizenegyedik helyrl rajtolva j ez az eredmny. Fisichella kicsszsa miatt tbbek autja megrongldott, s n is csak kis hjn tudtam srtetlenl megszni. Egy boxkillssal tervezett, nehz verseny volt, s a kvetkezetes gyorsasg mellett a hts gumikra is oda kellett figyelni, ami kln kihvst jelentett. A versenysebessgem j volt, s mg nhny autt is meg tudtam elzni. Ha elrbbrl tudtam volna indulni, jobb eredmnyt is elrhettem volna."
Kimi Rikknen: (-) "A rajt nagyon zrs volt. Prbltam elkerlni a kicssz Fisichellt, de Speed kzben a bal hts kerekemnek tkztt, ami miatt defektet kaptam. Majdnem egy teljes krt kellett a srlt kerkkel megtennem, hogy bemehessek a boxba, s lssuk, hogy mit lehet tenni. A csapat lecserlte a kereket, de azt hiszem, hogy magt az autt is elg komolyan megrongldott. Amikor jra versenybe szllhattam, a ngyes kanyarba rve megsznt htul a tapads, lecssztam a plyrl, s belementem a gumifalba. Egy kicsit fj ugyan a htam, de nincs ok aggodalomra. Termszetesen csaldott vagyok, amirt a versenyem olyan korn vget rt, de nem tehettnk semmit."
Toyota
Ralf Schumacher: (7) "Mindig nehz feladat a rajtrcs hts rszbl indulni, gy nagy teljestmny, hogy tudtam kt pontot szerezni. Termszetesen ilyenkor annak a veszlye is fennll, hogy rajtbalesetbe keveredik az ember, ahogy az itt is beigazoldott. A rajt kaotikus volt, s sajnos elvesztettem az els vezetszrnyam, gy a boxkills miatt idt vesztettem. De legalbb ezzel egy idben tudunk tankolni, gy mr csak egyszer kellett kijnnm. Az els szakasz elejn, nehz autval alulkormnyzottsggal kszkdtem, de a Safety Car utn egyre inkbb javult a helyzet, s elrbb jutottam. A msodik boxkillsom utn j volt az aut egyenslya, s kemnyen tudtam hajtani. Ezen a htvgn is megmutattuk, hogy ersek vagyunk. Most mr csak rajtunk ll, hogy elkerljk az apr hibkat. Ha ez sikerl, hamarosan jra dobogs helyezsekrt harcolhatunk."
Jarno Trulli: (9) " Kezdve zrzavaros rajttl nehz dlutn volt ez szmomra. Nehz az itteni els kanyar, lejtn kell fkezni, s klns rajtokat produkl. Ez a nap is ezek kz tartozott, s amikor htulrl nekem tkztek, nem tudtam kikerlni az elttem lvt. Pozcikat vesztettem, s csak nehezen tudtam felkzdeni magam. A verseny els szakaszt lveztem, s egyre elrbb is jutottam, de a Safety Car nem kedvezett nekem. Az elttem lv aut tlsgosan lelasstott, mieltt a mezny felzrkzott volna, s emiatt az elnymbl sokat vesztettem. De a legnagyobb bajom mgis abbl szrmazott, hogy a gumivlasztsom tl konzervatvnak bizonyult erre a versenyre. Tegnap magabiztos voltam, mert a szabadedzsek alatt reztem, hogy kvetkezetes teljestmnyt tudnak nyjtani. Ma viszont gy viselkedtek, mint az idmr, s ezrt nem tudtam elrbb vgezni."
Williams
Mark Webber: (10) "Minden rendben ment, amg a Safety Car keresztl nem hzta a szmtsainkat. ppenhogy sikerlt elkerlnm, amikor bekldtk a plyra, aztn killtam tankolni. A boxkills utn csak kszkdtem, mert sok benzint cipeltem, s alig volt hts tapads. Az utols etapra javult a helyzet, de mr ks volt. Minden egybevetve csaldott vagyok, amirt nem sikerlt pontot szereznnk. A krlmnyek nem kedveztek neknk."
Nico Rosberg: (-) "Egyrszt j napom volt, mert remekl rajtoltam, s a baleseteknek ksznheten az els krben tbb pozcit javtottam. A mai nap legnagyobb pozitvuma mgis az volt, hogy tegnappal ellenttben remekl ment az aut. Mieltt fellltam a rajtrcsra, vgrehajtottunk nhny elektronikai vltoztatst, s ezek sokat segtettek. lveztem ma a versenyzst, a hatron autztam, s nem kellett amiatt aggdnom, hogy hibt kvetek el. J rzs volt ltni, hogy az aut versenykpes. Msrszrl viszont csaldott vagyok, mert fltvnl a mrnkm szlt, hogy elment a vznyoms. sajnlom, hogy nem sikerlt clba rnem."
Red Bull
Christian Klien: (11) "Ez volt a szezon egyik legnehezebb versenye. Hihetetlen a hsg, s a 8-as kanyar rendkvl hossz, risi megterhelsnek teszi ki a nyakunkat. Ennek ellenre a leintsig mindent beleadtam. Az els etapban jl ment az aut, idelis volt az egyensly, a kzpsben viszont alulkormnyzott vlt. Az utols szektorban javult egy kicsit, de ma nem igazn voltunk versenyben. Elkesert, hogy a tizedik rajtkockbl indulva is csak a 11. helyre voltunk kpesek."
David Coulthard: (15) "Nem ilyen eredmnyt vrtunk. Az aut egyenslyval nem volt gond, st, miutn az els boxkills sorn mdostottunk az els szrny llsn s a guminyomson, mg javult is. A futam egyes szakaszaiban versenykpesek voltunk kzvetlen ellenfeleinkkel szemben, a hajrban pldul alaposan megszorongattam Webbert. Szerintem meg tudtam volna elzni, de egy vlthiba miatt ki kellett llnom."
BMW
Robert Kubica: (12) "Elg j volt a rajtom, de az els kanyarban Giancarlo Fisichella kicsszott, gy Rubens Barrichellval ki kellett szlestennk a plyt,, ami miatt sok helyet vesztettem. Utna meg tudtam elzni nhny autt, de a Safety Cart bekldtk, mi pedig kereket cserltnk. Br a gumijaim szemcssedtek, az elshz hasonlan a msodik szakasz sem volt rossz. A harmadik szakaszban a gumik mr az els krben szemcssedtek, s a sebessgem sem volt elg j. Mi vlasztottuk a gumikat, de ez alkalommal nem jl slt el. Nem volt mindig rossz, s amikor a gumik megengedtk, nhny j csatban vehettem rszt. A msodik Forma-1-es futamomon ennyi elg is volt."
Nick Heidfeld: (14) "Nagyszeren rajtoltam, klnsen Giancarlo Fisichellhoz kpest, pedig a Renault-k ebben kztudottan kiemelkedek. A bels ven az els kanyarba is jl rkeztem, de aztn Fisichella kicsszott, s kzben eltallta az autm orrt. A szrnyam az aut al szorult, mikzben igyekeztem vissza a boxba, ami miatt nem volt tapads, s egyben az alvz is megrongldott. Mindennek tetejbe a hts kerk megsrtette a hts szrnyat, ezzel sszeomlott az aut egyenslya s elvesztettem a tapadst.."
Toro Rosso
Scott Speed: (13) "Nem tudom, hogy mi trtnt az els krben a balesetkor, de htulrl valaki nekem tkztt, s nem volt elttem szabad hely, ahol elmehettem volna. Letrt a szrnyam, ezrt ki kellett jnnm a boxba, de a Safety Car bekldse szerencss volt szmunkra, hiszen ez lehetv tette, hogy felzrkzzak. Termszetesen a nem tervezett boxkills utn nem lehetett azt vrni, hogy j helyen tudunk vgezni, de legalbb gyaraptottam a versenyek alatt gyjttt tapasztalatomat, mialatt nhny j csatt vvtam."
Vitantonio Liuzzi: (-) "Jl rajtoltam, de utna valahogy nem tudtam tartani a lpst az elttem haladkkal. Akadt nhny problmm az autval, ahogy kezdett egyre lassabb vlni. A tizenkettedik krben, az egyes kanyarban aztn magakadt a hts tengely, ahogy prbltam bevenni a kanyart, s nem tudtam elkerlni a kicsszst. Mivel kzben a motor is lellt, ez a versenyem vgt jelentette. t kell nznnk az adatokat, hogy pontosan tudjuk, mi is trtnt, de most mr azt vrom, hogy hazai kznsg eltt versenyezhessek Monzban."
Midland
Christijan Albers: (-) "Kivl verseny lehetett volna szmunkra a mai. Tegnap kivl teljestmnyt nyjtottunk az idmrn, s a sebessgnk lehetv tette, hogy pozcikrt harcoljunk a versenyben. Pontosan meg tudom mondani, hogy miben vagyunk jobbak a tbbieknl, s hol vesztnk idt hozzjuk kpest, ezrt tudjuk, mire kell koncentrlnunk. sszessgben pozitv htvgt zrtunk, mert sikerlt felzrkznunk az elttnk llkhoz. Kr, hogy a msodik boxkillsom kzben elkvettnk egy hibt. A vesztemet vgl egy vezeti malr okozta: szlesen vettem az egyik kanyart, kicssztam a fre, s elg kemnyen nekimentem a szalagkorltnak. A vllam kiss fj, de egybknt minden rendben."
Tiago Monteiro: (-) "Ez a lehet legelkesertbb helyzet a mrnkk, a szerelk s sajt magam szmra is. Ennl rosszabb dolog nem trtnhetett volna velnk azok utn, hogy egsz htvgn kemnyen dolgoztunk, csak azrt, hogy az els kanyarban valaki kissn a versenybl. Ami mg ennl is rosszabb, hogy kivl stratgink volt. A kemnyebb gumikeverket vlasztottuk, ami az risi hsg miatt idelis lett volna mra. Remek versenyt futhattunk volna, de sajnos belekeveredtem a rajt utni balesetbe. Mindenki egy megprdl autt (Giancarlo Fisichellt - a szerk.) prblt kikerlni, s valaki htulrl eltallta az autmat. Minden olyan gyorsan trtnt, hogy nem volt idm reaglni. Eltalltk az egyik kerekemet s a lghtmet, s ezzel vge volt a versenyemnek. Ennek ellenre mr nagyon vrom a hten kvetkez monzai tesztet. A teljestmnynk folyamatosan javul, s rengeteg j alkatrszt fogunk tesztelni. Magunk mgtt kell hagynunk ezt a htvgt, s a jvre kell koncentrlnunk, mert mg mindig htravan ngy futam a szezonbl."
Super Aguri
Takuma Sato: (-) "jabb nehz htvgn vagyunk tl. Tisztban voltunk vele, hogy kockzatot vllalunk, ha tesztels nlkl elhozzuk az j els felfggesztsnket, de sikerlt kzben tartanunk a htvgt. A rajt utn kt-hrom autt is megelztem az els kanyarban, de sajnos valaki htulrl belm jtt. Az aut hts rsze elgg megsrlt, ezrt ki kellett mennem a boxba. J nhny krbe telt, mg visszatrhettem a plyra, de a szerelk gy is fantasztikus munkt vgeztek a javtssal. Sajnos azonban az autm mr nem volt tkletes, gy a versenyben sokat kszkdtem, de legalbb rtkes adatokat gyjtttnk az j felfggesztsrl. A jv hten Monzban tesztelnk, s remlhetleg a kvetkez versenyen javtani tudunk."
Sakon Yamamoto: (-) "Csaldott vagyok, hogy nem sikerlt clba rnem, mert nagyon szerettem volna, ha ma sszejn. A rajt jl sikerlt, megsztam az els kanyarbeli balesetet, s szmos helyet javtottam. Jt csatztam a Midlandekkel s a Toro Rosskkal. Ksbb azonban sajnos megprdltem, s mivel a motorom megllt, vget rt szmomra a verseny. A hten Monzban tesztelnk, s remlhetleg az SA06 tovbb javul majd. Eddig mg nem sikerlt clba rnem, de mr nagyon vrom az Olasz Nagydjat." |