|
 |
Massa: megvan az els | |
| Plyafutsa 67. versenyn megszerezte els futamgyzelmt Felipe Massa az isztambuli Trk Nagydjon.
A Ferrari 25 ves piltja magabiztosan, hibtlan versenyzssel utastotta maga mg a vilgbajnoki cmrt kzd Fernando Alonst s Michael Schumachert, s a pole pozcibl indulva mindssze ngy kr erejig engedte ki kezbl a vezetst.
Gyzelmben kulcsszerepet jtszott, hogy a Safety Car bekldse utn a Ferrari gy dnttt, nem ldozza fel els diadala fel robog piltja versenyt, vagyis nem hagyja kinn a plyn azrt, hogy a bajnoksgrt hajt Schumacher elbb teljesthesse els boxkillst. A dnts miatt Alonsnak sikerlt megelznie a nmetet.
Tempja alapjn Schumacher visszavehette volna pozcijt, m a verseny derekn hibzott: kicsszott az isztambuli plya hres-hrhedt 8-as kanyarjban. Utols boxkillsbl visszatrve gy is utolrte Alonst, m hiba volt gyorsabb, a szvsan vdekez spanyol minden tmadst hrtotta a msodik helyrt foly ltvnyos csatban.
Ngy versennyel a szezon vge eltt gy ahelyett, hogy nyolc pontra cskkent volna az elnye, Alonso tizenkt pontra nvelte frjt az izgalmas, az len fordulatos kzdelmet, a kzpmeznyben szmos elzst hoz Trk Nagydjon.
A verseny irdatlan hsgben vette kezdett: a kzel negyven fokos melegben az aszfalt 53 Celsius fokra hevlt. Ilyen krlmnyek kztt az utbbi futamokon a Bridgestone verhetetlen volt, ezrt Isztambulban is az els sort kisajtt Ferrarinak llt a zszl.
A harmadik helyrl rajtol Alonso azonban mr a piros lmpk kialvsa utn rijesztett az idmrn ktszer is hibz, gy a plya piszkos oldalra knyszerl Schumacherre. A spanyol szoks szerint remekl kapta el rajtot, m a Ferrari klasszisa az els kanyarban hatrozott mozdulattal maga mgtt tartotta tmadjt.
Mgttk kisebbfajta kosz alakult ki: a negyedik helyrl startol Giancarlo Fisichella az 1-es s 2-es kanyar kztt hirtelen fkezsre knyszerlt, hogy ne tkzzn ssze Alonsval, de blokkoltak a kerekei, gy megprdlt, s ez olyan lncreakcit indtott el, melyben ht aut is sszetkztt.
Fisichella, Ralf Schumacher, Nick Heidfeld, Scott Speed s Takuma Sato egy gyorsszerviz utn folytatni tudta a versenyt, Tiago Monteiro viszont azonnal kiesett. Kimi Rikknennel szintn elbnt a sors: a finn McLarenjt htulrl eltallta Scot Speed Toro Rossja. Kimi bal hts defektet kapott, s a boxutca fel menet is megsrlt autja, gy onnan visszatrve nem tudta elkerlni, hogy ismt kicssszon, s sszetrje a McLarent.
A Massa, Schumacher, Alonso hrmas mg Mark Webber zrkzott fel a Williamsszel, m az ausztrlt csakhamar megelzte Jenson Button. Az tdik helyrt kt ifjonc, Nico Rosberg s Robert Kubica harcolt, a csatbl a negyedik krben a lengyel kerlt ki gyztesen, mg a hetedik s nyolcadik pozciban Klien s a McLaren-es Pedro de la Rosa autzott.
Schumacher kt-hrom msodperces tvolsgban kvette Masst, Alonst pedig mr nyolc msodperccel leszaktotta, vagyis gy tnt, a Ferrari jabb knyelmes ketts gyzelmet arat, s csak az krds, Schumacher mikor veszi t az els helyet Masstl. A 13. krben azonban kzbeszlt a sors.
Tonio Liuzzi megprdlt a trkks els kanyarban, s Toro Rossja fennakadt a rzkvn. A dupln lengetett srga zszl ellenre a mezny jelent sebessggel kzeledett az ll aut fel a belthatatlan balosban, gy a versenyigazgat jobbnak ltta plyra kldeni a Safety Cart.
A Ferrari vlaszt el kerlt: Masst felldozva kihvja a boxba Schumachert, hogy a nmet mindenkpp Alonso eltt maradjon, vagy a versenyt vezet brazilnak kedvez. Jean Todt az utbbi opci mellett dnttt, gy a kt Ferrari egyms utn rkezett a boxutcba. Elszr Massa kapott j gumikat s benzint, gy Schumachernek vrakoznia kellett csapattrsa autja mgtt, mgnem t is ellttk a szerelk.
Eddigre azonban Alonso is letudta killst, s - mintegy hrom msodperces elnnyel - tvette a msodik helyet Schumachertl. A nmetnek a 17. krben sorra kerl jraindulsnl nem volt eslye visszaelzni Alonst, mert kzjk keldtt Nick Heidfeld lekrztt BMW-je, de tartotta a hrom msodperces klnbsget.
Egszen a 29. krig - ekkor az idmr utn ismt nagyot hibzott: kicsszott a gyors s nehz 8-as kanyarban, s mintegy 5 msodpercet vesztett. gy hiba maradt kinn ngy krrel tovbb a plyn msodik killsa eltt, mint Alonso, csak kzvetlenl a Renault utn tudott visszatrni a plyra, az utols etap gy ismt a kt gigsz kzdelmt hozta.
Az elz kt imolai futammal ellenttben Isztambulban lehet elzni, ennek ellenre Schumacher nem tallt fogst Alonsn, mert a nagy leszort ert kvetel 8-as kanyarban mindig az ldztt kerlt elnybe. Schumacher az utols krben is indtott egy elkeseredett tmadst a hossz egyenesben, s br a krt lezr kanyarkombinciban minden korbbinl jobban megkzeltette Alonst, vgl meg kellett elgednie a msodik hellyel.
Mgttk Jenson Button senkitl sem zavartatva hozta be a Hondt a negyedik helyre, mg az tdik pozcit az egy killsos taktikjt sikerre vezet Pedro de la Rosa szerezte meg. Giancarlo Fisichella s Ralf Schumacher szintn hasonl stratgira vltott, mikor a rajt utni baleset miatt rgtn az els krben boxba kellett hajtaniuk, s sikerlt is visszakapaszkodniuk a pontszerz pozcikba.
Ennek a levt a kezdetben j helyen autz Webber, Klien s Kubica itta meg a levt: a tankolsok msodik hullma utn visszaszorultak az ersebb autt vezet Fisichella s Ralf mg. Nico Rosberg hidraulikai hiba miatt korn kiszllt a pontszerz helyekrt val kzdelembl. Az utols pontot Rubens Barrichello szerezte meg.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Isztambul, Trkorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. augusztus 27., vasrnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5340 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 34-37 fok, aszfalt: 50-53 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
K. Rikknen (McLaren) |
124:34.454 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
|
Id |
|
Kiess oka |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
128:51.082 |
|
|
58 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
5.575 |
|
|
58 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
5.656 |
|
|
58 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
12.334 |
|
|
58 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
45.908 |
|
|
58 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
46.584 |
|
|
58 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
59.337 |
|
|
58 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1:00.034 |
|
|
58 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1 kr |
|
|
57 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kr |
|
|
57 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kr |
|
|
57 |
|
12. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kr |
|
|
57 |
|
13. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kr |
|
|
57 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
2 kr |
|
|
56 |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
3 kr |
|
|
55 |
|
|
|
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
12 kr |
|
kicsszs |
46 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
17 kr |
|
|
31 |
|
18. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
33 kr |
|
hidraulika |
25 |
|
19. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
35 kr |
|
kicsszs |
23 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
46 kr |
|
kicsszs |
12 |
|
21. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
57 kr |
|
tkzs |
1 |
|
22. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
58 kr |
|
tkzs |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kr: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:28.055 |
|
|
55 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |