|
 |
A Midland nem jutott messzire | |
| Christijan Albers s Tiago Monteiro nem tarthatta meg 13-14. helyt a vasrnapi Nmet Nagydjon, mert az utlagos technikai ellenrzsen kiderlt, hogy az autjuk hts vezetszrnyt hajlkonyra terveztk, gy az nem felelt meg a szablyoknak.
A technikai kldtt jelentse nyomn a hockenheimi sportfelgyelk megvizsgltk a kt Midland szrnyait, valamint meghallgattk a csapat kpviselit, majd gy hatroztak, diszkvalifikljk Albers-t s Monteirt.
"A sportfelgyelk nzete szerint az autk nem feleltek meg az elrsoknak, mert az als szrnyelem kt oldala, mindkt aut esetben annyira hajlkony volt, hogy a szrny hts rsze egy elre meghatrozott, egyenes vonal mentn elrefel tudott dlni" - szlt az tlet.
"Ezt a vonalat a sznszlas anyagba iktatott perforci, nem pedig a szrny termszetes hajlkonysga hatrozta meg."
A terhels alatt, a lgellenlls cskkentse rdekben deformld flexiszrnyak a 2006-os idny els felben sok vitra adtak okot, ezrt az FIA a jniusi Kanadai Nagydj eltt azzal igyekezett vget vetni a hasznlatuknak, hogy a kt szrnyelem kz elrta egy tvtart elhelyezst.
A Midland kizrsa nem befolysolta a tbbiek eredmnyt, mivel a csapat auti az utols kt helyen rtek clba, Albers egy, Monteiro pedig kt krs htrnnyal Michael Schumacher gyztes Ferrarijhoz kpest.
Az istllnak jogban ll fellebbezni a sportfelgyelk dntse ellen. |