|
 |
Szrtk az FIA szemt az ikertornyok
| |
| Az FIA betiltotta a BMW-Sauber "ikertornyait", amelyek lesben csak a kt httel ezeltti Francia Nagydjon mutatkoztak be.
A csapat azrt lesz knytelen megszabadulni az els felfggeszts fels trapzkarjainak bektsi pontja fltt rgztett aerodinamikai eszkztl, mert az akadlyozta a versenyzt a kiltsban.
Technikai ajnlsban, amit kzvetlenl a csapatokhoz juttatott el, az FIA ezt rta: "Az egyes autk piltaflke eltt elhelyezked karosszria-bortsn megjelent fejlesztsekkel kapcsolatban knytelenek vagyunk hangot adni azon aggodalmunknak, hogy ezek szkthetik a versenyz lttert ells s/vagy oldals irnyban."
"Ezrt a Technikai Szablyzat 2.3-as pontjnak megfelelen a tovbbiakban nem engedlyezzk semmilyen karosszria-elem hasznlatt a az els bukkeret fels vonalnl magasabban, kivve, ha az rintett csapat egyrtelmen bizonytani tudja a technikai kldtt s a sportfelgyelk eltt, hogy a szban forg eszkz nem akadlyozza a versenyzt a kiltsban."
Az emltett, 2.3-as paragrafus a 2006-os Technikai Szablyzat egyik legrvidebb passzusa, amely egyszeren gy szl: "A sportfelgyelk brmelyik autt kizrhatjk az esemnybl, ha az megtlsk szerint veszlyes konstrukcit tartalmaz."
A BMW-Sauber "ikertornyairl" a napokban nhny rivlis csapat technikai igazgatja, kztk a ferraris Ross Brawn s a williams-es Sam Michael is elismerte, hogy ha az FIA nem lp fel a berendezs ellen, k is elkezdenek ksrletezni egy hasonl megoldssal.
Az FIA a Francia Nagydj utn betiltotta azt az ellenslyos lengscsillaptt is, amit eredetileg a Renault fejlesztett ki, s amit azta ms csapatok - gy a Ferrari, a McLaren s a Red Bull Racing - is tvettek. |