Ferrari
Michael Schumacher: (1) "Ez fantasztikus eredmny, mg ha tnyleg vratlan is volt. Nem tudtuk, hogyan fog alakulni a verseny, mert az elz kt napon nem volt lehetsgnk hossz etapokat teljesteni. Ami ezt a tz pontot illeti, azrt ksznettel tartozom a csapat tagjainak s kivteles technikai partnereinknek, elssorban a Bridgestone-nak. A teljes csomag - az aut, a motor, a gumik - kitnek voltak ma. Jl rajtoltam, aztn a sajt tempmat tudtam autzni. Most igyekeznnk kell megtartani a lendletet. A vilgbajnoksg mg nem rt vget, s a kt pont, amit ma ledolgoztunk a htrnyunkbl, nagyon fontos lehet. Remlem, hamarosan mginkbb fel tudunk zrkzni."
Felipe Massa: (3) "Szerintem ez remek eredmny volt szmunkra, habr termszetesen szerettem volna megtartani a 2. helyet. Hrom killsos boxstratgit kvettem, Fernando (Alonso) viszont kt kerkcserre vltott, ezrt nem tudtam a plyn kzdeni ellene. A msodik s harmadik etapban gyakran kerltem forgalomba is, ami lnyegben tnkretette a hrom killsos taktiknkat, s ez a 2. helyezsembe kerlt. De 16 pontot gyjtttnk, ami sszessgben azt jelenti, hogy mindkt vilgbajnoksgban kicsit kzelebb kerltnk az ellenfeleinkhez. A 248 F1 s a Bridgestone gumik jobban mkdtek, mint vrtam, valsznleg annak ksznheten, hogy folyamatosan egyre tbb gumi kerlt a plyra."
Renault
Fernando Alonso: (2) "Ez nehz s hossz verseny volt szmomra, a krlmnyekhez kpest azonban tkletesen sikerlt. Kt lehetsget is nyitva hagytunk a boxstratgiban, de amint vilgoss vlt, hogy a Ferrarik hromszor fognak killni, tudtuk, hogy a plyn nehz lesz megelzni ket. Ezrt inkbb a kt killsos taktikra tmaszkodtunk, kihasznlva a gumik kvetkezetessgt. A balansz vgig kiszmthat volt, s kemnyen nyomtam a gzt, hogy a verseny vge fel biztosan Felipe (Massa) el kerljek. A rajthelyemhez mrten a 2. hely volt a legtbb, amiben remnykedhettem, mert tudtuk, hogy Michael (Schumacher) ezen a htvgn kicsit gyorsabb nlunk - akrcsak Imolban s a Nrburgringen. Akkoriban, Michael kt egyms utni gyzelme utn mindenki azt hitte, hogy az sszes tbbi futamot is fogja megnyerni, de mi vlaszoltunk a kihvsra. Remlhetleg gy tesznk majd kt ht mlva, Hockenheimban is."
Giancarlo Fisichella: (6) "szintn szlva ez nem volt valami nagyszer verseny szmomra. Az aut a verseny sorn egyre nehezebben vezethetv vlt, amit a msodik etapban a gumik szemcssedse is tetzett, gy nem tudtam elgg meglgni Ralf (Schumacher) s Kimi (Rikknen) ell, hogy ksbb is elttk maradjak. A futam vge fel pedig a fkekkel akadtak komoly gondjaim. Ki kell dertennk, mi trtnt, de kzben ert kell mertennk az eredmny pozitvumaibl. Pontszerz helyen vgeztem, egy ilyen nehz htvge utn is megtartottam a 3. helyet a konstruktri bajnoksgban, s a C-specifikcij motor gond nlkl kibrta a msodik versenyhtvgjt is. A kvetkez futamokat remnykedve vrom, mert bzom benne, hogy visszaszerezhetjk az elnynket."
Toyota
Ralf Schumacher: (4) "Elgedettek lehetnk azzal, amit ma elrtnk. Kr, hogy az els boxkills sorn gond volt az egyik kerkanyval, mivel a dobog sem lett volna elrhetetlen, de ez benne van a pakliban. Jarno problmja szintn sajnlatos, de ettl eltekintve nagyszer htvgn vagyunk tl. Szmtottunk r, hogy versenykpes lesz az autnk, ez mr a pnteki szabadedzseken is ltszott. A futam is jl sikerlt, az aut gyors volt, s a Bridgestone gumik is kivlan teljestettek. Az egsz htvgn a mi abroncsaink voltak flnyben, radsul a gumivlasztsnl is jl dntttnk a kt killsos stratginkhoz. A csomagunk versenyrl versenyre fejldtt az utbbi hetekben, s j esly van r, hogy ez a szezon htralev rszben is folytatdik."
Jarno Trulli: (-) "Nagy kr a trtntekrt, mivel az els etapban minden a legnagyobb rendben zajlott. Az aut gyors volt, a Bridgestone abroncsaink pedig kivlan mkdtek. Mivel kt killsos taktikn voltunk, mindenki ms pedig hrom killsoson, biztos voltam benne, hogy a dobogrt harcolhatunk. Sajnos azonban az els tankols utn visszaesett a motorom teljestmnye, nem sokkal ksbb pedig a fk lett egyre hosszabb, s mivel tl veszlyes lett volna folyatni, killtam. gyhogy megint nagy balszerencsnk volt, tovbb bvthetem a listt, mi minden trtnt mr velem ebben a szezonban. Volt nhny j versenyem az idn, de a pontokat nagyon drgn adjk szmomra. A csapatot sem okolhatom, hiszen nem fordult el ktszer ugyanaz a hiba. A tempnk az egsz htvgn j volt, ezrt a nehzsgek ellenre felfel vel a csillagunk. Lpsrl lpsre kezdjk ltni a fnyt az alagt vgn."
McLaren
Kimi Rikknen: (5) "Csaldst kelt eredmnyt rtnk el, mivel az aut kivlan viselkedett. A gyzelemhez ugyan nem volt meg a kell sebessgnk, de a msodik boxkills sorn vesztettem nhny tizedet, s ez a negyedik helyembe kerlt, szval jobban is szerepelhettnk volna a mai versenyen. Az aut folyamatosan fejldik, az elttnk ll teszten tovbbi jtsokat prblunk ki, ezrt mr nagyon vrom a kvetkez versenyt Hockehheimben, ahol a Mercedes-Benz hazai kznsge eltt remlhetleg jobban szerepelnk."
Pedro de la Rosa: (7) "Az aut a sebessge s a vezethetsge is kivl volt, gy rzem, tbb pontot szerezhettem volna, ha a rajtnl nem elz meg Mark Webber. Sok idt vesztettem az els etapban, mikzben megprbltam visszavenni a pozcimat, de mikor a boxkills sorn ez sikerlt, mr tlsgosan nagy forgalomba kerltem. A tankolsok els hullma utn mr hsz msodperccel voltam Ralf Schumacher mgtt, ezrt nehz lett volna javtani a helyezsemen. Nagyon lveztem a versenyt, s elgedettsggel tlt el, hogy pontokat szereztem a csapatnak, s az egyik leggyorsabb michelines versenyz voltam."
BMW Sauber
Nick Heidfeld: (8) "Az autm jl ment, szereztem egy pontot, s ma ez volt a maximum. Tlem szokatlanul a rajtom csak tlagosan sikerlt. Egyetlen pozcit sem javtottam, igaz, nem is vesztettem. Az els krben megelztem David Coulthardot a hajtben, ami fontosnak bizonyult, hiszen a leintskor mindssze nhny msodpercre volt mgttem. sszessgben problmamentes versenyt zrtam, nem kerltem forgalomba, br tvedsbl kk zszlkat lengettek elttem, mikor Pedro de la Rosa ldztt."
Jacques Villeneuve: (11) "Izgalmasan indult a verseny, mivel meg kellett megelznm Rubens Barrichellt, utna viszont unalmasan teltek a krk. A boxkillsok eltt remek llapotban voltak a gumijaim, s br kellett nhny kr, amg bejratom ket, az etapok vgre mindig felgyorsultak. Kockzatos volt a gumivlasztsunk, de vgl jl slt el, mivel amikor a plyn mr elg gumi rakdott le, nagyszeren mkdtek az abroncsok. Az egyetlen bkken a rajtpozcim volt."
Red Bull
David Coulthard: (9) "Ez volt a lehet legrosszabb eredmny, amit elrhettnk, miutn a kilencedik helyrl rajtoltunk. Nagyon csaldott vagyok. Jelenleg mi vagyunk a paddock keselyi - mindig csak akkor szerznk pontot, ha kiesnek ellnk. lveztem a vezetst a htvge folyamn, csapatknt mindig tanulunk valami jat. Kezdnk sszerni, hiszen sok j ember rkezett a grdhoz, de gy vlem, lassan a boxutca egyik legszervezettebb istlljv vlunk. Ez azonban mit sem r, ha nem vagyunk elg gyorsak a pontszerzshez."
Christian Klien: (12) "A rajtnl bajba kerltem, visszaesett a motor fordulatszma, s vesztettem kt-hrom pozcit, ami nagyon bosszant volt. A verseny nagyon nehz volt ebben a hsgben. A hts gumijaim elkoptak, radsul nem mehettem msok szlrnykban, az autm ugyanis tlmelegedett. A futam vge fel javult a helyzet, gy sikerlt t-hat msodpercet hoznom az egyik BMW-n, sszessgben azonban siralmas htvgn vagyok tl. Kr, hogy pont nlkl kell tvoznunk innen."
Toro Rosso
Scott Speed: (10) "letem egyik legkemnyebb versenye volt ez, ugyanis az egsz futam sorn komoly fjdalmaim voltak. Az els krben nagyszer csatt vvtam Rubens (Barrichellval), amit nagyon lveztem. Kirly volt, jt harcoltunk. Az els boxkills utn olyan mrtkv vlt a fjdalom, hogy alig brtam koncentrlni. Egy alkalommal ki is cssztam, mivel nem tudtam egyszerre sszpontostani a fkezsre, a kiprgsgtl lltgatsra s a fjdalom elviselsre. A sebessgnkkel azonban nem volt gond, az aut remekl teljestett, mivel j munkt vgeztnk a belltsokkal." (Speed a versenyt megelz jszaka folyamn komoly htfjdalmakra s lgzsi nehzsgekre panaszkodott, amit pnteki balesete okozott. Megrntgeneztk, s az orvosi vizsglat utn gy dntttek, rajthoz llhat a futamon.)
Tonio Liuzzi : (13) "Amint az nyilvnval, nem idelis a rajtrcs vgrl kezdeni a versenyt, klnsen nem egy olyan plyn, ahol alig van elzsi lehetsg. Nem hinnm, hogy a V10-es motorbl itt elnynk szrmazott. A gumik s az aut azonban jl teljestettek."
Williams
Nico Rosberg: (14) "Ma szrnyen nehz dolgom volt, mert egyrszt htulrl kellett rajtolnom, msrszt az autm is nehezen vezethet volt. Minden krt gy tettem meg, mintha az idmrn lettem volna, folyamatosan a hatron autztam, de egyszeren nem tudtam gyorsabban menni. Nem csak a gumikkal kszkdtnk, hanem a boxkillsokkal is peches voltam. Amikor elszntuk magunkat az els kerkcserre, az orrom eltt (Jenson) Button is killt, amivel idt vesztettem. A tegnapi idmrn gy tnt, valamelyest fejldtnk, ezrt nagy kr, hogy a futam ilyen rosszul alakult szmunkra. Alig vrom, hogy Hockenheimba, a hazai versenyem helysznre rjnk."
Mark Webber: (6) "Termszetesen szrnyen csaldott vagyok, mert ma volt eslynk a pontszerzsre. Kemnyen igyekeztem, hogy tartsam a lpst a gyorsabb srcokkal, de gondjaink voltak a gumik bels lnek hmrskletvel, aztn a srls kihatott az aerodinamikra is. Jelenleg nagyon megneheztjk a sajt dolgunkat, mert mindenki kemnyen dolgozik, ennek azonban nincs semmi ltszatja."
Honda
Jenson Button: (-) "A htvgn adott technikai lehetsgeinkhez mrten ma trhet munkt vgeztnk, a versenyen egyrtelmen jobbak voltunk, mint az idmrn. Felkapaszkodtam a 11. helyre, s kzeledtem az elttem halad Scott Speedhez, gyhogy azt hiszem, t sikerlt volna megelznm. Mr akkor reztem, hogy elszll az er a motorbl, amikor megrkeztem a hts egyenesbe, aztn felfel vlts kzben egyszerre megsznt a hajts. t kell tanulmnyoznunk az adatokat, hogy kidertsk a problma okt. Bosszant volt a dolog, mert mg az els etapban kszkdtnk, a msodikban s a harmadikban, a boxkillsok utn sokkal jobban mentnk. Az aut elfogadhatnak tnt, a balansz sem volt rossz, csak egyszeren nem voltunk elg gyorsak. Ennek a motorer s a leszort-er hinya az oka, ezekkel s a megbzhatsggal kszkdnk. Ez nem csak szmomra, hanem az egsz csapat szmra szrnyen elszomort, hiszen mindenki kemnyen dolgozott a htvgn."
Rubens Barrichello: (-) "Egyelre nehz megmondani, hogy mi volt a gond, de gy tnik, a motorral akadt problma, mert sok volt a fst s megsznt a hajts. Mindannyian remltk, hogy a versenyen gyorsabbak lesznk, sajnos azonban az egsz htvgn nem alakultak gy a dolgok, ahogy terveztk, ami elszomort. Hiszek ebben a csapatban, kpesek lesznk kezelni a helyzetet. Nagyon motivlt s sszeszedett vagyok, tnyleg gy gondolom, hogy ki tudunk lbalni a gdrbl. Mindkt lbban a fldn kell maradnunk, nem szabad elvesztennk a lelkesedsnket, s kemnyen kell dolgoznunk tovbb."
Midland
Christijan Albers: (15) "Az els boxkills utn gondjaim voltak az autval, amelyek megakadlyoztk, hogy rendeltetsszeren hasznljam a sebessgvltt. Az egyes fokozatot teljesen elvesztettem, s a tbbi fokozat kapcsolsa is problms volt, ami nagy rvgst jelentett. Kr rte, mivel eltte nagyszer teljestmnyt nyjtottunk. gy rzem, ha nem trtnik ez a szerencstlensg, megelzhettem volna Rosberget, a tempm ugyanis megvolt hozz. De mg a problmk mellett sem maradtam le tlsgosan. Meg kell vizsglnunk a bajt, hogy tbbszr ne fordulhasson el."
Tiago Monteiro : (-) "Finoman fogalmazva is nehz htvgn vagyok tl. Kszkdtem az idelis belltsok megtallsval, s br mindent megprbltunk, ez az a htvge volt, amikor egyszeren kptelenek voltunk eltallni a helyes egyenslyt. A mrnkeim nagyon jl ismernek, s ltalban megoldst ezekre a problmkra, most azonban valamirt nem sikerlt. Ilyen az autversenyzs, ez valsznleg benne van a pakliban. Sajnos a rajtnl beragadtam, kt aut is megelztt, s krkn t (Franck) Montagny mgtt vesztegeltem. Megprbltam megelzni, mikor hirtelen valami trtnt az aut htuljval. Fogalmam sincs, mi lehetett az, de teljesen elvesztettem az uralmam az aut fltt az egyik gyors sikn bejratnl, s a kerkvet borzaszt kemnyen dobott meg. Ez vget vetett a versenyemnek, mivel megsznt a hidraulikai nyoms, s az autm meghalt. Most egy teszt vr rnk Jerezben, ahol nagyon kemnyen kell dolgoznunk, hogy behangoljuk a belltsokat s felkszljnk Hockenheimre."
Super Aguri
Franck Montagny: (16) "Pozitvan rtkelem a mai eredmnyemet, mivel befejeztem a versenyt. Jl rajtoltam, a tbbi autval is harcolni tudtam. A siknt csak azrt vgtam le, mert (Tiago) Monteiro megelztt, s mr nem frtem volna be. Szval ha azt nzzk, hogy msokkal is felvettk a versenyt, jnak mondhatjuk a startot, utna pedig mr csak arra figyeltem, hogy a maximumot hozzam ki a gumikbl s az autbl. s clba rtnk. A csapat s a mrnkk remek munkt vgeztek a htvgn, s szeretnk ksznetet mondani a Super Aguri F1 Teamnek, valamint Aguri Suzukinak, amirt lehetsget adott arra, hogy nla versenyezhessek."
Takuma Sato: (-) "Elszr is szeretnk nagy ksznetet mondani az SA05-nek! Ez az aut csodlatos szolglatot tett neknk a szezon kezdete ta, br ezt a htvgt nem gy akartuk befejezni. A felvezet krben gondjaim akadtak a kuplunggal, ezrt a rajtnl is alig tudtam elrugaszkodni, mire sikerlt, mr mindenki a tvolban jrt. Ennek ellenre az egyenesben gyorsan utolrtem ket, a hajtben mg meg is tudtam elzni az egyik Midlandet. Ezt kveten viszont nem tudtam kapcsolni a sebessgfokozatokat, s semmit sem tehettem. Nagyon sajnlom a fikat, akik kemnyen dolgoztak. Eltr stratgit hasznltunk Franckkal, s ers csomagunk volt. Nagyon rlk a csapat s Franck sikernek, ma fantasztikus versenyt futott." |