|
 |
Heikki Kovalainen egy korbbi teszten
| |
| Heikki Kovalainen a ht legjobb idejvel vette t a vezetst a Forma-1-es csapatok jerezi tesztjnek harmadik, utols eltti napjn, amelyen nyolc csapat 14 versenyzje lt autba a dl-spanyolorszgi versenyplyn.
A Renault finn tesztpiltja egyedl teljestette 1 perc 17 msodperc alatt a 4428 mteres tvot a vltozatlanul perzsel melegben zajl gyakorlson. A leveg hmrsklete cstrtkn a harminc, az aszfalt a negyven fokot is meghaladta.
A soron kvetkez futamokra sznt belltsokat s gumikat tesztel Kovalainen mellett a munkt ma befejez Renault tehetsgkutat programjnak argentin felfedezettjt, Jos Mara Lpezt ltette autba, aki az utols eltt ideredmnyt produklta.
Kovalainen mgtt a msodik legjobb krt a Honda angol versenyzje, Jenson Button rte el, aki a grda utols heti tesztnapjn csatlakozott csapattrshoz, Rubens Barrichellhoz. A szokshoz hven sok, majdnem ktszz krt plyt tlt alakulat szmra az egyetlen nehzsget Button dlutni megllsa jelentette.
Button mgtt a kt BMW-Sauber vgzett Robert Kubica, Jacques Villeneuve sorrendben. A lengyel tesztpilta dleltt a Magny-Coursba sznt gumikeverkekrl s konstrukcikrl gyjttt adatokat, mg a kanadai vetern a belltsok tkletestsvel foglalkozott.
Az ebdsznet utn Villeneuve vette t az abroncsokhoz ktd feladatokat, Kubica pedig j aerodinamikai alkatrszekkel ksrletezett. A tesztnap nem sikerlt zkkenmentesen a grda szmra, mert Villeneuve munkjt kt kicsszsa mellett egy mszaki hiba is htrltatta, a meleg miatt radsul a gumivlaszts sem hozott biztos eredmnyeket.
Az els kt napon dominl Pedro de la Rosa az tdik helyen zrt a McLarennel, a spanyol tesztpilta oldaln pedig Gary Paffett fejezte be a grda hrom napos gyakorlst, amely az MP4-21 menetrend szerinti fejlesztse mellett a magny-cours-i s hockenheimi felkszlsre irnyult. tesett utols tesztjn a Francia Nagydjon debtl j htrendszer is.
A teszthez ma csatlakoz Ferrari gondterhelt nyitnapon van tl: Michael Schumacher s Luca Badoer kevesebb, mint szz krt tlttt a plyn, a nmetet mr kora reggel a benzinpumpa hibja akadlyozta, s vgl csak a 10. legjobb kridt rte el. Schumacher s Badoer mechanikai s aerodinamikai s jtsok, valamint a Bridgestone abroncsok tesztelsvel foglalkozott.
Mszaki gondjai a kt versenyzjvel gyakorl Toyotnak is akadtak, Ralf Schumacher autjban dlutn ki kellett cserlni a fkeket, s kisebb javtsnak kellett alvetni az els felfggesztst is. Ralf radsul a dlutn folyamn meg is prdlt az egyik kanyarban.
A nmet s csapattrsa, Jarno Trulli programja fknt a Bridgestone franciaorszgi abroncsaira irnyult, de a grda j htberendezsek tesztelsre is kihasznlta a jerezi hsget, s klnfle fk- s felfggeszts-konfigurcikat is elemzett.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. jlius 6., cstrtk |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:16.934 |
207.201 |
|
|
75 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:17.163 |
206.586 |
0.229 |
0.229 |
93 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:17.860 |
204.737 |
0.926 |
0.697 |
106 |
|
4. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:18.018 |
204.322 |
1.084 |
0.158 |
75 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.084 |
204.149 |
1.150 |
0.066 |
73 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:18.179 |
203.901 |
1.245 |
0.095 |
99 |
|
7. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:18.234 |
203.758 |
1.300 |
0.055 |
55 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:18.322 |
203.529 |
1.388 |
0.088 |
93 |
|
9. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.372 |
203.399 |
1.438 |
0.050 |
76 |
|
10. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:18.682 |
202.598 |
1.748 |
0.310 |
42 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.704 |
202.541 |
1.770 |
0.022 |
77 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:18.813 |
202.261 |
1.879 |
0.109 |
65 |
|
13. |
|
Jose Maria Lopez |
ARG |
Renault |
M |
1:19.246 |
201.156 |
2.312 |
0.433 |
72 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:19.252 |
201.141 |
2.318 |
0.006 |
65 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0085 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.934 |
- (2.318) - |
1:19.252 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |