Ferrari
Michael Schumacher: (1) "Nagyon boldog vagyok! Ez csodlatos htvge volt: elszr Nmetorszg, aztn Olaszorszg is bejutott a foci-VB eldntjbe, tegnap megszereztk a pole pozcit, ma pedig ilyen szp gyzelmet arattunk! Alaposan felkszltnk az utbbi kt versenyre, de Kanadban ezt valamirt nem tudtuk kamatoztatni. Itt azonban az els pnteki szabadedzstl kezdve gyorsak voltunk, ami rszben a Bridgestone gumiknak volt ksznhet. Hat pontot dolgoztunk le a htrnyunkbl, s ez a vilgbajnoksg szempontjbl fontos lehet; hasonl szellemben szeretnnk folytatni, kihozva magunkbl a maximumot, s minden alkalommal a gyzelemre fogunk trekedni. Most visszatrnk Eurpba, ahol megprblunk jabb csapst mrni az ellenfeleinkre. Szeretnk ksznetet mondani a csapatnak a fantasztikus munkrt!"
Felipe Massa: (2) "Ez fantasztikus verseny volt szmunkra, bebizonytottuk, hogy a vilgbajnoksg mg nem lefutott. A csapat egsz htvgn hihetetlenl szp munkt vgzett. Minden jl mkdtt, klnsen a Bridgestone gumik. A rajtom nagyon-nagyon gyorsra sikerlt, meg tudtam elzni Michaelt is. Az els etapban ers voltam, azonban az els boxkillsnl elm tudott kerlni, mert a kuplunggal kapcsolatos problma lelasstott. Mgsem adtam fel, kemnyen kzdttem a msodik helyrt, hogy a csapat a lehet legtbb pontot gyjthesse be ezen a versenyen. A ketts gyzelem fantasztikus eredmny s fontos lpcsfok az n plyafutsomban is."
Renault
Giancarlo Fisichella: (3) "Nagyon elgedett vagyok ezzel a dobogs helyezssel, mert idn ez volt a legnehezebb verseny szmunkra. Jl rajtoltam, de az els kanyar fktvjn elg vatos voltam, ezrt Fernando meg tudott elzni. Amikor azonban a Safety Car kiment a plyrl, n voltam a gyorsabb, s nem neheztette meg a dolgomat, ezrt el tudtam menni mellette a clegyenesben. Ezutn az volt a legfontosabb, hogy tartsam a tempmat, s kemnyen nyomjam a gzt, htha a Ferrarikkal trtnik valami. (Jarno) Trulli is gyors volt mgttem, ezrt a msodik etapban is vgig igyekeznnk kellett, de minden sszejtt, s a verseny vgre lejjebb llthattuk a fordulatszmot. Ma a harmadik hely volt a legjobb, amiben remnykedhettnk, nagyon rlk, hogy a csapatnak kihoztam a helyzetnkbl a maximumot. Szp eredmny, hogy egy ilyen, szmunkra nem kedvez plyn a dobogra kerltnk, s azt hiszem, Magny-Cours-ban minden visszarzdik majd az eddigi kerkvgsba."
Fernando Alonso: (5) "Ma az tdik hely volt a legtbb, amit elrhettem. Egsz htvgn nem voltam versenykpes, s az aut a futamon is a tapads hinyval kszkdtt, radsul a motorom egy kemny kt futamos ciklus vgn jrt. Teht kihoztam a helyzetbl a maximumot, gondoskodtam rla, hogy gyjtsek nhny pontot a vilgbajnoksgban. Ha visszagondolok a tavalyi idnyre, akkor szak-Amerikban egyetlen pontot sem szereztem, most viszont 14-et, s az sszetettben tovbbra is szilrd a helyzetem. Ez elg hozz, hogy jkedvek maradjunk. A Ferrari s a Bridgestone ma gyorsabb volt nlunk, de az eddigi tz verseny kzl kilencen neknk voltak jobb gumijaink, ezrt a kvetkez nagydjak miatt nem aggdom. Folytatnunk kell a munkt. Tudjuk, hogy nha kpesek lesznk a gyzelemre, nha viszont nem. Mris a kvetkez futam jr az eszemben, ahol szerintem a Renault s a Ferrari kztti erviszonyok ismt visszatrnek a megszokotthoz."
Toyota
Jarno Trulli: (4) "Br a boxutcbl kellett indulnom, tisztban voltam vele, hogy jk az eslyeink a mai futamon, hiszen az aut gyors volt. Ezrt kr a tegnapi naprt, de tudtam, hogy kemny versenyzssel sokat ledolgozhatunk a htrnyunkbl. Szerencsm is volt, hiszen vitathatatlanul profitltam az els kanyarbeli tmegbalesetbl s a Safety Carbl. Ettl fggetlenl nagyon boldog vagyok, mert az els etapban annak ellenre tartani tudtam a tbbiek tempjt, hogy tbb benzint cipeltem. A csapat remek munkt vgzett az adatok elemzsvel, s a negyedik hely vgl is remek eredmny. A szemlyisgembl fakadan n mindig tbbre vgyok, ezrt kiss csaldott vagyok, hogy lecssztam a dobogrl. De miutn az idn eddig semmi sem jtt ssze nekem, j rzs egy olyan napot zrni, amikor minden a kezemre jtszott. Most mr nagy nbizalommal vrom a szezon folytatst."
Ralf Schumacher: (-) "A hajrban jelentkez problmig kivl pontszerz helyen haladtunk. A fkpedl alig reaglt, ezrt ki kellett llnom. A csapat ksbb kidertette, hogy egy csapgy felmondta a szolglatot a jobb elsben. A hsg miatt borzaszt nehz verseny volt a mai. Az aut egyenslyval is meggylt a bajom, mivel klnbsg volt a gumiszettjeim tapadsa kztt, ezrt nehz volt vezetni az autt. A meghibsods azrt volt klnsen fj, mert biztosan tartottam az tdik helyet, s az rte jr pontok nagyon jl jttek volna a csapatnak. A htvge folyamn mutatott teljestmnynk mindettl fggetlenl remekl mutatja, hogy az autnk fejlesztse j ton halad. De ha a kvetkez versenyeken gyaraptani szeretnnk a pontjaink szmt, nagyobb megbzhatsgra lesz szksgnk."
Honda
Rubens Barrichello: (6) "Hossz s kemny verseny volt a mai, de rmmel tlt el, hogy kivl pontszerz helyet csptnk el. Az autt nagyon kellemes volt vezetni, s az idmrn agresszv stratgit vlasztottunk. A 37 fokos hsg miatt borzasztan nehz krlmnyekkel szembesltnk a plyn. Kr, hogy csak kilenc aut rt clba, rltem volna neki, ha az amerikai szurkolk j versenyt ltnak az idn. Akciban vgl is nem szenvedtek hinyt, a rajtbaleset azonban szerencstlen volt. Sokkal pozitvabb htvgt zrtunk itt, s meggyzdsem, hogy kemny munkval mg tovbb fejldhetnk. A jv hten zsfolt teszt vr rnk Jerezben, sok jtst prblunk ki Franciaorszgra, ahol remlhetleg egy sokkal jobb msodik flvet indtunk tjra."
Jenson Button: (-) "Nagyon szomor vagyok a trtntek miatt, mivel hossz els etapra tankoltuk fel az autt, s gy vlem, ez a stratgia bevlt volna. Nagy lehetsget szalasztottunk el ma. A msodik kanyar fel kzeledve mr eleve hrman voltunk egyms mellett, mikor (Juan-Pablo) Montoya gy dnttt, egyszerre elz meg mindannyiunkat. Rengeteg helye lett volna a bels ven, ezrt fogalmam sincs, mrt traflta el a bal htsmat, nekilkve (Nick) Heidfeldnek, aki rintkezett a jobb hts kerekemmel, s felreplt a levegbe. Killtam a boxba, s a srcok megnztk az autmat, de rvidesen egyrtelmv vlt, hogy nem tudnm befejezni a versenyt. Az tkzs ereje olyan nagy volt, hogy mr az meglepett, hogy egyltaln tovbb tudtam menni, nemhogy eljussak a boxutcig. Ez azt mutatja, hogy rendkvl ers autnk van. Nagyon csaldott vagyok, de ezen a jv heti teszten tl kell lpni, hiszen remlhetleg pozitv fejlemnyekkel szolgl majd a magny-cours -i versenyre."
Red Bull
David Coulthard: (7) "Elszr is szeretnk klnleges ksznetet mondani (Juan-Pablo) Montoynak, amirt hozzjrult mai pontszerzsemhez! A rajtnl Christian (Klien) mellett fordultam be az els kanyarba, s lttam, hogy Tonio (Liuzzi) kvlrl tmad. Nem igazn tetszett a szituci, ezrt inkbb visszavettem, a plya kzepn maradtam, s hagytam ket elmenni. Tudomsom szerint utna Montoya tmegbalesetet okozott, aminek ksznheten sok helyet javtottunk a rajtnl. Majdnem minden vben trtnik valamilyen incidens az els kanyarban, ezrt gondosan gyeltem arra, hogy elkerljem a bajt. A ksbbiekben Liuzzival s (Nico) Rosberggel harcoltam. A csapat stratgja, Will (Courtenay) remek munkt vgzett ma, a versenymrnkm, Mark (Hutcheson) pedig ismt kivl tancsokkal ltott el a rdin, gy sikerlt Nico elg visszatrnnk. Az egsz csapat miatt boldog vagyok. A pontszerzs az vnek ebben a szakaszban nagy segtsget jelent majd a Williams elleni harcban."
Christian Klien: (-) "A rajrcsrl tulajdonkpp jl jttem el, mindkt Midlandet megelztem, s bels ven kzeltettem az els kanyar fel. Ekkor azonban nagyon beszklt a plya. Alapveten csak egyetlen tiszta v van, azon kvl az aszfalt nagyon piszkos, ezrt a plya hirtelen szk lett annak a sok autnak, s nem is igazn tudom, mi trtnt. Az egyik Williams mellett voltam, aztn sokan sszetkztek, s eslyem sem volt gond nlkl eljnni. Elkesert ilyen korn kiesni a versenybl, mivel ma a pontszerzsre is eslynk volt."
Toro Rosso
Tonio Liuzzi: (8) "Ez csodlatos - mr korbban is kzel kerltnk hozz, de ma vgre sikerlt is megszereznnk a csapat els pontjt. s itt nem akarunk megllni, szeretnnk tovbb gyjteni a pontokat. Kezdetben aggdtam Scottrt, mert arra gondoltam, taln megsrlt, de aztn a csapat kzlte, hogy rendben van. Utna (David) Coultharddal harcoltam, de a msodik etapban mr volt gyorsabb. Most alig brunk magunkkal a boldogsgtl! Remlhetleg a szezon htralev rszben is folytatjuk a fejldst."
Scott Speed: (-) "Ismt remekl rajtoltam, az els kanyarban sikerlt megelznm (Mark) Webbert s Ralf (Schumachert), a msodikban azonban minden elveszett. Nem segtett volna, ha kitrek jobbra vagy balra, ugyanis az egsz plyt eltorlaszoltk a sodrd autk. Ilyen az autversenyzs, s hacsak nem n hibzok, semmit sem tehetek a balszerencse ellen. Sajnlom a szurkolimat, akik azrt jttek ki, hogy engem lssanak. Gratullok Toninak a csapat els pontjrt."
Williams
Nico Rosberg: (9) "Ez elszomort eredmny, hiszen remekl rajtoltam, s az els krben trtnt balesetek utn mr a 8. helyen lltam, de az autm sajnos rettenetesen makrancos volt, ezrt alig tudtam a plyn tartani. Amellett, hogy ettl lassak voltunk, a vezets fizikailag is megterhelv vlt, mert itt mr eleve nagy volt a hsg - mindent beleadtam, gy nagy kr, hogy egyetlen pontot sem sikerlt szereznnk. A kvetkez, Magny-Cours-i versenyre elretekintve bizakod vagyok, mert azt a plyt jl ismerem, s remlem, hogy ott eredmnyesebb lesz a htvgnk."
Mark Webber: (-) "A rajtom trheten sikerlt, (Scott) Speed mgtt szlrnykban autztam, de a plya kzepn valaki nagyon lassan haladt. Csak arra tudtam figyelni, hogy lefkezzek a kanyarhoz, m a kvetkez pillanatban jobbrl s htulrl megtorpedztak. Felrepltem a levegbe, s azt hittem, fejre llok. Ez szerencsre nem trtnt meg, az autm azonban olyan slyosan megsrlt, hogy nem folytathattam a kzdelmet."
BMW-Sauber
Jacques Villeneuve: (-) "Az autm jnak tnt, a tapads remek volt. Kedvez helyzetben voltunk, s jelentsen gyorsabbak lehettnk volna, mint az elttnk halad hrom aut, ezrt kvncsian vrtam a boxkillsokat. A motor azonban egyszeren megadta magt, amirt kr, mert ez volt az els versenye, gyhogy valami biztosan nem stimmel. Sajnlom, mivel ma pontot szerezhettnk volna."
Nick Heidfeld: (-) "Srtetlenl megsztam a balesetet. Nem tudom, pontosan mi trtnt. gy tnt, elzleg volt mr egy msik tkzs is. Remekl rajtoltam, s azonnal javtottam hrom helyet, gyhogy majdnem Jacques mell kerltem. Aztn hirtelen felrepltem a levegbe. Nagyon sajnlom, mert igazn ersek lehettnk volna itt."
Midland
Christijan Albers: (-) "Sajnlatos, hogy kptelenek voltunk befejezni a versenyt, mivel zavartalan versenyzs esetn eslynk lett volna a pontszerzsre. A rajtnl tkzsbe keveredtem, s elvesztettem az els szrnyamat, ezrt kellett korn killnom a boxba. Az oldals s az oldaldobozon lev lgterelim szintn megsrltek, ezrt cskkent a teljestmnyem, s ksbb a sebessgvlt is bemondta az unalmast. Egyebet nem tudok mondani, egyszeren sajnlom, ami trtnt."
Tiago Monteiro: (-) "Sajnos hamar vget rt a napunk, de ilyen az autversenyzs. A helyzet ktsgkvl elszomort, klnsen annak fnyben, hogy versenykpesek voltunk a htvgn, s tavaly remekl szerepeltnk itt. Nagyon vgytunk egy jabb kivl eredmnyre, s azt hiszem, a sebessgnk alapjn ez nem is volt lehetetlen. A rajt igen zavaros volt, rengeteg aut megprdlt, nagy szerencsm volt, hogy megsztam. Lttam egy rst, rhajtottam, s szerencsre senki sem tallt el, gy a Safety Car-peridus alatt a 9. helyen talltam magam. Mg nagyon sok volt htra, s tudtam, hogy gyors autk vannak mgttem, de nem voltam rossz pozciban. A stratginkat is a Safety Carnak megfelelen mdostottuk, szval remek kiltsaink voltak. Sajnos az jraindtsnl (Takuma) Sato valsgtl elrugaszkodott manverrel prblt megelzni, blokkoltak a kerekei, s belm csapdott. Ez mindannyiunk szmra sajnlatos. Pontokra vgytunk, s adott krlmnyek kztt ez nem is volt lehetetlen clkitzs. Egytt rzek a csapat tagjaival, hiszen nem ezt rdemeltk, de nem engedhetjk meg magunknak, hogy feladjuk. Tovbb kell harcolnunk, s Magny-Coursban a maximumot kell nyjtanunk."
Super Aguri
Takuma Sato: (-) "Ez biztat htvge volt, de bosszantan vgzdtt. A rajt utn mindenki egyszerre esett be az els kanyarba, de nekem sikerlt elkerlnm az tkzst. Felkszltem az jraindtsra, s miutn a Safety Car elhagyta a plyt, utolrtem DC-t s (Tiago) Monteirt. Az egyenes vgn mr fl authosszal Monteiro mellett voltam, ahogy az els kanyarhoz kzeledve harcoltam vele. Egyrtelmen szrevett engem, mgis rm hzott. Ekkor mr mindketten fkeztnk, ezrt nem tudtam kitrni az tjbl, s elfogyott allam az t. R kellett mennem a rzkre, hogy elkerljem az autjt, de a kerkvetk itt sajnos nagyon magasak, s ki is dobtk az autmat a plyrl."
Franck Montagny: (-) "Ez igencsak pocsk htvge volt. Kanadban s itt, Indyben sszesen kt krt tudtam teljesteni. Ma semmit sem tehettem. A rajtnl ltalban nagyon vatos vagyok, mert tisztban vagyok vele, hogy nincs eslynk a tbbiek ellen, ezrt nem szoktam kockzatot vllalni, hanem inkbb arra trekszem, hogy befejezzem a versenyt. A bels vre hztam, normlisan s knnyeden fkeztem. Azt hiszem, (David) Coulthard leszortotta (Christian) Klient, aki megprdlt elttem, s 200-as temprl mr nem tudtam meglltani eltte az autmat, mert t mterre voltam tle."
McLaren
Kimi Rikknen: (-) "Nagyon jl rajtoltam, gyorsan indultam el. A msodik kanyarban viszont zrzavar alakult ki, Juan-Pablo htulrl nekem tkztt, s a versenyemnek ezzel vge is volt. Nincs rtelme hibztatni brkit is, mert az autsportban megesik az ilyesmi, klnsen, ha az ember nem az len ll. Most egy csapatknt tesszk tl magunkat a ma trtnteken, s elkezdnk a kvetkez versenyre sszpontostani."
Juan-Pablo Montoya: (-) "Ha az ember ennyire htulrl rajtol, igyekeznie kell minl tbb helyet javtania. Sajnos a start utn tumultus alakult ki, aztn ahogy mindenki fkezni kezdett a msodik kanyarhoz, az egyik Honda leszortott, s emiatt sajnos nekimentem Kiminek. Termszetesen szrnyen bosszs vagyok, mert ennek a csapat ltta krt, s miutn olyan kemnyen dolgoztak, katasztrfa, hogy mindkt autnk kiesett mr az els krben." |