|
 |
Schumacher ismtelt | |
| A Ferrari megismtelte tavalyi ketts gyzelmt az indianapolisi USA Nagydjon, m az egsz htvgt ural maranelli alakulat. a 2005-s csonka verseny utn ezttal teljes rtk diadalt aratott.
Michael Schumacher idnybeli hatodik gyzelmvel 19 pontra faragta sszetettbeli htrnyt renault-s Fernando Alonsval szemben, aki a hajrban Ralf Schumacher kiessnek ksznheten lpett el az tdik helyre.
Felipe Massa teljestette kldetst, s a plyafutsa legjobbjt msodik helyre hozta Ferrarijt, miutn remek rajtjnak ksznheten az els boxkillsig Schumacher eltt autzott. A dobog legals fokra Giancarlo Fisichella llhatott, a toyots Jarno Trulli pedig egy killsos taktikjnak ksznheten tornzta fel magt a mezny vgrl a negyedik pozciba.
Ebben az is segtsgre volt, hogy mindsszesen kilenc aut jutott el a kocks zszlig, miutn ht pilta szmra mr a rajtot kvet kt baleset kvetkeztben vget rt a futam.
A slyosabb incidenst a kt McLaren-Mercedes robbantotta ki. Juan-Pablo Montoya a msodik kanyarban htulrl belerohant Kimi Rikknenbe, aki - Ron Dennis elmondsa szerint - a szokottnl korbban fkezett, mg Montoya az t jobbrl tmad piltkra koncentrlva figyelmt nem tudta elkerlni az tkzst.
A kontaktus lncreakcit indtott el, Rikknen Nick Heidfeld BMW-jnek lkte Jenson Button Hondjt. A nmet autja ltvnyosan kireplt a plyrl, s nhny bukfenc utn a kavicsgyban kttt ki, Heidfeld srtetlenl szllt ki a roncsbl. Az incidensnek az lete els hazai futamn indul Scott Speed is ldozatul esett.
Button volt az egyetlen, aki mg ki tudott menni a boxba egy j els szrnyrt, m a 4. krben autja vgleg megadta magt. A msik balesetben Mark Webber, Christian Klien s Franck Montagny tkztt ssze az els kanyarban, mindhrman azonnal kiestek.
A rajt nem csupn a meznyt mr kezdetben megtizedel karambolok miatt volt izgalmas. Az els sort kisajtt Ferrarik hzi csatjt Felipe Massa pezsdtette fel azzal, hogy gyorsabban rugaszkodott el a rajtrcsrl a pole pozcis Schumachernl, s az els kanyarban meg is elzte csapattrst.
Az tdik kockbl startol Alonso szoks szerint remek rajtot vett, Rubens Barrichello Hondjt s a msik Renault-t vezet Fisichellt mr a clegyenesben fakpnl hagyta, majd megtmadta Schumachert is, aki a msodik kanyarban tudta visszaverni az agresszv spanyol attakjt.
A balesetek miatt bekldtt Safety Car mgtt gy Massa, Schumacher, Alonso, Fisichella, Barrichello, Villeneuve, Ralf s Nico Rosberg sorrendben vrta a zld zszlt az els nyolc helyezett. A replrajtra a 7. kr elejn kerlt sor, s nem volt mentes a bonyodalmaktl, mivel Takuma Sato az els kanyarban megtorpedzta Tiago Monteiro Midlandjt.
A portugl autja ugyan mg nerbl el tudta hagyni a baleset helysznt, de csak hrom krig brta, gy az jabb tkzs nem csupn kt jabb kiest eredmnyezett, hanem a roncsok eltakartsa idejre srga zszls figyelmeztetst is a plya egyetlen elzsi pontjn.
Ez Fisichellt rintette a legrzkenyebben, mivel - csakgy, mint az egsz htvgn - gyorsabb volt Alonsnl, s a clegyenes vgre tbbszr is tmadsi pozciba kerlt. Az olasz a plya szabadd vlsa utn sem tgtott, s a 15. krben krbe is autzta csapattrst (felteheten idlegesen felemelve motorja fordulatszmt).
Fisichella magasabb sebessgfokozatba kapcsolt, s a Ferrarikhoz hasonlan 1:13-as krket autzott, kzelebb kerlni azonban nem tudott hozzjuk, st, ht msodperces htrnya a boxkillsokig tzre ntt. Massa egy-msfl msodperccel vezetett Schumacher eltt.
A kt j formban versenyz Toyota htrbb gondoskodott az izgalmakrl: Ralf Schumacher mg a replrajtnl maga mg utastotta Jacques Villeneuve BMW-jt, Jarno Trulli pedig Tonio Liuzzi s David Coulthard megelzsvel folytatta a felzrkzst. Villeneuve a 24. krben motorhiba miatt flre is llt, gy a mezny ltszma a felre olvadt.
A kerkcserk els hullmt ugyanebben a krben nyitotta meg Rubens Barrichello, majd rvidesen az lmezny is kvette pldjt. A Ferrarik kzl Schumacher ltogatta meg szerelit elszr a 29. krben, Massa egy krrel tovbb maradhatott a plyn.
Br a brazil hrom krrel kevesebbre elenged benzint kapott, s gy egy msodperccel rvidebb ideig tartott a killsa, vgl csak Schumacher mg tudott visszatrni, a nmet ugyanis friss gumikon ismt elkpeszt kivezet krt repesztett, a verseny leggyorsabb kzps szektoridejt produklva.
Schumacher gyzelmt ettl kezdve mr semmi sem veszlyeztette, mint ahogy Masshoz sem tudott kzelebb kerlni a kssbiekben Fisichella. A killsok msik helycserje Ralf Schumacher s Rubens Barrichello kztt ment vgbe, a nmet a 6. helyet szerezte meg a Honda veternjtl.
Jarno Trulli, Tonio Liuzzi s David Coulthard egyetlen kerkcservel teljestette a tvot, a kt olasz ezt a 39. krben abszolvlta. Ezzel a taktikval Trullinak sikerlt elvennie Alonstl a negyedik helyet.
Coulthard egy elkpeszten hossz, 43 krs els etap utn tankolt, s visszatrse utn nemcsak Liuzzi szorongatstl szabadult meg, az els kanyarkombinciban Nico Rosberg el is befurakodott. A Williams fiatal nmet piltjt az 56. krben Liuzzi is megelzte a clegyenesben.
A kt kerkcsersek a 49. krtl kezdve szllingztak ismt a boxutcba. Az Alonst mr korbban egy msodpercre kzelt Ralf Schumachernek sikerlt a tankolsok sorn a spanyol el kerlnie, m a szerencss listavezet tz krrel a leints eltt visszaszerezte tdik pozcijt, a Toyotnak ugyanis elromlott a fkpedlja.
Ralf kiessnek ksznheten Liuzzi rvn a Toro Rosso megszerezte els pontjt, a tvot teljestk kzl mindssze Rosberg volt az, aki pont nlkl maradt az immr hagyomnyosan kevs clba rkezst produkl Indianapolisban.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Idpont: |
2006. jlius 2., vasrnap, 19:00-20:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
4192 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 33-36 fok, aszfalt: 43-55 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
M. Schumacher (Ferrari)
| 129:43.181 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
|
Id |
|
Kiess oka |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
134:35.199 |
|
|
73 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
7.984 |
|
|
73 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
16.595 |
|
|
73 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
23.604 |
|
|
73 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
28.410 |
|
|
73 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
36.515 |
|
|
73 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kr |
|
|
72 |
|
8. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kr |
|
|
72 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kr |
|
|
72 |
|
|
|
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
11 kr |
|
fkpedl |
62 |
|
11. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
36 kr |
|
mszaki |
37 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
50 kr |
|
motor |
23 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
63 kr |
|
tkzs |
10 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
67 kr |
|
tkzs |
6 |
|
15. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
70 kr |
|
tkzs |
3 |
|
16. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
18. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
20. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
22. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
73 kr |
|
tkzs |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kr: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:12.719 |
|
|
56 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| | |