|
 |
Giancarlo Fisichella a Brickyard eredeti clegyenesn | |
| A 2005-s USA Nagydjat kvet felhborods ellenre gy tnik, j esly van r, hogy a legends versenyplya a kvetkez szezontl kezdve is az F-1 versenynaptrnak rsze lesz.
A plya elnke, Joie Chitwood a pnteken kijelentette: a jvben is szvesen ltnk az autsport elitkategrijt, ezrt szeretnnek trgyalasztalhoz lni Bernie Ecclestone-nal.
A krdsben termszetesen a szurkolk reakcija lesz dnt, mrpedig a jelek szerint a nzszmra nem lesz negatv hatssal az Indy-gate, amiben a botrnyt hibs abroncsaival kirobbant Michelin erfesztseit komoly rdemekkel br. A francia gumigyr nemcsak a tavalyi nzknek fizette vissza a jegyrat, az idn 20 ezer ingyen biltt is kiosztott.
David Coulthard szerint ennek fnyben kiss elcspelt mr az amerikai szurkolk miatt tlzottan aggdni. "Mr bocsnatot krtnk" - jelentette ki Indianapolisban a Red Bull skt veternja.
"Nem ltom be, mirt rdemel az amerikai kzvlemny tbb bocsnatkrst, mint a tbbi, nem klnsebben izgalmasra sikeredett futam kznsge. Szerencstlen helyzet volt a tavalyi, de akik jegyet vltottak, visszakaptk az rt, mi pedig minden tlnk telhett megtesznk majd az idn. Ha az amerikaiaknak megfelel, az nagyszer, ha nem, gy jrtak" - tette hozz.
Chitwood szintn nem idegeskedik a szurkolk reakcija miatt, becslse szerint a versenynapon az idn is megjelenik majd 120 ezer nz a leltkon. "gy tnik, elfogadtk azt, ami tavaly trtnt, ami a Forma-1 s az Indianapolis Motor Speedway szmra is j hr" - fogalmazott.
A plya elnke radsul mr a verseny eltt egyrtelmv tette: szeretnk meghosszabbtani az IMS idn lejr szerzdst. "gy rezzk, hogy amikor Tony George (tulajdonos) a plya megptsbe fektetett, akkor hossz tvon akarta sikerre vinni a Forma-1-et Amerikban, szval szeretnnk, ha a verseny folytatdna, le is lnk majd trgyalni. Optimistk vagyunk."
Chitwood nem tulajdont nagy jelentsget Bernie Ecclestone kzelmltbeli nyilatkozatainak, melyekben az F-1 zleti irnytja lesajnl mdon beszlt az amerikai piacrl. Chitwood szerint Ecclestone ezzel csak trgyalsi pozciit szerette volna javtani, az F-1-nek igenis fontos az USA.
"Ha valban nemzetkzi bajnoksgot akarnak, Ameriknak is helyet kell adniuk. Amerika risi gazdasg, radsul ha megnzzk az itt eladott termkek - klnsen BMW-k, Mercedesekt s Ferrarik - szmt, nyilvnvalv vlik, hogy az autgyrak szeretnnek itt versenyezni. Csak 2005 els tz hnapjban 1200 darab Ferrari kelt el az USA-ban" - mondta.
A fggs radsul klcsns. Chitwood rmutatott: br orszgszerte mg mindig alacsony az F-1 nzettsge, Indianapolisnak sokat jelent a nagydj. Az IMS hrom legnagyobb autversenye, az Indianapolis 500, a NASCAR-os Brickyard 400 s az USA Nagydj sszesen 727 milli dollros bevtelt hoz a plynak s a vrosnak vente, amibl az F-1 nem elhanyagolhat, 170 millis szeletet kpvisel.
"Termszetesen az Indy 500 a legrtkesebb, hiszen egy teljes hnapig tart, az ttermek s a hotelek viszont arrl szmolnak be, hogy az F-1 tbbet hoz a konyhra a NASCAR-nl, mivel ennek a sportgnak a szurkoli szvesebben tkeznek jobb ttermekben, s sszessgben tbbet kltenek. Radsul sokan tvolrl rkeznek, rengeteg a turista."
Fot: Renault |