BMW
Robert Kubica: (1) "Kt hossz etapot tettnk meg, amik elg jl sikerltek. A sebessg megfelel volt, j kridket rtem el, s megbzhatak voltunk. Ersnek tnik a csapat. Nem okozott szmomra problmt hozzszokni az j plyhoz, gy dleltt azonnal gyors tudtam lenni."
Nick Heidfeld: (9) "Elgedett vagyok a helyezseinkkel, mivel Robert mindkt edzsen az len vgzett, s Jacques s n is bekerltnk az els tzbe. Az aut egyenslya mg nem tkletes, s egyelre elg nehezen vezethet. A msodik edzst hamarabb be kellett fejeznem a sebessgvlt billenty mechanikai hibja miatt. Ha ez nem szl kzbe, tbb krt is megtehettem volna."
Jacques Villeneuve: (10) "Az aut ers. A viszonylag alacsony leszorter s a csszs plya miatt egy kicsit nehezen lehetett vezetni, de a kridk versenykpesek. Magabiztosan vrom a htvge tovbbi rszt."
Renault
Fernando Alonso: (2) "Ma minden remekl slt el szmomra. A plya tapadsa csekly volt, amint az Montrealban pntekenknt megszokott, de folyamatosan javult, amit szmtsba kell vennnk az aut vasrnapra sznt belltsban. Az egyetlen problmnk a pocsk fkstabilits volt, de ebben az is kzrejtszott, hogy meg kell szoknunk az aut vezetst kevs leszort er s tapads mellett. sszessgben azonban j nyitnapon vagyunk tl."
Giancarlo Fisichella: (6) "Jk az els benyomsaim a mai szabadedzsekrl. A tapadsi szint kicsi, ami megneheztette a bellts mdostsainak kirtkelst, az aut viselkedse ugyanis igen kvetkezetlen. Az alapvet egyensly azonban j, a gumik teljestmnye biztat, gyhogy azt hiszem, versenykpesek lehetnk a htvgn."
Williams
Alex Wurz: (3) "Nehezen indult a dleltt, mert elg csszs volt a plya. Dlutn , amikor mr egy kicsit melegebb volt, s tbb gumi volt az aszfalton, az aut egyszer csak sszellt, s annl is jobb lett, mint amire szmtottunk. gy gondolom, hogy a belltsok tekintetben j irnyban haladunk, gy vgl elgedetten szlltam ki az autbl, pedig reggel elg zsmbes voltam. gy rzem, minden rendbe jn, s van a plyval kapcsolatban nhny j tletnk. Mi tbb, a Monzban kidolgozott j aerodinamikai csomagunk is jl mkdik."
Mark Webber: (7) "Ez a htvge a gumik szempontjbl eddig igen rdekesnek tnik. A plyn nagyon kicsi a tapads, s termszetesen mr mindkt gumiszllt hetekkel ezeltt meghozta a dntst. Dlutn sokkal jobb eredmnyeket rtnk el, a plya hmrsklete is ntt, ami j a szmunkra. Alex edzse s az n kt etapom utn sok adatunk van, amit t kell nznnk ma jjel. Mindent sszevetve rdekes nap volt a mai, sok olyasmi merlt fel, amire nem szmtottunk, de holnap mindent meg fogunk oldani."
Nico Rosberg: (21) "Nehz nap volt ez szmomra, mivel egy vltproblma miatt a msodik edzsre nagyon ksn jttem ki. Csak tz krt tudtam megtenni, ami nem volt elg szmomra, mivel most jrok itt elszr. Szerencsre nem tnik tl nehznek ez a plya, s az aut egsz jl viselkedett. Mg nhny kr megttele utn a holnapi nap mr jobb lesz."
McLaren
Kimi Rikknen: (4) "Jl indult a htvgnk, minden remekl ment. Korai lenne mg arrl beszlni, hogy llunk a vetlytrsainkhoz kpest, az aut azonban kapsbl nagyszeren mkdtt, s mg mindig tudunk javtani a teljestmnynkn. j motorral kezdtem a htvgt. A Michelin abroncsok kirtkelsvel tltttk az edzseket, s a belltsokon is dolgoztunk. Mivel a fkek ltfontossgak ezen a plyn, szintn szerepeltek a programunkban. Szeretem ezt a ringet, vrom mr a htvge folytatst."
Juan-Pablo Montoya: (17) "Hasznos adatokat gyjtttnk, amelyek nagy segtsget jelentenek majd a gumivlasztsban. Kimi s n klnfle keverkeket hasonltottunk ssze, s most mindegyik lehetsget meg kell vizsglnunk, azt is figyelembe vve, hogy holnap melegebb lesz. A plya nem tlsgosan piszkos, a tapadsi szint azonban ennek ellenre roppant alacsony, ezrt szenvedtem egy kicsit. Most a gumivlasztson dolgozunk majd a mrnkkkel, s megltjuk mi trtnik holnap."
Honda
Anthony Davidson: (5) "Azt hiszem, ez volt a legnehezebb pnteki nap, amiben valaha is rszem volt, mivel egsz nap nem tudtuk megtallni az optimlis egyenslyt. Sokat kszkdtem, mire fel tudtam melegteni a gumikat, mg dlutn is, amikor pedig jobb volt az id. A krlmnyek mindenki szmra nehzsgeket okoztak, mivel kicsi volt a tapads, de ez ksbb javulni kezdett. Sokat kell dolgoznunk az jszaka, de biztos vagyok benne, hogy j htvge el nznk."
Rubens Barrichello: (12) "A msodik edzs vgn elrelpst rtnk el, ami j irnyt ad a holnap a belltsoknak. Ezen a plyn mindig szeretek vezetni, gy nagyon vrom a htvge tovbbi rszt."
Jenson Button: (13) "Egy szoksos pnteki nap volt ez szmunkra. Elg sok problmamentes krt megtettnk, gy sok adatunk van, amit jjel t kell nzni. Az aut egyenslya nem volt tl rossz, de van nhny terlet, amin dolgoznunk kell az jjel, s valamennyi javulst el kell rnnk holnapra."
Toro Rosso
Tonio Liuzzi: (8) "A dlelttt a plya elsajttsval tltttem, mivel sosem jrtam mg itt. Az aszfalt igen piszkos volt, ezrt mindssze nhny krt tettem meg, hogy rrezzek az autra. A msodik edzsre elvgeztnk nhny mdostst, s azt hiszem, folyamatosan javul formt mutattunk. Elg gyorsan tanulom a plyt, ennek ellenre azt hiszem, holnap mg javulhatok, s tbbet is kihozhatok az autbl. Versenykpesnek tnik a csapatunk, az aut annak ellenre remek volt, hogy vgsebessg tern szenvednk a V10-essel."
Scott Speed: (20) "A msodik edzs vgn hossz etapot teljestettem, ezrt a kridmnek nincs sok jelentsge. Amint azt vrni lehetett, a plya egyre javult a nap folyamn. Remek monzai tesztnk utn gy gondoltuk, nagyot alakthatunk itt, s tovbbra is gy vlem, hogy meglepen versenykpesek lehetnk. A fkek miatt nem aggdunk, a teljestmny cskkense miatt szerintem ez kevsb lesz problematikus, mint korbban. A balansz kivl. Ez a plya a sebessg s a stabilits kztti kompromisszumrl szl, az aut itt mindig ideges, csszkl, s agresszven kell hasznlnunk a kerkvetket, de gy tnik, az autnk ezen terletek mindegyikn jl teljest."
Neel Jani: (25) "A dleltt nagyszeren sikerlt, vgig egyetlen szett gumit hasznltam. Hasznos elrelpseket rtnk el, majd dlutn szoksos hossz etapomat teljestettem. Kiss balszerencss voltam, mivel kt leggyorsabb krm alatt forgalomba kerltem, a legfontosabb azonban, hogy nagyszer eredmnyekkel szolgltam a gumivlaszts tern. Egyszer volt egy fkproblmm, de nem vesztettem miatta sok idt."
Red Bull
Robert Doornbos: (11) "Szeretek Kanadban lenni. Ma vezettem elszr ezen a plyn, s be kell vallanom, hogy fantasztikusan reztem magam. Nagyon j a plya s igazn j itt vezetni. J munkt vgeztnk, hossz etapokat mentem, de sajnos nem voltunk olyan gyorsak, mint szerettnk volna. Egy kicsit kszkdtnk, hogy kihozzuk a gumikbl, amit lehet, a fik ezen dolgoznak. Brcsak hosszabb lett volna az edzs! Mire elkezded lvezni, mire kerl egy kis gumi a plyra s lesz egy kis tapads, mr vge is van az egsznek. De j itt vezetni, s sok sikert kvnok a fiknak a htvgre."
Christian Klien: (18) "Szeretek Kanadban lenni. Csak egy installcis krt tettem meg dleltt, mivel a plyt nem hasznljk rendszeresen, gy kezdetben nem j a tapads. A msodik edzsen ktszer mentem ki, s mindkt alkalommal t mrt krt tettem meg, br mg mindig elg poros volt a plya. Elg nehz volt vezetni, fktvokon a hts kerk blokkolsval kszkdtem, s a kanyarbejratoknl az aut nehezen kezelhet volt. Egy kicsit javultunk, s a tovbbiakban azon fogunk dolgozni, hogy javuljon az aut egyenslya. Mindent sszevetve rendben ment a mai nap. "
David Coulthard: (24) "Szeretek Kanadban lenni. A msodik edzsen gondok voltak a telemetrival, gy ma nem tudtunk sokat menni. A plya hasonlt Silverstone-ra, ahol az aut ereje nagyban megmutatkozik. Sok gyors kanyar van itt, gy csak ksbb derl ki, hol vgezhetnk."
Midland
Christijan Albers: (14) "A krid nem ltszik tl rossznak, de az jszaka nagyon kemnyen kell dolgoznunk, hogy javtsuk az aut egyenslyn. Az aut mg mindig tl nehezen vezethet, de ennek ellenre sikerlt nhny kvetkezetes krt megtennem. A csapatnak nagyon ers a motivcija, s mindenki kemnyen dolgozik a megoldson, gy optimista vagyok, s bzom benne, hogy mg jobb eredmnyt is elrhetnk.."
Giorgo Mondini: (23) "A dleltti edzs agyon rvid volt, mivel a msodik krben megllt az aut Szerencsre a csapat azonostotta a problmt, amit sikerlt is kijavtani a msodik edzsre. Megprbltuk a htralv rba srteni a programunkat. Egy hossz etapot mentem, de nem voltam elgedett az egyensllyal, gy megtettem nhny rvid szakaszt, hogy kivlaszthassuk a megfelel gumikat. A nap elrehaladtval sikerlt javtani az autn, de egyrtelm, hogy voltak mr jobb napjaink. Mg van min dolgoznunk, de figyelembe vve, hogy mennyire csszs volt ma az aszfalt, rltem, hogy egyben hazahoztam az autt."
Tiago Monteiro: (28) "Dleltt csak egy etapot mentnk, s vgl az utols kanyarbl kijvet a hrhedt Bajnokok Falt sroltam, ami mr eddig is megtizedelte a versenyzket. n egyltaln nem srltem meg, s az autt sem rte nagy kr, amit kellett, azt a csapatom fantasztikus munkval kt ra alatt megjavtotta. Dlutn ugyanazokat a gumikat hasznltuk, mert gy gondoltuk, egy j szettel nem nyernnk sokat, ez ltszott meg az ideredmnyemen, ami nem mutatott tl jl a tblzaton. Elsdlegesen az egyenslyra koncentrltunk, s arra, hogy hasznlhatunk-e lgyabb keverket, amik gyorsabbnak tntek, de nem voltak elg tartsak, gy ezen kell mg dogoznunk. Holnap j gumikon, jobb krlmnyek kztt vezethetnk, amitl nagy javulst vrok."
Ferrari
Michael Schumacher: (15) "Mint az Montrealban az els napon megszokott, a plya nagyon csszik, s mi klnsen szenvedtnk a tapads igen jelents hinya miatt. Nem voltunk elg gyorsak, s t kell tanulmnyoznunk az adatokat, hogy kidertsk, mirt. A rivlisaink s kztnk feszl szakadk nyilvnvalan nagy, de tisztban vagyunk azzal is, hogy a helyzet gyorsan vltozhat. Most rajtunk a sor, hogy kemnyen dolgozzunk, mivel a vltozsok a mi malmunkra hajtjk majd a vizet."
Felipe Massa: (22) "Igen nehz napunk volt. Az idm nagy rszt a ktfle Bridgestone abroncs kzl az egyik tanulmnyozsval tltttem. A plyaviszonyok s a hmrsklet megneheztette az dolgunkat, a szituci kiss hasonlt az egy hnapja Monacban trtntekre. Most azok kell trnnk a fejnket, hogy miknt lehetne javtani a helyzetnkn, s azt is figyelembe kell vennnk, hogy a ma hinyz tapads holnap minden bizonnyal folyamatosan nvekszik majd, ahogy egyre tbb aut megy vgig a plyn. Mindennek ellenre magabiztosan vrom a htvge folytatst."
Toyota
Ralf Schumacher: (16) "Ez nem egy llandan hasznlt versenyplya, gy sokat kell menni, amg a plyn nem lesz egy kis gumi, ezrt nehz volt tapadst tallni. Sokaknak kszkdtek, hogy a plyn maradjanak, klnsen dleltt, amikor mg senki sem volt kinn. Dlutnra javult a helyzet, s mindent sszevetve j napunk volt, mindent elvgeztnk, amit akartunk. A fkek kritikus pontot jelentenek, de nem talltunk. Semmilyen jelents problmt, gy j htvge el nzek."
Jarno Trulli: (19) "Nem tudtunk meg annyi mindent, mint amennyit szerettnk volna, mert a msodik edzs vgn problmm volt a vltval, ezrt az utols etapot nem tudtam teljesteni. Nagyon kicsi volt a tapads, de dlutn jobb volt a helyzet. Ez a plya mechanikai szempontbl megterhel, s a megbzhatsg nagyon fontos szerepet jtszik. Mg nem tudjuk, hogy mennyire lesznk versenykpesek, de a mlt heti monzai teszten jl felkszltnk, gy arra, szmtok, hogy a htvgn fordul a kocka."
Super Aguri
Takuma Sato: (26) "J els nap volt, br kszkdtnk, hogy megtalljuk a j belltsokat, s tlkormnyzott volt az aut. Az aut aerospecifikcija nagyban klnbzik attl, amihez Eurpban hozzszoktunk, gy a dlelttt az egyensly tesztelsvel s a gumiprogram megkezdsvel tltttk. A dleltti hvs idjrs nem kedvezett a gumiprogramunknak, s br az id javult dlutnra, az egyensllyal akkor is sokat kszkdtnk. Mg dolgozunk ezen, s remljk, hogy a holnapi nap jobban sikerl majd."
Sakon Yamamoto: (27) "Most elszr vezetek ezen a itt, s nagyon lvezem. Dleltt nagyon csszs volt a plya, s nehz volt vezetni az autt. Ma a gumiprogramra koncentrltam, s a dlutn folyamn szerencsre javultak a krlmnyek, gy tbb hossz etapot is teljesthettem, ssze tudtuk hasonltani a klnbz gumikat, s sok adatot gyjtttem, amik remlhetleg holnap s a versenyen is egyarnt hasznosnak bizonyulnak."
Franck Montagny: (29) "Nem volt tl rossz a dleltt, eredmnyes munkt vgeztnk az autval. Dlutn megint sok problma merlt fel, s amg a garzsban dolgoztak az autn, sajnos sok idt vesztettnk. Ami a holnapi napot illeti, a jelenlegi belltsokkal nem vagyok megelgedve, ezen az utols szabadedzsen mg dolgoznunk kell, s remlem, hogy az idmrre kitallunk valamit." |