Elzetes: Kanadai Nagydj
Faludi Zoltn 2006.06.23. 15:49
Az idei Forma-1-es szezon flidejhez rkezik a htvgn Kanadban, ahol ktsgkvl a Renault vilgbajnokt, Fernando Alonst tartjk a favoritnak. Igen m, de a tavalyi verseny is megmutatta, a Circuit Gilles Villeneuve mindig tartogat meglepetseket.
Elzetes: Kanadai Nagydj |
 |
Az idei Forma-1-es szezon flidejhez rkezik a htvgn Kanadban, ahol ktsgkvl a Renault vilgbajnokt, Fernando Alonst tartjk a favoritnak. Igen m, de a tavalyi verseny is megmutatta, a Circuit Gilles Villeneuve mindig tartogat meglepetseket.
Az egykori F1-es pilta nevt visel versenyplya rszben utcai ring, mely a mestersgesen kialaktott Ile Notre Dame szigeten fekszik a St. Lawrence folyn. Mivel versenyzsre szinte alig hasznljk a plyt, a versenyhtvgk els napjain mindig hatalmas por fogadja a csapatokat, mely igencsak megnehezti szmukra a gumivlasztst.
Hogy minimlis legyen a lgellenlls, a csapatok a lehet legkisebb leszort ert alkalmazzk, gy a mechanikai tapads mindennl fontosabb. Azok, akik ers motorral rendelkeznek, anlkl futhatnak nagyobb leszort ervel, hogy sebezhetv vlnnak az egyenesekben. ppen ezrt az ers motorok komoly elnyt jelenthetnek majd a htvgn.
A hossz egyenesek vgn elhelyezked lasst siknok kemny feladat el lltjk a fkeket: a csapatok maximlis htst alkalmaznak, mg vlheten lgy keverk abroncsokkal operlnak majd, hogy teljesteni tudjk az elrt versenytvot.
Idjrs
Br szrvnyos zivatarokra is szmtani lehet, mrskelt meleg, s napos id vrhat a htvgn Montrealban. Az enyhe, ltalban azonos irnybl rkez szllksek megknnytik majd a szakemberek lett, hiszen nem lesz gond az autk megfelel belltsainak megtallsval.
Abroncsok
Annak ellenre, hogy mindenki a maximlis mechanikai tapadsra trekszik, a gyors egyenesek miatt a csapatok nem hasznlhatjk a legpuhbb gumikat, ugyanis azok knnyen megsrlhetnnek a hatalmas erhatsok kvetkeztben: ppen ezrt valsznleg a puhbb termkcsald kemnyebb sszettelbl fognak kikerlni a htvgn bevetsre kerl gumik. A valsznsthet hrom killsos stratgikkal a csapatok megkmlhetik a lgyabb keverk abroncsaikat, m akr htrnyba is kerlhetnek a merszebb istllkkal szemben.

Stratgia
Kanada mindig tartogat meglepetseket, gy a stratgit abszolt rugalmasan kell kialaktani, hiszen minden attl fgg, mekkora a forgalom a plyn, s mikor kldik be a biztonsgi autt - mert valsznleg lesz ilyen. Az egy killssal operl csapatok versenyzi akr tbb helyet is elre lphetnek, azonban nagy a veszlye annak, hogy beragadnak az elttk autzk mg, mellyel vgleg elbcszhatnak a dobogs helyektl. Lesznek olyanok, akik hrom killssal prblkoznak: k gyorsak lehetnek a nagy forgalomban, s akr az len is maradhatnak, m mgis a legvalsznbb a kt killsos taktika.
Felteheten azok a csapatok vlasztjk majd a hrom killst, melyek attl tartanak, hogy a puha gumikeverkek nem brjk ki a hrom etapot, vagy a fkek, illetve a motorok megbzhatsga miatt aggdnak. Ezekre a versenyzkre rdemes lesz majd odafigyelni az idmrn, hiszen rendesen megkavarhatjk a sorrendet.
Kvetkeztets
A htvge felettbb rdekesnek grkezik, hiszen az hrom len ll csapat kzl brki megszerezheti a futamgyzelmet. A Ferrari vajon be tudja fogni a Renault-t? A McLaren javtani tud az elmlt futamokhoz kpest? Ilyen, s ehhez hasonl krdsek merlhetnek fel a htvgi futam eltt.
Mivel van nmi esly az esre, a csapatoknak gy kell kialaktaniuk stratgijukat, hogy azt knnyen mdostani tudjk a verseny kzben. A hirtelen zivatarok teljesen felborthatjk az ersorrendet.
A htvge egyik nagy meglepetse lehet a Honda, ugyanis nem kizrt, hogy versenyzik felllhatnak majd a montreali dobogra. |
|