|
 |
Massa egy korbbi barcelonai teszten
| |
| A Williams, a Midland s a Super Aguri kivtelvel az sszes Forma-1-es csapat a Circuit de Catalunyn folytatta idei tesztprogramjt.
A hrom naposra tervezett gyakorls az jszakai eszs miatt ksssel indult, a barcelonai ring aszfaltja csak a ks dleltti rkra szradt fel, de a legtbben a nedves plyt is kihasznltk esgumik s ess belltsok tesztelsre.
A legjobb idt a Ferrari brazil piltja, Felipe Massa autzta, aki az utols percekben tasztotta le a tabella lrl a renault-s Giancarlo Fisichellt. Massa mr a reggeli rktl kezdve munkban volt, kezdetben a nedves, majd a szraz plyra val Bridgestone abroncsokon dolgozott.
Csapattrsa, a tesztpilta Luca Badoer az aszfalt felszradsa utn kapcsoldott be a munkba, az programja j alkatrszek tesztelse kr sszpontosult, ideje a nyolcadik helyre volt elg. A Ferrari holnap Badoerrel s Michael Schumacherrel folytatja a tesztet.
A Renault-nl Fisichella mellett Heikki Kovalainen lt a piltaflkbe. A pros dleltt csak nhny krt teljestett, mieltt az ebdsznet eltt hozzltott a tervezett programhoz, amely a Michelin silverstone-i gumivlasztst ksztette el. Fisichella emellett egy kiterjedt, komplex adatgyjtst is elvgzett csapata szmra.
A Toyota kt tesztpiltjt kldte a plyra; a mintegy kt versenytvot lehz, ezzel a nap legszorgalmasabb sofrjnek bizonyul Olivier Panis biztat idket futott a rgi TF106-tal, mikzben Ricardo Zonta a Monacban debtl TF106B volnjnl rtta a krket.
A Honda szoks szerint sokat tesztelt, a grda mindssze egy krrel maradt el a Toyota ltal megtett tvtl, s Jenson Button, valamint Rubens Barrichello egyarnt 100 kr felett teljestett.
A McLaren tesztpiltival , a pontosan ugyanannyi krt teljest Pedro de la Rosval s Gary Paffettel ltott munkhoz. Kettejk kzl a rutinos spanyol rte el a jobb idt, a hetedik leggyorsabb lett. A McLaren az els s a hts felfggeszts, valamint az aero-csomag fejlesztsre koncentrlt.
A BMW Robert Kubicval s Jacques Villeneuve-vel folytatta programjt, amely a lengyel tesztpilta esetben a Michelin abroncsok szerkezetnek fejlesztsi programjra, a kanadai versenyz esetben pedig aerodinamikra irnyult.
A munkt ngyszer szaktotta flbe piros zszl, 2 ra 30 perckor pedig a htvgn hajbalesetben lett veszt Edouard Michelin emlknek adzva fggesztettk fel a munkt egy nma megemlkezs erejig a csapatok.
Elszr, dl krl Button prdlt ki az els kanyarban, majd Kovalainen hagyta el a plyt ugyanott. Villeneuve a 3-as szm fordulban vesztette el uralmt autja fltt, majd ks dlutn Robert Doornbos zrta a sort a 4-es kanyarban bemutatott piruettjvel.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Idpont: |
2006. mjus 31., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
4627 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
J. Button (BAR), 2005. IV. 7. |
1:13.552 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:14.924 |
222.321 |
|
|
99 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:15.053 |
221.939 |
0.129 |
0.129 |
66 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:15.264 |
221.317 |
0.340 |
0.211 |
90 |
|
4. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:15.534 |
220.526 |
0.610 |
0.270 |
123 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:15.535 |
220.523 |
0.611 |
0.001 |
102 |
|
6. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:15.541 |
220.505 |
0.617 |
0.006 |
91 |
|
7. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.826 |
219.677 |
0.902 |
0.285 |
70 |
|
8. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:15.876 |
219.532 |
0.952 |
0.050 |
40 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:16.190 |
218.627 |
1.266 |
0.314 |
111 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:16.520 |
217.684 |
1.596 |
0.330 |
95 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:16.627 |
217.380 |
1.703 |
0.107 |
75 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:17.282 |
215.538 |
2.358 |
0.655 |
87 |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:17.291 |
215.513 |
2.367 |
0.009 |
68 |
|
14. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:17.345 |
215.362 |
2.421 |
0.054 |
85 |
|
15. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.478 |
214.993 |
2.554 |
0.133 |
70 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0094 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:14.924 |
- (2.554) - |
1:17.478 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |