A Forma-1 szguld cirkusza a htvgn Monacba rkezik, ahol a versenyzk az idei v legtrkksebb plyjn mrikhetik ssze erejket. Az utcai ring komoly kihvst tartogat a rsztvevk szmra, ahol a piltk tehetsge mellett eltrpl az autk ereje.
A Monte-Carli Nagydjnak helyet ad utcai ring az v leglassabb versenynek ad majd otthont a htvgn. Mivel a vgsebessgek igen alacsonyak, a lgellenlls nem jelenthet klnsebb problmt, gy a csapatok minden erejkkel azon vannak, hogy a megfelel belltsokkal maximlis leszort ert rjenek el. A kis sebessgek miatt a megfelel aerodinamikai belltsokbl szerzett elny eltrpl a mechanikai tapads, s az aut egyenslya adta elnyk mellett. Az autkat azonban gy kell belltani, hogy kezelhetek legyenek a puklikon, illetve a lass kanyarokban is engedelmeskedjenek a versenyzknek. Ugyanis egy j kr elrshez elengedhetetlen a j egyensly, s a megfelel vezethetsg.
Szinte elkerlhetetlen, hogy ne legyenek balesetek a szk utcai plyn, s a versenyzk ne rjenek hozz az aszfaltot vez szalagkorlthoz. ppen ezrt a csapatok tbbsge megerstett felfggesztssel rkezik a helysznre, hogy azok elviseljk a kisebb tkzseket. Tovbb a korbbinl tbb tartalk alkatrszt szlltanak a helysznre az alakulatok, felkszlve arra az esetre, ha netn mindkt autjuk sszetrne.
A htvge legkiszmthatatlanabb rsze ktsgkvl az idmr edzs lesz. Mivel a trning alatt rengeteget javul az aszfalt llapota, egy korai gyorskr nem biztos, hogy eredmnyre vezet, br a kivrs is kockzatos lehet, hiszen egy esetleges baleset teljesen felborthatja az edzs menett. Mivel rengeteg aut lesz egy idben a plyn, roppant fontos lesz, hogy az etapok vgn tiszta krt tudjanak futni a piltk, mert e nlkl kptelensg az els sorokba kerlni. Nyilvnvalan most is lesznek balhk, ugyanis elkerlhetetlen, hogy a gyorsabb autk ne ragadjanak be a fel-, vagy levezet krkn lvk mg.
Ugyan szinte lehetetlen az elzs Monacban, a stratgia mgis fontos szerepet kap majd, klnsen azoknl, akik az idmr edzsen a vrakozsokon alul teljestenek. Ha azonban valaki sikeres elzst hajt vgre, arra minden bizonnyal sokig emlkezni fogunk.

Idjrs
Az elrejelzsek szerint a htvgn szraz lesz az id, azonban mindig fel kell kszlni egy hirtelen zporra, zivatarra.
Abroncsok
Ahogy azt a Renault 2005-ben bebizonytotta, igenis fontos a megfelel gumik kivlasztsa Monacban: ha tlsgosan kopnak az abroncsok, akkor egyszeren kptelensg vdekezni. Az idmr kulcsfontossg lesz, gy a gumiszlltk a legpuhbb keverkeiket bocstjk majd a csapatok rendelkezsre, melyek a relatve alacsony sebessg mellett, biztostani tudjk a megfelel mechanikai tapadst, mely mindennl fontosabb az utcai ringen.
Stratgia
Annak rdekben, hogy az idmrn jl szerepelhessenek, a legtbb csapat a kt killsos stratgit fogja vlasztani. Az egy kills maximum azoknak lehet rdekes, akik nem tudjk az els tzbe kvalifiklni magukat, vagy netn a rajtrcs vgrl indulnak. Mivel igen nagy az eslye a biztonsgi aut bekldsnek, a csapatoknak figyelnik kell arra is, hogy stratgijukat menet kzben is t tudjk alaktani.
Kvetkeztets
Ha a j szereplshez szksges csomagot vesszk alapul, akkor a Renault komoly ert kpviselhet a htvgn, gy nem kizrt, hogy Alonso a Spanyol Nagydj utn a hercegsgben is az els helyen fut clba. m mivel a Ferrari htszeres vilgbajnoka, Michael Schumacher az elmlt vekben mindig jl teljestett Monacban, is j esllyel plyzhat gyzelmi trfera.
Azonban nem szabad megfeledkeznnk Kimi Raikknenrl, s Jenson Buttonrl sem, akik szintn jl szerepelhetnek Monte-Carlban, mg a Toyota is sokat vr az j aerodinamikai csomagjval elltott, tovbbfejlesztett TF106B kdszmmal elltott modelljtl. Emellett rdekes lesz megnzni, miknt teljest majd a Toro Rosso, akik sokak szerint elnyben lehetnek a lefojtott V10-es motorok hasznlatval. |