Briatore: Jvre elnyben lehet a Ferrari
Faludi Zoltn 2006.05.20. 17:06
A Renault igazgatja, Flavio Briatore a jv vi gumiszablyok radiklis megvltoztatst kri a FIA-tl, ugyanis vlemnye szerint a Ferrari komoly elnybe kerlhet azzal, hogy mr jl ismeri a 2007-ben egyedli beszlltknt tevkenyked Bridgestone-t.
Briatore: Jvre elnyben lehet a Ferrari |
 |
A Renault igazgatja, Flavio Briatore a jv vi gumiszablyok radiklis megvltoztatst kri a FIA-tl, ugyanis vlemnye szerint a Ferrari komoly elnybe kerlhet azzal, hogy mr jl ismeri a 2007-ben egyedli beszlltknt tevkenyked Bridgestone-t.
Azt kveten, hogy a Michelin az idei v vgn bcszik a Forma-1-bl, a 2007-es idnyben a Bridgestone ltja majd el abroncsokkal a csapatokat. A Renault gyvezetje, Flavio Briatore azonban attl tart, hogy azok a csapatok htrnyban lesznek, melyek eddig a francik termkeit hasznltk.
Az olasz zletember szerint a Ferrari komoly elnybe kerlhet a jv vben, hiszen mr vek ta a Bridgestone termkeit hasznljk, gy mlyrehatan ismerik a japnok abroncsait, mg nekik - Michelines csapatoknak - egyelre fogalmuk nincs arrl, miknt mkdnek a Bridgestone gumijai.
Briatore flelmei az elmlt htvgn megrendezett Spanyol Nagydjon tovbb fokozdtak, mikor rdbbent, hogy a Ferrari mennyivel jobban teljest, mint a tbbi Bridgestone-os csapat.
"Ha mindannyian Bridgestone gumikon lesznk a jv vben, akkor azok a csapatok, melyek mr korbban is hasznltk a japnok termkeit, nyilvnvalan komoly elnybe kerlnek" - mondta Briatore az Autosport-nak adott nyilatkozatban.
"gy gondolom, hogy a szvetsgnek meg kellene vltoztatnia a gumikeverkeket, illetve az abroncsok szerkezett, mert akkor mindenki a nullrl tudna kezdeni, s senki nem lenne elnyben" - magyarzta a szakember. "Nem hiszem, hogy sportszer, ha egyes csapatok elnyt lveznek msokkal szemben - brkirl is legyen sz. gy vlem, egyenl feltteleket kell biztostanunk a mezny szmra."
Korbban volt sz arrl is, hogy a Bridgestone visszatr a 2004-ben hasznlt abroncsaihoz - ppen azokhoz, melyekkel a Ferrari teljesen sztverte a meznyt. Briatore szerint azonban a japnoknak egy teljesen j gumit kellene alkotniuk, mely mind karakterisztikjban, mind viselkedsben ms lenne, mint a korbbi termkeik.
"Ha gy dntnk, hogy egy beszllt legyen, akkor olyan szablyokat kell alkotnunk, melyekkel mindenki egyenl felttelek mellett tud harcba szllni a bajnoki cmrt" - folytatta Briatore. "Cskkenteni szeretnnk az autk sebessgt. Max Mosley-nak van elg hatalma ahhoz, hogy az abroncsok szablyozsval lasstsa le a sportot. Ez is egy megolds, de akkor sportszeren kell eljrnunk. Meg kell bizonyosodnunk arrl, hogy aki az elmlt t vben is a Bridgestone-nal dolgozott egytt, ne kerljn elnybe."
Briatore szerint az is egy megolds lenne, ha a 2008-as idnnyel ellenttben mr a jv vben visszatrnnek a slick (barzda nlkli) gumik a Forma-1-be, hiszen akkor a korbbi adatokat akr el is dobhatnk a csapatok.
"Nekem tetszene az tlet" - mondta a szakember. "Azonban brhogy is dntnk, minl elbb cselekednnk kell, hiszen mr meg kell kezdennk az j aut tervezst. n mindenre nyitott vagyok. Korrektnek kell lennnk, s meg kell bizonyosodnunk arrl, hogy senki nem kerl jogosulatlan elnybe."
"Nem csak n gondolkodom. A Michelin sszes partnercsapatnak ez az egyik legnagyobb problmja a jv vre vonatkozan. gy gondolom mg j bartomnak, Ron Dennisnek is ez a vlemnye."
Mikor arrl krdeztk, beszlt-e mr errl a problmjrl Max Mosley-val, Briatore a kvetkezket mondta: "Szerintem ezt Max is jl tudja. Ehhez nem kellenek klnleges rzkek."
Briatore egyelre mg nem hosszabbtotta meg szerzdst a Renault-val, gy jelenlegi is rvnyben lv szerzdse az v vgn lejr a francikkal. |
|