|
 |
Marko ambcizus terveket sz | |
| A Red Bull motorsport-tancsadjnak posztjt betlt Marko kijelentette: a Minardi felvsrlsa s Toro Rossv alaktsa az idn htrltatta a Red Bull Racing fejldst, hossz tvon azonban ppen ettl a befektetstl vrja a csapat felvirgzst.
Az egykor maga is F-1-versenyz osztrk szerint a Red Bull kezre jtszik, hogy a 2008-as szablyok elrelthatlag megengedik a kasztnik csapatok kztti ads-vtelt, gy a kt Red Bull-grdnak nem kell sajt autt ellltania.
"Az j elrsok szmunkra azt jelentik, hogy egy fejlesztsi rszleggel tudjuk majd kiszolglni mindkt csapatunkat. Vagyis a konstrukcis kltsgeink cskkenni fognak, viszont ktszer annyi adat ll majd rendelkezsnkre" - mutatott r Marko a Forma-1 hivatalos oldalnak adott interjjban.
"Ennek a segtsgvel biztosan az lre tudunk majd ugrani" - tette hozz.
Elismerte ugyanakkor: "Jelenleg elmaradunk a kitztt cljainktl. jra kellett strukturlnunk a Red Bull Racinget, az idei v elejn pedig a Toro Rosso ignyeinek egy rsznek kielgtsre kellett fordtani a figyelmnket. Igaz, az elmlt nhny htben nagy fejldst ltok, gy 2007-re snen lesznk."
"Pillanatnyilag nem vagyok megelgedve azzal, ahogyan a problmkra reaglunk, s deficitet ltok a szervezeti felpts, valamint a minsg-ellenrzs tern is. Mg a paddock nhny legjobb szakembervel felvrtezve is idbe telik, amg mkdkpes csapatot ptnk."
Mint ismert, a Red Bull nhny hnap alatt leigazolta a McLaren technikai igazgatjt (Adrian Newey), vezet aerodinamikai szakembert (Peter Prodromou), fstratgjt (Neil Martin), valamint a Renault vezet szereljt (Jonathan Wheatley), egyik ftervezjt (Rob Marshall) s gyrtsi igazgatjt (Keith Saunt).
Sztrpiltk s a Volswagen
Nemrgiben felmerlt, hogy a csapat kvetkez lpsben egy sztrversenyzvel (a pletykk szerint Juan-Pablo Montoyval) szeretne ersteni, s br Mark szerint a Red Bull rengeteg tehetsget karol fel, nem zrta ki a kls forrsbl val "beszerzs" lehetsgt sem.
"Egy csapat fejlesztse sorn a piltafrontot sem szabad elhanyagolni. Szvesen nylunk a Red Bull tehetsgkutat programjhoz, ami immr ngy ve mkdik. Valjban a jelenlegi hat versenyznk kzl ngyen ebbl kerltek ki, de ha esetlen elgedetlenek lennnk, szt kellene nznnk, milyen lehetsgeink vannak a szabadpiacon" - fogalmazott.
Az interjban szba kerltek a Red Bull motorjai is, amelyek 2007 vgig biztosan a Ferrari erforrsai lesznek, Dietrich Mateschitz azonban nemrg azt mondta, hogy amennyiben a Volkswagen beszllna az F-1-be, azt a Red Bull partnereknt tenn. A kt cg kztti egyttmkds igen szoros: a terepraliban (Volkswagen), a WRC-ben (Skoda), a DTM-ben (Audi) s a WTCC-ben (Seat) is karltve vesznek rszt.
Marko erre gy reaglt: "Dietrich Mateschitz s Bernd Pischetsrieder, a VW vezrigazgatja rgi bartok, a Red Bull a Touareg-programban s a DTM-ben is egyttmkdik vele, ezrt termszetes, hogy az F-1-rl is beszlnek."
"A valsg azonban az, hogy a Red Bull minden autgyrnak tkletes menyasszony lenne, mivel ezzel a csapattal nem jrnak egytt sem szeszesital- vagy dohnygyrt szponzorok, sem adssgok, viszont biztos jvvel rendelkezik. Megltjuk, ki viszi oltr el a menyasszonyt..." |