|
 |
Alonso harmadik gyzelme | |
| Fernando Alonso magabiztos gyzelemmel ajndkozta meg a barcelonai Circuit de Catalunyra kiltogat 130 ezer szurkoljt a Spanyol Nagydjon, ahol a kedvez eljelek ellenre a Ferrari nem tudta kiaknzni vlt taktikai elnyt, s Michael Schumachernek meg kellett elgednie a msodik hellyel.
Br a Renault mrnki grdjt vezet Pat Symonds tegnap "megrettent" a Ferrari tempjtl, Alonso pedig mg a rajtrcson is gy fogalmazott, hogy "lehetetlen" lesz legyzni Schumachert, a cmvd els etapban felptett tetemes elnye vgl a leintsig elegendnek bizonyult.
Alonso renault-s csapattrsa, Giancarlo Fisichella a harmadik helyet szerezte meg a msodik szm Ferrarit vezet Felipe Massa eltt, aki msodik kerkcserje eltt a verseny leggyorsabb krt futotta. A kt lcsapat elnye ismt lehengerl volt: a hozzjuk legkzelebb kerl Kimi Rikknen huszonht msodperces htrnyba kerlt Massval szemben McLarenje volnja mgtt.
A rajt incidens nlkl, felettbb simn zajlott a htvge eddig rszhez kpest valamivel melegebb idben. Alonso s Fisichella gond nlkl megrizte els kt helyt a msodik sorbl indul Ferrarikkal szemben, mikzben a szemfles Rikknen ngy helyet javtott: elszr Jenson Button Hondjt hagyta llva, majd elhzott a kt Toyota kztt, vgl az els kanyar kls vn Rubens Barrichellt is megelzve a vezet ngyes nyomba eredt, igaz, nem tudta velk tartani a lpst.
Alonso folyamatosan hzott el csapattrstl s a Ferrariktl, a msodik kr vgn mr ngy msodperc vlasztotta el Schumachertl. Idkzben a kt Toyota bonyoltotta le hzi csatja els felvonst, amikor Jarno Trulli megelzte Ralf Schumachert, a midlandes Tiago Monteiro pedig a futam els megprdlst produklva visszaesett az utols helyre.
A tizedik krben Takuma Sato is megismtelte mutatvnyt, amikor a 3-as kanyarban elvesztette uralmt Super Agurija fltt, majd rgtn le is bonyoltotta els kerkcserjt. Szinte azonnal kvette t a boxban csapattrsa, Franck Montagny, aki azonban tbb nem is trt vissza a plyra, mivel mszaki hiba miatt a garzsba toltk autjt.
A roppant meggyz tempt diktl Alonso ekkor mr 7.2 msodperccel vezetett Fisichella, 8.8-del Schumacher eltt. Az len ll ngyes kiemelkedett a meznybl: mg k az 1:17-es tartomnyban autztak, Rikknentl lefel senki sem tudta 1 perc 19 msodperc al szortani a kridt. A finn mgtt Barrichello, Button, Ralf Schumacher, Trulli, Heidfeld, Montoya, Webber sorrend alakult ki.
A csapattrst vgig szorosan kvet Ralf Schumacher a 15. krben gy dnttt, dlre viszi a dolgot, s a clegyenes vgn megprblta visszaelzni Trullit. Elhamarkodott manvere azonban balul slt el, mivel nem ltez helyen prblt bebjni az olasz el, aminek els szrnya ltta a krt. Ralf a boxba hajtott, ahol kicserltk orrkpjt, m sebessge ezek utn mr nem volt a rgi.
Alonso ekzben sorra futott a leggyorsabb krket, kzvetlenl els boxkillsa eltt 1:16.828-ra szortotta az etalont. A 16. krben mintegy tz msodperccel jrt Fisichella, tizenhrommal Schumacher eltt, amikor vgrehajtotta els kerkcserjt, mely gond nlkl sikerlt, csakgy, mint csapattrs, aki egy krrel ksbb ltogatta meg szerelit.
Michael Schumacher ekkor ideiglenesen megrklte a vezetst, s nem sokon mlt, hogy ekkor mr egybknt is kiltstalan helyzete tovbb romoljon. Juan-Pablo Montoya ugyanis valsznleg a kiprgsgtl hibjbl a Renault-kanyarban megprdlt, s McLarenje fennakadt a kerkvetn, nem tudott visszatrni a versenybe. Mivel az MP4-21 az idelis ven llt, sokan a Safety Car bekldst vrtk, m a versenyigazgat vgl gy dnttt, helyi srga zszls figyelmeztets mellett tvoltjk el az autt, gy Schumacher folytathatta a krzst.
Igaz, ezzel semmivel sem tudott kzelebb kerlni a gyzelemhez, mert miutn a 23. krben letudta kerkcserjt, tovbbra tz msodperces htrnyban volt Alonsval szemben, br legalbb sikerlt hajszlnyival Fisichella el visszatrnie a plyra. Az olasz radsul rvidesen el is hagyta a plyt: szlesen vette a Renault-kanyart, mikor mrnkeivel kommuniklt a rdin.
A mezny fennmarad rsze a 19. s 29. kr kztt bonyoltotta le boxkillst, amely a kt Honda kztt helycsert hozott: Jenson Button a 25. krben Barrichello el jtt vissza, aki egy krrel korbban jrt a boxban, Nick Heidfeld pedig Trullit utastotta maga mg. A motorcsere miatt az utols rajtkockba szmztt Jacques Villeneuve volt az egyetlen, aki egy killsos taktikt vlasztott, m ezzel csak a 12. pozciig tudta feltornzni magt.
Schumacher a msodik etapban nemhogy nem tudott kzelebb kerlni Alonshoz, a 39. krre 13.4 msodpercre ntt a htrnya a hazai plyn szrnyal spanyollal szemben. A verseny kzps szakasznak egyetlen emltsre mlt esemnye a 33. krben trtnt, amikor Ralf Schumacher elektronikai hiba miatt vgleg feladta a futamot dcg Toyotjval.
A kerkcserk msodik hullmt Alonso nyitotta a 40. krben, Schumacher hat krrel ksbb jrt kint, a kettejk kztti klnbsg azonban sem ekkor, sem a ksbbiekben nem vltozott, az utols etapban mindketten - klnsen a motorjt Monacra tartogat nmet - visszavett tempjbl.
A 40. s 50. kr kztti boxkillsok a tbbiek sorrendjben is csak egy vltozst hoztak: a williams-es Mark Webber Jarno Trulli el kerlt, m ez a csata is csak a 9. helyrt zajlott. Trullit a hajrra Nico Rosberg is megkzeltette, a plyn azonban sem tudott elzni. Az utols etap mg kt kiest tartogatott: Scott Speed Toro Rossja s Christijan Albers Midlandje mondta be az unalmast.
A csendesen csordogl zr krket kveten aztn Alonso eksztzisban nnepl honfitrsai eltt learatta a babrokat, s kt ponttal nvelte elnyt Schumacherrel szemben a bajnoki sszetettben. A spanyol az idn harmadszor, plyafutsa sorn tizenegyedszer llhatott a dobog tetejre, ahol Jnos Kroly spanyol kirlytl vehette t a gyztesnek jr trfet.
Rikknen tovbbra is rzi harmadik helyt, de mindssze hrom ponttal van tle lemaradva az idnybeli msodik dobogs helyezst szerz Giancarlo Fisichella, a mr hsz pontnl jr Felipe Massa pedig a negyedik az sszetettben.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Idpont: |
2006. mjus 14., vasrnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
4627 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 26-28 fok, aszfalt: 39-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
K. Rikknen (McLaren) |
127:16.830 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
|
Id |
|
Kiess oka |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
126:21.759 |
|
|
66 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
18.502 |
|
|
66 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
23.951 |
|
|
66 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
29.859 |
|
|
66 |
|
5. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
56.875 |
|
|
66 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
58.347 |
|
|
66 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kr |
|
|
65 |
|
15. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
3 kr |
|
|
63 |
|
16. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
3 kr |
|
|
63 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
4 kr |
|
|
62 |
|
|
|
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
18 kr |
|
mszaki |
48 |
|
19. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
19 kr |
|
motor |
47 |
|
20. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
35 kr |
|
elektronika |
31 |
|
21. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
49 kr |
|
kicsszs |
17 |
|
22. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
56 kr |
|
mszaki |
10 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kr: |
F. Massa (Ferrari) |
1:16.648 |
|
|
42 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| | |