|
 |
Schumacher 85. diadala | |
|
Az egy vvel ezeltti futam szinte pontos tkrkpt hozta a 2006-os San Marini Nagydj, amelynek hajrban ezttal Michael Schumacher tartotta maga mgtt a nagyobb iramot diktl Fernando Alonso Renault-jt, s plyafutsa 85. gyzelmvel a spanyol els szm kihvjv lpett el a vilgbajnoki pontversenyben.
A Ferrari nmet klasszisa a tavalyi csonka indianapolisi futamon llhatott utoljra a dobog tetejre, m teljes rtk diadalt a b msfl ve megrendezett 2004-es Japn Nagydj ta nem aratott, amg a hazai sikert nnepl tifosi rmre t nem haladt az imolai clvonalon.
Br a pole pozcibl indult, s a boxkillsokat eltekintve szinte vgig vezetett, Schumachernek nem knnyen hullott az lbe a siker, mivel els kerkcserjtl kezdve csak hasznlt abroncsok lltak rendelkezsre, m a Ferrari ersen visszaes teljestmnyt a Renault nem tudta kihasznlni. Alonso gy ngy futam utn 15 ponttal vezeti a tabellt Schumacher eltt, a krds gy az, sikerl-e tmenteni a Ferrari lendlett a tovbbi kzdelmekre.
A dobog legals fokt a McLaren-Mercedes kolumbiai piltja, Juan-Pablo Montoya szerezte meg, csapattrsa, a pontversenyben harmadik Kimi Rikknen a msodik Ferrarit vezet Felipe Massa mgtt tdik lett. A Honda ismt kptelen volt rtkelhet eredmnyre vltani elkel rajtpozciit, a hrom boxkillst vlaszt Jenson Button s Rubens Barrichello beleszrklt a meznybe.
A verseny a htvgre jellemz meleg idben kezddtt, az aszfalt hmrsklete 40 fok krl alakult. A mezny nem szta meg a rajtot komoly incidens nlkl: az utols helyen autz Yuji Ide a Villeneuve-sikn bejratnl szinte fkezs nlkl rohant bele Christijan Albers Midlandjbe, amely elreplt, s t fordulatot kveten fejjel lefel llt meg a kavicsgyban. A holland piltnak nem esett baja. Ide mg elevicklt a boxig, s a 12. kr utn visszatrt a versenybe.
A tbbsg azonban gond nlkl tjutott a szk siknokon, Massa s Alonso Barrichellt megelzve az els sorbl indul Schumacher s Button nyomba eredt. Mindssze k hrman tudtk tartani a lpst a htszeres vilgbajnokkal, a Honda hrom killson lev brit piltja azonban knnyebb autval haladt.
Az tdik krben folytatdott Jarno Trulli hihetetlen pechszrija: eltrt a kormnyoszlopa, radsul lelassul Toyotjval honfitrsa, Vitantonio Liuzzi Toro Rossjnak is nekiment. A fiatal olasz megprdlt, de folytatni tudta a futamot. A hrom kerkcsert tervez Barrichello s Button a 14-15. krben ltogatott elszr a boxba, a brazil azonban - feltehetleg ksn tudtk elkezdeni az zemanyagtltst - tbb, mint t msodpercet vesztet.
A 19. krben aztn a kt killst tervezk is a boxba indultak, a sort Massa nyitotta meg, majd egy krrel ksbb Schumacher is tankolt. Alonso a 25-ikben llt ki, s mikor visszatrt a plyra, hozzvetlegesen tizenegy msodperces htrnyban autzott Schumacher mgtt a msodik helyen. A nmet azonban sajt killsa utn egy-kt krrel rohamosan lassulni kezdett, mert Ferrarijra - a Bahreini Nagydjhoz hasonlan - a msodik s harmadik etapra csak hasznlt gumiszettek maradtak.
Schumacher teljestmnyvesztse olyan mrtk volt, hogy Alonso a 34. krre teljesen utolrte, s a Midlandet, valamint a Super Agurit leszmtva az egsz mezny nagyobb tempt diktlt nluk. Elzni azonban a szk imolai aszfaltcskon kptelen volt a spanyol, amiben szerepet jtszott, hogy az egyenesekben Schumacher nehzsgei ellenre gyors maradt.
A Renault ezrt a 41. krben dnt taktikai lpsre sznta el magt: annak ellenre a boxba hvta Alonst, hogy els tankolst t krrel ksbb teljestette, s tbb benzint is kapott, mint Schumacher, gy elvileg nyugodtan megvrhatta volna, amg a nmet kill, hogy gond nlkl tvegye a vezetst. A Renault azonban msknt hatrozott, de rosszul szmtott: Schumacher egy krrel ksbb llt ki, s mivel utols plyn tlttt krben valamelyest nvelni tudta a tempt, Alonso el trt vissza a plyra, lnyegben bebiztostva gyzelmt.
Idkzben persze a versenyt dominl Schumacher-Alonso pros mgtt is zajlottak az esemnyek. Button eslye a j szereplsre akkor szllt el, amikor a 30. krben letudott msodik boxkillsnl ismt hiba csszott a Honda munkjba: a tankols utn autjn maradt az zemanyagtlt vge, a "nyalks ember" mgis elengedte a piltt. Mikor szbe kapott, jra Button el tolta a nyalkt, aki azonban nem lasstott, gy fejvel ketttrte azt, radsul le is fullasztotta Hondjt.
A kt McLaren szmra viszont jl sikerltek a killsok: Montoya Massnl, Rikknen Webbernl tlttt hrom, illetve krrel tbbet a plyn, gy a kolumbiai a harmadik, a finn az tdik pozciba tornzta fel magt. A hrom killsos taktika kudarct idkzben teljess tette, hogy Ralf Schumacher s Barrichello is kikerlt a pontszerz helyekrl. A ksleltetett killsokkal operl Giancarlo Fisichella 11. rajtpozcijt vgl egy pontra vltotta.
Az len a helyzet vltozatlan volt - az egy vvel ezeltti esemnyek szinte pontrl pontra megismtldtek, csak ppen fordtott eljellel: Alonso sehol sem tallt fogst a pozcijt rutinosan vd Schumacheren. Az idegl csata azonban ezttal mr ngy krrel a leints eltt vget rt, ekkor ugyanis a cmvd szlesen vette a Villeneuve kijratt, s kt msodperces htrnyba kerlt a nmettel szemben. Ezzel elvesztette eslyt a gyzelemre, s a nyolc biztos pont tudatban mr nem is kockztatott tbbet Schumacher utolrse rdekben.
|
|
Verseny |
4. - San Marin-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Idpont: |
2006. prilis 23., vasrnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
4933 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 27-29 fok, aszfalt: 31-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
F. Alonso (Renault) |
127:41.921 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
|
Id |
|
Kiess oka |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
131:06.486 |
|
|
62 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
2.096 |
|
|
62 |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
15.868 |
|
|
62 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
17.096 |
|
|
62 |
|
5. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
17.524 |
|
|
62 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
37.739 |
|
|
62 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
39.635 |
|
|
62 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
40.200 |
|
|
62 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
45.511 |
|
|
62 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
1:17.851 |
|
|
62 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
1:19.675 |
|
|
62 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1:22.370 |
|
|
62 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
1 kr |
|
|
61 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kr |
|
|
61 |
|
15. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kr |
|
|
61 |
|
16. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
2 kr |
|
|
60 |
|
|
|
|
17. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
15 kr |
|
fltengely |
47 |
|
18. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
18 kr |
|
mszaki |
44 |
|
19. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
22 kr |
|
hidraulika |
40 |
|
20. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
39 kr |
|
felfggeszts |
23 |
|
21. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
56 kr |
|
kormnyoszlop |
6 |
|
22. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
62 kr |
|
baleset |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kr: |
F. Alonso (Renault) |
1:24.569 |
|
|
23 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |