|
 |
Sepangban bepanaszoltk a Ferrari els szrnyt | |
|
A Forma-1 Technikai Munkacsoportja (TWG), amely az FIA kpviselibl s a 11 csapat technikai igazgatjbl ll, szerdai lsn gy dnttt, erre az vre nem tesz lpseket az idny elejn botrnyt okoz hajlkony vezetszrnyak gyben.
A Malajziai Nagydj htvgjn nyolc istll levlben panaszolta be a Ferrarit, mivel a 248 F1 els szrnynak fels terellapja egy csap mentn oldalirnyban elmozdult a nagy sebessgnl fellp lgellenlls hatsra, ami szerintk ellenkezik az aerodinamikai elemek hajlkonysgt tilt paragrafussal.
vsra vgl nem kerlt sor, s az FIA a melbourne-i verseny eltt a McLarent s a BMW-t is arra utastotta, hogy kisebb mrtkben mdostsa az autja hts vezetszrnyt. Ksbb pedig tbb szakrt olyan vlemnynek adott hangot, hogy az gyet felfjtk, mert valamilyen formban szinte minden csapat hasznl hajlkony aert.
"Azt hiszem, Melbourne utn mindenki gy rezte, hogy a szrnyakkal kapcsolatos helyzetet kzben tartjuk, ezrt idn nincs szksg tovbbi lpsekre" - idzi meg nem nevezett forrst az autosport.com.
Az azonban lltlag valszn, hogy 2006-ra mdostanak az aerodinamikai elemek merevsgnek statikus mrsi mdszerein - elssorban azrt, hogy a csapatok ne jtszhassanak a hts szrny terellapjai kztti rs nagysgnak terhels fggvnyben trtn vltoztatsval.
A TWG nem szigortotta a Toro Rosso ltal hasznlt V10-es motor fojtst sem, amely az istll kzvetlen ellenfelei szerint nem elegend.
A Super Aguri s a Midland az Ausztrl Nagydj utn levlben krte az FIA-t az erforrs teljestmnynek cskkentsre, s habr a szvetsg nem zrkzott el attl, hogy a ksbbiek sorn lpjen az gyben, a TWG ennek egyelre nem ltta szksgt. |