A Super Aguri versenyistll bevallotta, j autjuk legelbb csak a jniusban megrendezsre kerl Brit Nagydjon mutatkozhat be, miutn nem kaptak engedlyt a Honda Racing alakulattl a tavalyi BAR007-es karosszria hasznlatra.
A japn grda fantasztikus munkt vgzett a szezon els hrom megmrettetsn, hiszen a 2002-ben hasznlt Arrows A23-as kasztnikon elvgzett mdostsaik nagyon jl sikerltek. A vezetsg azonban elmondta, ez csak egy szksgmegolds, mg az j aut plyra nem grdlhet.
Az eredeti tervek szerint a csapat a nem egszen hrom ht mlva megrendezsre kerl San Marinoi Nagydjat mr a BAR istll tavalyi vben hasznlt karosszriinak egy mdostott vltozatval kezdte volna meg, m a Honda vgl nem adta ldst ehhez.
Hosszas trgyalssorozat utn Aguri Suzukit arrl tjkoztatta a vezetsg, hogy nem hasznlhatjk a BAR007-es kaszni mdostott vltozatt az idei esztendben, mely jabb nehzsgek el lltja a kiscsapatot. A Honda egybknt azrt nem kvnta eladni karosszriit a Super Agurinak, mert attl tartottak, hogy ezzel srtik a jelenlegi Concorde Egyezmny szablyait.
A mezny tizenegyedik csapatnak gyvezet igazgatja, Daniel Audetto ugyan elmondta, hogy rossz hr volt szmukra a Honda bejelentse, mgis megerstette ket abban, hogy agresszven kell folytatniuk jelenlegi modelljk fejlesztst, mg a vadonatj SA06-os konstrukci plyra nem grdl.
„Az j aut csszik” – erstette meg Audetto az Autosport magazinnak. „A Honda segtsge nlkl kell megptennk a vadonatj SA06-os modellnket, mivel k a sajt dolgaikra koncentrlnak. gy gondoljuk, hogy Silverstone eltt biztosan nem tudjuk bevetni az j modellt, gy arra knyszerlnk, hogy prhuzamosan fejlesszk a jelenlegi s az j autnkat.”
Az SA05-s vrhat fejlesztseirl beszlve Audetto a kvetkezket mondta: „Egy j vltmvet kapunk, mikzben folyamatosan prbljuk lejjebb vinni az aut tmegkzppontjt, illetve azon vagyunk, hogy a slyeloszls jobb legyen. Bzunk benne, hogy cskkenteni tudjuk az aut slyt, s az egyes helyeken elhelyezett ballasztokkal, javtani tudunk az egyenslyon. Klnbz aerodinamikai jdonsgokat is bevetnk majd, melyek mr az SA06-os fejlesztseinek kvetkezmnyei.”
Ugyan a Scuderia Toro Rosso versenyistll az idei vben a Red Bull Racing tavalyi RB1-es konstrukcijnak egy mdostott vltozatt hasznlja problma nlkl, a Honda gy tnik nem akarja, hogy tavalyi modelljvel a mezny egy msik csapata versenyezzen.
Ezt valahol meg lehet rteni, mert a brackley-i bzis csapat jelenleg felfggesztett bntetst tlti, miutn a tavalyi San Marinoi Nagydjon illeglis tankrendszert hasznltak, amirt a FIA kt versenytl el is tiltotta ket. A japn grda nyilvnvalan nem akarja megkockztatni, hogy brmilyen kis problma elkerljn velk kapcsolatban, mely vgzetes lenne szmukra.
A msik dolog pedig az, hogy mg a Red Bull Racing mr elktelezte magt a Forma-1 irnt, a Honda mg nem rta al az j Concorde Egyezmnyt. Teht a Honda rthet okok miatt inkbb nem avatkozik bele a Super Aguri letbe, mert egy esetleges hibval, komoly tmadsi felletet biztostana rivlisainak.
Arra a krdsre, hogy vajon az elkvetkezend hetekben vltozni fog-e a helyzet, s a Honda vgl tadja tavalyi autit a Super Agurirank, Audetto a kvetkezket mondta: „Nem knyszerthetem arra a Hondt, hogy vltoztassa meg a vlemnyt, gy a sajt utunkat fogjuk jrni.”
Br a kiscsapat fantasztikus munkt vgzett az idei vben, figyelembe vve, hogy mindssze csak pr hnapjuk volt a felkszlsre, Audetto tisztzta: figyelmk nem lankad, hiszen cljuk az, hogy az idei vben a konstruktrk versenynek els tz helyn vgezzenek.
„Elg jl teljestnk, de ez nem elg ahhoz, hogy az els tzbe kerljnk” – mondta. „Clunk az, hogy az els tzben legynk. Egyelre kt msodperccel vagyunk lassabbak, mint a Midland. Br jtsokkal kszlnk a kvetkez versenyekre, nem hiszem, hogy be tudjuk fogni ket ezzel a konstrukcival.”
„Mindenkppen szksgnk van az j autra, ha pontokat akarunk szerezni.” |