"Plyafutsa legrosszabb pillanatnak" nevezte a Bahreini Nagydjat a Toyota olasz piltja, Jarno Trulli, aki csapattrsval, Ralf Schumacherrel egytt a mezny utols harmadba kerlt a szezonnyitn.
A problma oka immr egyrtelm: az idny eltt gyzelmi lmokat szvget japn autgyr TF106-osai nem talltk meg "a kzs hangot" az j Bridgestone abroncsokkal.
"Klnsen nehzz teszi a helyzetet, hogy tudom, az aut gyors, csak egyszeren nem tudunk elegend ht kzlni a gumikkal" - fogalmazott Trulli, majd elrulta: az abroncsok 60 fokkal maradnak az zemi hfok alatt. - "Ez a legalacsonyabb rtk a paddockban."
A helyzet a Malajziai Nagydj pntek edzseinek kezdetig kiltstalannak tnt, m a sepangi hsgben a Toyota hajszlnyi elrelpsrl szmolt be. Trulli elmondta: "Itt tbb ht tudunk kzlni a gumikkal, s az aut jobban is mkdik. Vagyis egyrtelmen lokalizltuk a problmt. Most mr csak r kell brni a gumikat, hogy jobban mkdjenek az autn."
Br a megolds mg bevallottan tvol van, optimizmust csapattrsa, Ralf Schumacher is megerstette: "Ma sokkal jobbnak reztem az autt, s a tapadsunk is szmotteven javult. gy ltszik, a hajts s a gumik jobban mkdnek ezen az aszfalton s a melegben."
Akr pillanatnyi fellngolsrl, akr egy tarts fejlds els lpsrl van sz azonban, a Toyota szmra 2006 mr elszott.
Trulli kifejtette: "J lett volna a tavalyi fejlds utn az idn a bajnoksgrt harcolni. Most azonban ms kihvs ll elttnk: meg kell oldani a problmkat, s bebizonytani a vilgnak, hogy nem vagyunk olyan kutyatk, amilyennek az emberek gondolnak."
"Tavaly szerny vrakozsokkal kezdtk a szezont, s a vrtnl nagyobb elgedettsggel, tbb sikerrel fejeztk be. Az idn sokkal nagyobbak voltak a elvrsok. De aztn megrkeztnk Bahreinbe, s kiderlt: valamit elrontottunk."
"Ez mindannyiunkat sokkhatsknt rt. Igaz, a tesztels sorn soha nem reztk gy igazn, hogy jl megynk az j gumikon. Arra szmtottunk, hogy a meleg idjrsi krlmnyek kztt megoldst tallunk, ez azonban elmaradt Bahreinben. Ez az, ami sokkolt minket."
Trulli elismert: "A jelenlegi helyzetnkbl valsznleg nem lesznk kpesek a futamgyzelemre." |