Honda
Anthony Davidson: (1) "Termszetesen elgedettsggel tlt el, hogy zsinrban a msodik htvge pnteki napjt is a tabella ln zrtam. A hts kerekek blokkolsa miatt ugyanakkor nem volt teljesen zkkenmentes napunk. A msodik edzsen kicssztam, s rengeteg idt vesztettem. sszessgben azonban gy vlem, j formban zrtuk a napot, s sok rtkes informcival lettnk gazdagabbak, amit felhasznlhatunk az aut tkletestse rdekben."
Jenson Button (8) "Ami a belltsokat s a gumivlasztst illeti, zkkenmentes napon vagyunk tl. Az autban maradt mg potencil, s amint Anthony balesete mutatja, a belltsokon is van csiszolnival. Remlhetleg holnapra sikerl megoldani a problminkat."
Rubens Barrichello (10) "A fkekkel mg van egy kis munknk, mivel mg mindig kszkdk egy Bahreinben jelentkez problmval. A belltsokon is sokat kell mg dolgoznunk, Anthony remek eredmnyt azonban j rzs volt ltni."
Williams
Alex Wurz: (2) "Kt nagyon rdekes edzsnk volt, s azrt az rdekes szt hasznlom, mert nem voltak sem knnyek, sem magtl rtetdek. Elemeznnk kell az adatainkat s a Bridgestone-tl kapott informcikat egyarnt. Ugyanakkor az ellenfeleink szmra sem lesz egyrtelm a gumivlaszts, s ebbl kvetkezen a kasztni egyenslya sem. Ami minket illet, a hossz etapjaim vgs soron biztatak voltak, s remlhetleg jl ksztettem fel az autt a csapat szmra a szombatra s vasrnapra."
Mark Webber (20) "Mindssze hrom gyors krt tettem meg ma, Alex autjval azonban rengeteg adatot gyjtttnk. A programja jl sikerlt, ami nagyszer hr a csapat szmra. Dlutn trgjuk magunkat az adatokon, s onnan folytatjuk. Az aut nem tkletes, de most pp az a feladatunk, hogy ezen vltoztassunk."
Nico Rosberg (21) "Br soha nem vezettem ezen a versenyplyn, knnyebb volt elsajttani, mint a bahreinit. Ez mg csak a msodik Forma-1-es versenyhtvgm, de mris gy rzem, hogy knnyebb az j plykhoz val alkalmazkods. Az aut nagyszernek tnt, s sszessgben pozitv napunk volt. Holnapig mindssze a balanszon kell nhny vltoztatst vgrehajtanunk."
Renault
Fernando Alonso: (3) "Elvgeztk a mai feladatainkat, s az R26-os versenykpesnek tnik. Sepangban nagyszer lmny a vezets, ez az egyik kedvenc plym, s nagyon rltem, amikor dlutn vgre kimehettem. A hsget nemcsak az autban nehz elviselni, hanem akkor is, amikor bellsz a garzsba, s az autban lve nincsen szellzs. Vgrehajtottuk a szoksos mdostsokat, de versenyzknt is fel kell felkszlnnk erre. Az aut knnyen vezethet, de elklne mg egy kis tapads, s nhny apr vltoztats a balanszon. Mindazonltal gy vlem, j kiindulsi alapunk van a htvge htralv rszre."
Giancarlo Fisichella (6) "Br az j gumikon nem tudtam tiszta krt futni, az aut nagyon kvetkezetesen viselkedett a dlutni hossz etapon. A msodik edzs kzben vgrehajtottunk nhny mdostst, s az jszaka folyamn is meg kell ejtennk nhnyat, az azonban vitathatatlan, hogy j irnyba haladunk. A gyors kanyarokban az aut nagyon stabil, a lassabb szakaszokon azonban kisebb tlkormnyzottsggal kzdnk. sszessgben a Renault kvetkezetesnek s gyorsnak bizonyult, ezrt elgedett vagyok a dlutnnal."
Ferrari
Felipe Massa: (4) "Szerintem minden nagyon jl ment. A versenyre kszltnk, ezrt elg sok hossz etapot tettnk meg. Az aut hasznlt s j gumikon egyarnt remekl ment, s elgedett vagyok a versenytempval is. Az idmrn persze nehz dolgom lesz, mert meg kell fizetnem a motorcsere rt, de figyelembe vve, hogy a hossz etapokon milyen gyorsak voltunk, szerintem j formban vrhatjuk a vasrnapot."
Michael Schumacher: (7) "sszessgben elgedettek vagyunk azzal, ahogy a szabadedzsek alakultak. A trning vge fel sikerlt javtanunk a balanszot. Ami a kridket illeti, a harmadik piltkat leszmtva, akik msfle munkt vgeznek, mint a tbbiek, szerintem elg tiszta a kp. Amikor elszr kimentem a plyra, kicsit gyorsabb is lehettem volna az j gumikon, de a harmadik szektor egyik kanyarjban sok idt elvesztegettem. A Bridgestone gumik kvetkezetesnek tnnek, ami termszetesen rendkvl fontos. Maguk a kridk ebben a szakaszban kevsb lnyegesek, mert gyis javulni fognak, ahogy zajlik a htvge. gy gondolom, versenykpesek vagyunk, s Bahreinhez hasonlan itt, Malajziban is harcba szllhatunk a pole pozcirt, vasrnap pedig a futamgyzelemrt."
McLaren
Kimi Rikknen: (5) "Elgedett vagyok a belltsokkal, s ma annak ellenre sikerlt befejeznnk a programunkat, hogy dleltt akadt egy kis problmnk az adatfeldolgoz egysggel, ezrt a csapat lefjta az etapomat, pedig az autval nem volt semmi baj. A Michelin gumik jl mkdtek, szerintem az ellenfeleinkkel sszemrve ersek vagyunk, de ki kell vrnunk, mi trtnik holnap."
Juan-Pablo Montoya: (14) "Elgedett vagyok az autval ezen a htvgn. Dleltt csak egyszer mentnk ki a plyra, hogy rrezznk az autra, s jl is ment minden. Holnapig mg lesz dolgunk, ha kicsit alaposabban meg akarjuk rteni az autnkat, de a mlt htvghez kpest az egsz csomag fejldtt. Annak ellenre, hogy a msodik edzsen lefulladt az autm a boxutca kijratnl, ksbb pedig megprdltem, sikerlt befejeznnk a programunkat, ezrt most kvncsian vrjuk, hogy ez mihez lesz elg a holnapi idmrn."
BMW Sauber
Jacques Villeneuve: (9) "J rajtot vettnk ma. szintn szlva sokkal jobbat, mint amire szmtottam. Az F1.06 egyenslya kivl volt, ami nagyon fontos a htvge ilyen korai szakaszban. Teljesen problmamentes napom volt, s lveztem a vezetst a remek tapads mellett."
Nick Heidfeld (12) "Az els edzsnapunk nagyszeren sikerl, ezrt nagyon boldog vagyok. Nem voltam rknyszertve, hogy sok krt teljestsek dlutn, mivel az aut balansza kapsbl kivl volt. A sepangi plyt nagyon lvezem, remek idtlts itt vezetni."
Robert Kubica (13) "Rengeteg adatot gyjtttnk ma, klnsen a dlutn folyamn, amikor tbb versenyszimulcit is vgrehajtottunk, s a pnteki napokon ez a legfontosabb feladat. Sepang nem knny plya, tele van hossz kanyarokkal s alternatv vekkel, de t kr utn kiismertem magam rajta. "
Toyota
Jarno Trulli: (11) "A mai kt edzst arra szntuk, hogy tovbbi adatokat gyjtsnk az j csomagunkrl. A tapadsi szintnk mg nem megfelel, s br hajszlnyival versenykpesebbnek ltszunk, mint Bahreinben, rengeteg munka ll elttnk. A kihvs, amivel szembenznk, abban rejlik, hogy az autt s a gumikat rbrjuk az egyttmkdsre. Ehhez rszletes elemzsekre van szksg, de mivel a Bahrein ta eltelt egy htben termszetesen nem teszteltnk, a htvge folyamn kell folytatnunk a munkt. Biztos vagyok benne, hogy az autnk valdi potencilja rejtve maradt. Mr tltjuk a problmt, a megolds azonban nem egyrtelm. Termszetesen jobb versenyre szmtunk, mint a bahreini, de szmunkra a legfontosabb, hogy mg az v elejn vgre jrjunk a problmnak."
Ralf Schumacher (17) "Ma tbb idt tltttnk a plyn, mint ltalban, mivel mg mindig arra prblunk rjnni, hogyan hozzuk ki a legtbbet a csomagunkbl. Szenvedtnk a tapadssal, s a bahreini htvge megmutatta, hogy hossz t ll elttnk. Ma azonban sokkal jobbnak reztem az autt, s a tapadsunk is szmotteven javult. gy ltszik, a hajts s a gumik jobban mkdnek ezen az aszfalton s a melegben. Az utols etapomban forgalomba kerltem, az idm gy mg jobb is lehetne. A htvgn nem lehet ms a clunk, mint hogy informcit gyjtsnk az elttnk ll versenyekre, de mr eddig is sok adatot sikerlt sszeszednnk. Ez btort kezdet."
Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi: (15) "Nagyon elgedett vagyok a mai munkval. Dleltt kevs krt teljestettnk, ppen csak annyit, hogy rrezznk a plyra. Egszen mig mindssze egyetlen napot vezettem itt, tavaly a Red Bull Racing harmadik piltjaknt, de szeretem a plyt. A dlutn folyamn talltunk egy remek belltst, amivel nekivghatunk a holnapi idmrnek. Az aut jl kezelhet. A hsg nem zavar klnsebben, br a mai nap ingyen-szaunhoz hasonltott."
Neel Jani (18) "Ma vezettem elszr Forma-1-es autt ezen a plyn, igaz, az A1GP-ben mr versenyeztem itt. Ennek ellenre idbe telt, amg hozzszoktam, mivel egy F-1-es autban sokkal rvidebbek a fktvok. Kiprbltam a klnbz gumikeverkeket, s azt hiszem, sikerlt a megfelelt kivlasztani a versenyre. Jobban otthon rzem magam az autban, mint Bahreinben, mivel br kevesebb krt tltttem a plyn, most taln jobban megrtem a gumik viselkedst. A vgre a kridm is elg j lett, gyhogy elgedett vagyok a mai nappal. "
Scott Speed (19) "Elszr vagyok itt, s tetszik a plya ritmusos termszete. Kicsit olyan, mint amilyen Spa volt, vagyis a kanyarokban tbbfle vvel ksrletezhetsz, s tbb nagy sebessg kanyar fondik egymsba. Azt hiszem, most mr ismerem a plyt, de szerintem nehz lehet itt elzni. Az aut htuljval voltak problmim, a nap folyamn azonban sokat fejldtnk, s nagyon elgedett vagyok a versenytempnkkal. Nem aggdom a hsg miatt, biztos vagyok benne, hogy az edzettebb srcok kztt vagyok a paddockban."
Red Bull
David Coulthard: (16) "Ez valjban egy szoksos pntek volt. A korltozsok az sszes megtehet kilomterre vonatkoznak, ezrt ma annak ellenre nem teljestettnk sok krt, hogy j volt a motorom. Ez a plya sokkal kmletlenebb a gumikkal, mint Bahrein, s mivel igyekeztnk sprolni velk a holnapi idmrre s a versenyre, ma csupn egy garnitrt hasznltunk el. gy aztn lnyegben csak a balanszot ellenriztk le. Ez valamivel jobbnak tnik, mint a legutbbi versenyen volt, ezrt a holnapi eslyeinkkel kapcsolatban optimista vagyok."
Christian Klien: (23) "Ma csak egy garnitra gumit hasznltam el, amely azonban slyosan szemcssedett, jelents alulkormnyzottsgot okozva. Ez nap nem sikerlt valami jl szmomra. Este t kell tanulmnyoznunk az adatokat, hogy megnzzk, hogyan tudunk javulni holnapig. Egy dolgot azonban bizton llthatok: iszony meleg van a piltaflkben! Csak nhny krt teljestettnk, s gy mg elviselhet a hsg. Az embernek a verseny alatt lesz igazn melege, amikor elszr a teste forrsodik fel, aztn a feje is. Kicsit nyitva kellett hagynom a sisakrostlyt, hogy beengedjek nmi levegt!"
Robert Doornbos: (25) "Dleltt sr volt a programunk, mert a gumik sszehasonltst akkor vgeztk el. Itt rendkvl fontos, hogy a megfelelt vlasszuk ki. Dleltt adatokat gyjtttnk, s hossz etapokat tettnk meg, ami eltrt a mlt heti, bahreini feladataimtl. Ez remek tapasztalatot jelent, nagyon lvezem ezt a munkt!"
Midland
Tiago Monteiro: (26) "Tulajdonkpp minden rendben van, mivel azt hiszem, sikerlt elrelpnnk az autval, de legalbbis j irnyba haladunk A dleltti edzsen korltozottak voltak a lehetsgeim, ezrt nem tudtam annyi informcit gyjteni a gumikrl, amennyit szerettem volna. Emiatt a msodik trning elejn kisebb alulkormnyzottsggal kszkdtem, s rtkes idt vesztettnk, mg megoldottuk e problmt. De legalbb a tartalkautval is sokat krzhettem, s az abbl nyert informcikat is felhasznlhatjuk."
Christijan Albers (24) "A dleltt folyamn kiss le voltunk maradva, de a csapat nagyszer munkt vgzett a sznetben, gy sikerlt kzelebb kerlnnk a mezny tbbi tagjhoz. Azt hiszem, mg mindig van hov fejldnnk, de nagy lpseket tettnk meg, s a msodik edzsen rtkelhet kridket futottunk. Meg kell vizsglnunk, mely terleteken tudunk mg fejldni, s remlhetleg j versenyt futunk."
Giorgio Mondini (22) "Csodlatos, fantasztikus lmny volt, a nyakam azonban a msodik edzs vge fel felmondta a szolglatot. Volt egy j etapom, s szerettem volna egy msodikat, st, szintn szlva azt hiszem, gyorsabb is lettem volna, de a nyakam nem brta tovbb. Nincs az az edzs, ami ekkora terhelsre felkszthet. gy rtem, egy ideig minden rendben, aztn egyszer csak bumm, nem brod tovbb, s nincs visszat. A csapat azonban fantasztikus, klnsen a mrnkeim. Nagyon megknnytik az ember dolgt, mert mindent trelmesen elmagyarznak. sszessgben gy rzem, j munkt vgeztem. gy hajthatom lomra a fejem ma este, hogy segtettem a csapaton."
Super Aguri
Takuma Sato: (27) "Ez jabb hasznos nap volt a csapat szmra, semmilyen problmval nem tallkoztunk. Befejeztk a tervezett programunkat, amely egy kimert gumitesztet is magba foglalt, gyhogy rengeteg adatot gyjtttnk, s ezekre tmaszkodva holnap ki tudjuk dolgozni a belltsokat. Ez a htvge nagyon jl kezddtt, elgedett vagyok azzal, amit ma elrtnk."
Yuji Ide: (28) "rlk, hogy ma mr tbb kilomtert tudtunk megtenni, de az aut mindkt edzsen alulkormnyzott volt. A programunk rszeknt kt klnbz Bridgestone gumit prbltunk ki, a dlutni vlasztsunk azonban csak slyosbtotta a balansszal kapcsolatos problmmat, aminek meg kell tallnunk az okt, hogy minl hamarabb megoldjuk. Holnap a lehet legjobban kell szerepelnnk az idmrn, mert be szeretnm fejezni a vasrnapi versenyt. " |