|
 |
Davidson az lre reptette a Hondt
| |
| Anthony Davidson volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydj pnteki msodik szabadedzsn, a nap meglepetst azonban a Ferrari nyjtotta, amely mr most vilgoss tette az ellenfelek szmra, hogy idn jra szmolniuk kell velk.
A versenyzk kztt Michael Schumacher s j csapattrsa, Felipe Massa rte el a legjobb ideredmnyt, a nmet sz radsul nem is egy rvid sprint sorn, hanem egy tbb krig tart etap elejn. Az elsnl sokkal mozgalmasabb edzs azonban nem volt stagalopp Massa szmra, aki szmtalanszor elfkezte magt, rojtosra koptatva a Ferrari bal els kerekt.
Habr a Ferrarinak elnyt jelent, hogy a Hondhoz s a Toro Rosshoz hasonlan februrban tesztelt Bahreinben, a maranelli istll a tavalyi buks utn ert merthet a mai teljestmnybl, hiszen a versenyzi a nap folyamn mindssze 39 krt tettek meg.
Az 5. percben mg Kimi Rikknen szerezte meg a vezetst, a finn azonban nem sokig rlhetett, mert 37 perccel ksbb a McLarenje egyszeren megllt az egyik egyenesben. Mikzben az autk sorra hztak el mellette, Rikknen segtett a plyabrknak biztonsgos helyre tolni az autjt.
Juan-Pablo Montoya 15 kr utn is csapattrsa mgtt vgzett, 2.373 msodperccel lemaradva Davidsontl.
A cmvd Fernando Alonso a 21. percben tette meg els idei mrt krt, amellyel kapsbl az lre is llt, s br ksbb tovbb faragott a kridejbl, a hajrban vgl nem tudta feljebb tornzni magt az 5. helynl. A msik Renault-t kormnyz Giancarlo Fisichella a 8. helyen zrt.
Alex Wurz az utols pillanatban kis hjn tvette a vezetst Davidsontl, de a plya kzepn feltartottk. Elzleg az edzs rdekes, korbban ritkn ltott momentuma volt, ahogy a Williams mrnkei a boxutcban ferraris kollgikkal egyeztettek a Bridgestone gumikkal kapcsolatos adatokat.
A Toro Rosso sokakban felbresztette a gyant, hogy az elszezonban altatta az ellenfeleket a lefojtott V10-es motorral, Tonio Liuzzi ugyanis a 6. helyre, Robert Doornbos Red Bullja el kormnyozta a sereghajt Minardi utdjt.
Davidson krideje ppgy 0.7 msodperccel volt rosszabb az egy vvel ezeltti legjobbnl, mint az els edzsen Kubic. A Honda versenyzi nem erltettk meg magukat, Jenson Button 12 kr utn a 9., Rubens Barrichello pedig alig 9 krt teljestve a 18. helyen zrta az edzst.
A trning kzben Kubica, Doornbos, valamint a Midlandet vezet Markus Winkelhock kicsszott, s Rikknen McLarenjhez hasonlan Jarno Trulli Toyotja s Yuji Ide Super Agurija is megllt a plyn valamilyen mszaki hiba miatt.
A negatv szenzcit a Toyota szolgltatta, Ralf Schumacher ugyanis mg Tiago Monteiro Midlandjnl is lassabb volt, Trulli pedig nla is rosszabb eredmnyt rt el. Az Aguri gyorsabbik versenyzje, Takuma Sato viszont mindssze 1.274 msodperccel maradt le Christijan Alberstl.
| |
|
Pnteki 2. edzs |
1. - Bahreini GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| |
|
Helyszn: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
| |
|
Idpont: |
2006. mrcius 10., pntek, 12:00-13:00 (CET) |
|
| |
|
Plyahossz: |
5417 m |
|
| |
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 33-34 fok, aszfalt: 37-40 fok) |
|
| |
|
Tavalyi els: |
A. Wurz (McLaren) |
1:30.695 |
|
|
|
| |
|
Krrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
| |
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
| 1. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:31.353 |
213.471 |
|
|
28 |
|
| 2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:31.751 |
212.545 |
0.398 |
0.398 |
15 |
|
| 3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:31.764 |
212.515 |
0.411 |
0.013 |
27 |
|
| 4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:32.175 |
211.567 |
0.822 |
0.411 |
13 |
|
| 5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:32.458 |
210.920 |
1.105 |
0.283 |
13 |
|
| 6. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:32.703 |
210.362 |
1.350 |
0.245 |
24 |
|
| 7. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:32.926 |
209.857 |
1.573 |
0.223 |
24 |
|
| 8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:33.215 |
209.207 |
1.862 |
0.289 |
14 |
|
| 9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:33.226 |
209.182 |
1.873 |
0.011 |
12 |
|
| 10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:33.244 |
209.142 |
1.891 |
0.018 |
26 |
|
| 11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:33.557 |
208.442 |
2.204 |
0.313 |
8 |
|
| 12. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:33.577 |
208.397 |
2.224 |
0.020 |
11 |
|
| 13. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:33.726 |
208.066 |
2.373 |
0.149 |
15 |
|
| 14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:33.848 |
207.796 |
2.495 |
0.122 |
9 |
|
| 15. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:33.900 |
207.681 |
2.547 |
0.052 |
24 |
|
| 16. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:34.284 |
206.835 |
2.931 |
0.384 |
22 |
|
| 17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:34.333 |
206.727 |
2.980 |
0.049 |
5 |
|
| 18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:34.384 |
206.616 |
3.031 |
0.051 |
9 |
|
| 19. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:34.432 |
206.511 |
3.079 |
0.048 |
7 |
|
| 20. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:34.459 |
206.451 |
3.106 |
0.027 |
14 |
|
| 21. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:34.953 |
205.377 |
3.600 |
0.494 |
5 |
|
| 22. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:35.170 |
204.909 |
3.817 |
0.217 |
18 |
|
| 23. |
|
Markus Winkelhock |
GER |
MF1-Toyota |
B |
1:35.686 |
203.804 |
4.333 |
0.516 |
24 |
|
| 24. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:35.898 |
203.354 |
4.545 |
0.212 |
11 |
|
| 25. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:36.264 |
202.580 |
4.911 |
0.366 |
8 |
|
| 26. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:36.314 |
202.475 |
4.961 |
0.050 |
16 |
|
| 27. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:37.588 |
199.832 |
6.235 |
1.274 |
19 |
|
| 28. |
|
Yuji Ide |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:39.021 |
196.940 |
7.668 |
1.433 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0282 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:31.353 |
- (7.668) - |
1:39.021 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| |
|
| B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
| |
| |