Az albbi linkeken ttekinthet az elszezon sszes tesztnapja. A tblzatok plynknt, a legjobb kridk szerint rangsoroljk a piltkat, ezrt az is leolvashat bellk, hogy melyik helysznen ki s mikor rte el a legjobb ideredmnyt.
Az sszes tesztelst sszefoglal tblzatok: Ltogasson el megjult Tesztelsek rovatunkba is:
Az elszezon 2006. janur 10-mrcius 3. A kitart gyakorls nmagban sohasem garancia a sikerre, az j idny kapujban mgis rdemes ttekinteni, hogy az egyes csapatok hny napot tltttek s hny kilomtert tettek meg a tesztplykon.
Mr csak azrt is, mert az idei elszezon - ezalatt a 2006. janur 10. s mrcius 3. kztti idszakot rtjk - tartogatott meglepetseket. Azon nmagban mg nem kellene csodlkoznunk, hogy a Honda bizonyult a legszorgalmasabbnak, mert ez mr tavaly ilyenkor is gy volt, a McLaren elkel, msodik helyezse viszont mr elgondolkodtat. Mg a Honda 19740 km-t teljestett, a McLaren alig kevesebbet, 18149-et, de ennl is rdekesebb, hogy a wokingi istll tesztnapok tekintetben megelzte a Ferrarit. Ezen a tren hagyomnyosan a Ferrari szokta vinni a prmet, k ugyanis sokat dolgoznak a sajt plyikon, Fioranban s Mugellban, ahol nem kell brleti djat s szllskltsget fizetnik. Most azonban a Ferrari s a McLaren ugyanannyi, 28 tesztnapot teljestett (ha egy csapat egyszerre kt helysznen gyakorol, az mr rtelemszeren kt tesztnapnak minsl), radsul a aut*nap egysgben szmolva a McLaren jelentsen, 55:45 arnyban vezet a Ferrarival s a Hondval szemben is. Aligha spanyolviasz, hogy Ron Dennis csapata a Mercedes V8 megbzhatsgval kapcsolatos agglyok miatt prgette fel a tesztprogramjt, mg a Honda tartotta magt megszokott munkamdszerhez. Azt azrt rdemes megjegyezni, hogy a tesztkilomterek szma termszetesen tartalmazza a tavalyi vagy hibrid autkkal megtett tvolsgot is; a Honda s a McLaren pldul kzel azonos tvot teljestett, de a wokingi istll mg janur utn is gyakran hasznlt egy MP4-20-at (lefojtott V10-essel), mg a japnok az RA106 bemutatja utn szinte kizrlag azzal dolgoztak, gy az j modellekre vettve valjban k jrnak elrbb.
Ezttal a Renault is tbb kilomtert tett meg a Ferrarinl, ez azonban fknt az R26 kezdettl fogva kivl strapabrsgnak ksznhet, mert egybknt a tesztnapok alacsony szmban (21) megmutatkozik a cmvdk viszonylag szerny kltsgvetse. A Ferrari, a Toyota s a BMW Sauber szinte egyformn sokat tesztelt (kb. 13 ezer km-t), de a Williams sem maradt le tlk jelentsen. A legklnsebb taln a Toyota visszafogott futsteljestmnye, a TF106 ugyanis nem tnt sem kiemelkeden gyorsnak, sem igazn kvetkezetesnek, ezrt az ember azt vrta volna, hogy a japn anyacg erforrsait kihasznlva fokozott aktivitssal prbljk behozni a lemaradsukat. Mgsem tettk, aminek felteheten az a magyarzata, hogy brmilyen fejlett is a Toyota infrastruktrja, a prhuzamos fejlesztsek (a TF106B-nek el kell kszlnie a Monaci Nagydjra) rezheten lasstjk a programot. A Sauberen viszont azonnal megltszott a tulajdonosvlts, a BMW irnytsa alatt ugyanis az eddig kimrten tesztel svjci csapat a 2006-os idny eltt mr csaknem annyi kilomtert tlttt a plykon, mint a Ferrari s a Renault.
Az j Super Aguri meghkkenten keveset gyakorolt az SA05-tel (habr figyelembe kell venni, hogy rtelemszeren csak azok a tesztek szerepelnek az sszestsnkben, amelyekrl nyilvnossgra kerltek az adatok, a zrt ajtk mgtt megtett kilomtereket nem ismerjk), s az ex-Minardi Scuderia Toro Rosso azutn is a lista aljn maradt, hogy a Red Bull lett a tulajdonosa.
A piltk kzl a McLaren-es Pedro de la Rosa bizonyult a legszorgalmasabbnak, aki janur ta 7330 km-t teljestett, egy hajszllal megelzve Jenson Buttont. A Honda mindkt versenyzje egyformn nagy tvolsgot tett meg az elszezon folyamn, a legtbb napot - szm szerint 21-et - viszont Michael Schumacher ldozta fel az idejbl tesztelsre. A csapatok tbbsge 3-4 piltt vett ignybe a munkhoz, de a Ferrari s az MF1 Racing tt, a Toro Rosso s a Super Aguri pedig csupn kettt.
Habr a Williams s a Toyota tprtolt a Bridgestone-hoz, a kimutats rvilgt, hogy a Michelin tovbbra is lnyegesen tbb adatra tmaszkodhat a fejlesztseknl, mert a csapatai 77357 km-t teljestettek, mg rivlisnak partnerei 45410-et.
sszests |
Idpont: 2006. janur 10., kedd - 2006. februr mrcius 3., pntek |
Helysznek: Jerez (14), Fiorano (5), Valencia (15), Barcelona (11), Mugello (6), Silverstone (3), Bahrain (8), Vallelunga (3), Imola (3) |
Tesztnapok szma: 68 |
sszes tesztkilomter: 122767 |
|
|
Nv |
Km |
N |
|
Nv |
Km |
N |
|
Nv |
Km |
N |
1 |
P. de la Rosa |
7330 |
19 |
15 |
M. Webber |
4125 |
14 |
29 |
R. Doornbos |
1453 |
5 |
2 |
J. Button |
7058 |
15 |
16 |
G. Paffett |
3928 |
12 |
30 |
M. Gen |
837 |
2 |
3 |
R. Barrichello |
6614 |
17 |
17 |
J. Montoya |
3669 |
12 |
31 |
J. Rossiter |
823 |
2 |
4 |
J. Trulli |
6291 |
18 |
18 |
A. Wurz |
3399 |
13 |
32 |
O. Panis |
766 |
2 |
5 |
M. Schumacher |
5993 |
21 |
19 |
K. Rikknen |
3223 |
12 |
33 |
N. Jani |
599 |
2 |
6 |
J. Villeneuve |
5266 |
14 |
20 |
R. Kubica |
2837 |
9 |
34 |
G. Mondini |
479 |
3 |
7 |
A. Davidson |
5244 |
11 |
21 |
C. Klien |
2573 |
11 |
35 |
V. Rossi |
425 |
3 |
8 |
F. Alonso |
5191 |
13 |
22 |
D. Coulthard |
2375 |
13 |
36 |
A. Sutil |
401 |
2 |
9 |
G. Fisichella |
5007 |
14 |
23 |
T. Monteiro |
2260 |
9 |
37 |
M. Winkelhock |
362 |
2 |
10 |
N. Heidfeld |
4981 |
16 |
24 |
S. Speed |
2196 |
7 |
38 |
T. Sato |
305 |
2 |
11 |
F. Massa |
4950 |
15 |
25 |
R. Zonta |
2186 |
6 |
39 |
Y. Ide |
199 |
1 |
12 |
H. Kovalainen |
4895 |
12 |
26 |
V. Liuzzi |
2093 |
6 |
40 |
J. Paolo de Oliveira |
128 |
1 |
13 |
N. Rosberg |
4689 |
20 |
27 |
C. Albers |
1941 |
7 |
|
|
|
|
14 |
R. Schumacher |
4221 |
16 |
28 |
L. Badoer |
1454 |
4 |
|
|
|
| |
|
|
|
Csap |
Km |
N/1 |
N/2 |
P |
|
Csap |
Km |
N/1 |
N/2 |
P |
1 |
Honda |
19740 |
25 |
45 |
4 |
7 |
Williams-Cosworth |
12342 |
25 |
48 |
4 |
2 |
McLaren-Mercedes |
18149 |
28 |
55 |
4 |
8 |
Red Bull-Ferrari |
7001 |
25 |
31 |
4 |
3 |
Renault |
15093 |
21 |
39 |
3 |
9 |
MF1-Toyota |
5442 |
12 |
23 |
5 |
4 |
Ferrari |
13658 |
28 |
45 |
5 |
10 |
Toro Rosso-Cosw. |
4288 |
11 |
13 |
2 |
5 |
Toyota |
13464 |
22 |
42 |
4 |
11 |
Super Aguri F1 |
504 |
3 |
3 |
2 |
6 |
BMW-Sauber |
13084 |
21 |
39 |
3 |
|
|
|
|
|
| |
|
-N/1: Csapatonknt egy napot szmolva -N/2: Autnknt egy napot szmolva |
|
|
Gumi |
Km |
1. |
Michelin |
77357 |
2. |
Bridgestone |
45410 | |
|

A teljes tesztszezon 2005. oktber 26-2006. mrcius 3. A jelentsgteljesebb elszezon mellett sszestettk az eredmnyeket a tavalyi idny vgtl kezdve, azaz 2005. oktber 26-tl is. A kp gy kiss mskpp fest, mert ebben a hosszabb idszakban a Ferrari tbbet tesztelt a Renault-nl (ami nem vletlen, hiszen november kzepig kizrlag k krztek a plykon), s napokban mrve flnyes vezetsre tett szert, de a kilomterek tern a Honda s a McLaren ekkor is a tabella lre kerlt. De la Rosa s Button szintn megrizte az 1-2. helyet, a harmadik legszorgalmasabb viszont Felipe Massa volt, mg a legtbb tesztnapot (29-et) a Williams jonca, Nico Rosberg teljestette.
A plyk kzl szoks szerint Jerezt vettk ignybe leginkbb, ahol 70556 km-t gyrtek le az istllk, mg Barcelonban 40861, Valenciban pedig 35829 km-t teljestettek.
A 11 Forma-1-es csapat az elz idny vgtl az j kezdetig sszesen 172978 km-t tett meg a tesztplykon. A 2006-os nagydjakon mg akkor sem krzhetnnek ilyen sokat, ha az sszes versenyz befejezn valamennyi futamot, amibl tisztn s vilgosan ltszik, hogy az istllk a kltsgvetsk tetemes rszt fordtjk tesztelsre. Ez a tny ltszlag azoknak az gyt ersti, akik a tesztek korltozsa, st, eltrlse mellett kardoskodnak, de valjban tekintettel kell lenni arra, hogy gyakorls nlkl a csapatok nem ismerhetnk ki az j autikat, az pedig semmikppen nem szolgln a kznsg rdekeit, ha a versenyeken alig nhnyan jutnnak el a clig.
sszests |
Idpont: 2005. oktber 26., szerda - 2006. mrcius 3., pntek |
Helysznek: Vallelunga (12), Bahrain (12), Barcelona (16), Valencia (17), Mugello (8), Valencia-R (1), Jerez (24), Fiorano (5), Silverstone (3), Imola (3) |
Tesztnapok szma: 101 |
sszes tesztkilomter: 172978 |
|
|
Nv |
Km |
N |
|
Nv |
Km |
N |
|
Nv |
Km |
N |
1 |
P. de la Rosa |
10471 |
27 |
20 |
J. Montoya |
4337 |
15 |
39 |
N. Karthikeyan |
531 |
3 |
2 |
J. Button |
9713 |
22 |
21 |
L. Badoer |
3808 |
13 |
40 |
C. Nissany |
527 |
4 |
3 |
F. Massa |
8198 |
26 |
22 |
D. Coulthard |
3613 |
17 |
41 |
V. Rossi |
425 |
3 |
4 |
A. Davidson |
8182 |
19 |
23 |
C. Klien |
3543 |
15 |
42 |
A. Sutil |
401 |
2 |
5 |
J. Trulli |
7981 |
23 |
24 |
K. Rikknen |
3223 |
12 |
43 |
T. Biagi |
399 |
1 |
6 |
H. Kovalainen |
6892 |
16 |
25 |
R. Kubica |
3027 |
10 |
44 |
F. Perera |
345 |
2 |
7 |
M. Schumacher |
6790 |
23 |
26 |
F. Montagny |
2915 |
8 |
45 |
J. van Hooydonk |
310 |
1 |
8 |
N. Rosberg |
6738 |
29 |
27 |
T. Monteiro |
2902 |
12 |
46 |
T. Sato |
305 |
2 |
9 |
R. Barrichello |
6614 |
17 |
28 |
C. Albers |
2769 |
11 |
47 |
J. Maria Lopez |
241 |
1 |
10 |
N. Heidfeld |
6441 |
22 |
29 |
V. Liuzzi |
2680 |
8 |
48 |
Y. Ide |
199 |
1 |
11 |
J. Villeneuve |
6369 |
17 |
30 |
S. Speed |
2575 |
8 |
49 |
J. Caceres |
131 |
2 |
12 |
F. Alonso |
5621 |
14 |
31 |
R. Doornbos |
2212 |
7 |
50 |
R. Rusinov |
128 |
1 |
13 |
M. Webber |
5507 |
20 |
32 |
O. Panis |
1320 |
4 |
51 |
J. Paolo de Oliveira |
128 |
1 |
14 |
G. Fisichella |
5211 |
15 |
33 |
J. Rossiter |
1288 |
4 |
52 |
K. Legge |
123 |
2 |
15 |
G. Paffett |
5134 |
16 |
34 |
A. Carroll |
788 |
2 |
53 |
F. del Monte |
120 |
1 |
16 |
R. Zonta |
5030 |
15 |
35 |
G. Mondini |
664 |
4 |
54 |
A. Priaulx |
83 |
1 |
17 |
A. Wurz |
4735 |
18 |
36 |
R. Briscoe |
646 |
2 |
55 |
D. Rigon |
82 |
1 |
18 |
R. Schumacher |
4731 |
18 |
37 |
N. Jani |
599 |
2 |
56 |
R. Rodrguez |
82 |
1 |
19 |
M. Gen |
4478 |
13 |
38 |
M. Winkelhock |
592 |
3 |
57 |
L. Filippi |
82 |
1 | |
|
|
|
Csap |
Km |
N/1 |
N/2 |
P |
|
Csap |
Km |
N/1 |
N/2 |
P |
1 |
Honda |
26586 |
35 |
64 |
5 |
7 |
BMW-Sauber |
15647 |
30 |
48 |
3 |
2 |
McLaren-Mercedes |
24501 |
38 |
75 |
5 |
8 |
Red Bull-Ferrari |
9967 |
31 |
41 |
4 |
3 |
Ferrari |
23698 |
51 |
78 |
5 |
9 |
MF1-Toyota |
8099 |
17 |
35 |
9 |
4 |
Renault |
21253 |
30 |
56 |
7 |
10 |
Toro Rosso-Cosw. |
6281 |
18 |
27 |
8 |
5 |
Toyota |
20054 |
33 |
64 |
6 |
11 |
Super Aguri F1 |
504 |
3 |
3 |
2 |
6 |
Williams-Cosworth |
16387 |
35 |
67 |
6 |
|
|
|
|
|
| |
|
-N/1: Csapatonknt egy napot szmolva -N/2: Autnknt egy napot szmolva | |