A Super Aguri cstrtkn befejezte hromnaposra tervezett tesztprogramjt a spanyolorszgi Barcelonban, ahol els alkalommal vittk plyra az SA05-s konstrukcit, melynek kezdeti teljestmnyvel meg voltak elgedve.
Azt kveten, hogy janurban biztoss vlt a mezny tizenegyedik csapatnak indulsa, a Super Aguri kemnyen dolgozott annak rdekben, hogy ezen a hten a nagykznsg eltt is bemutatkozhasson.
Ugyan februr 14-n az Angliban fekv kemble-i reptren Takuma Szato mr kiprblta az Arrows A23-as konstrukcijra ptett versenygpet, kedden kezddtt meg a legutbb 2002-ben bevetett modell tesztelse. A BAR istll egykori versenyzje kezdte meg a munkt, m els napja nem volt eredmnyes, hiszen mindssze csak nyolc krt tudott teljesteni az SA05-s hidraulikus rendszernek meghibsodsa miatt.
A japn versenyz cstrtkn ismt visszatrt a voln mg s tovbb folytatta az „j” aut felksztst, melyen mg a 2002-ben hasznlt – az idei szablyoknak nem megfelel – aerodinamikai csomag volt. Szato tegnapi napja mr sokkal eredmnyesebb volt, s ideredmnyei is javultak, br gy is hat teljes msodperccel maradt el az len vgz Jenson Buttontl, aki fantasztikus idt autzott.
„A csapat sszes dolgozjra bszke vagyok, mert a szks idbeoszts ellenre, lehetv tettk szmunkra az eheti teszt ltrejttt” – mondta Szato. „Termszetesen nagyon fontos volt szmunkra ez a tesztprogram, hiszen a szezonnyit nagydj eltt leellenrizhettk az aut klnbz rendszereit. Elgedett vagyok a hromnapos teszt vgeredmnyvel, klnsen azrt, mert a megszerzett adatokat is sikeresen ki tudtuk rtkelni. Ami a teljestmnyt illeti, mg van mit fejldni, m nem volt rossz kezdet. Mindenki fantasztikusan dolgozott. A jv hten is kemnyen fogunk hajtani, mikor az angliai Silverstone-ban els alkalommal visszk plyra 2006-os aerodinamikai csomagunkat.”
Br az eredeti tervek szerint gy volt, hogy Szato csapattrsa, Yuji Ide cstrtk dleltt mg plyra grdl, a japn jonc vgl nem kapott lehetsget, m ennek ellenre is elgedetten nyugtzta a Super Aguri eheti tesztprogramjt.
„Remek teszt volt” – folytatta Ide. „A msodik nap vezettem, s teljes mrtkben meg vagyok elgedve a csapat munkjval, hiszen az elmlt hrom nap kimagaslan teljestettek. Tbb kilomtert szerettem volna megtenni, azonban voltak problmk, melyek miatt a napom lervidlt. Viszont gy gondolom a 44 megtett krm alatt igen sokat tanultam. Elszr a nehzsgi erk s a leszort er volt a legnagyobb problmm, m idvel hozzszoktam, s br nem vezettem eddig sokat, mr kezdtem jl rezni magam az autban. Bzom benne, hogy a versenyeken jobb kridket fogok majd teljesteni. Egy azonban biztos: rengeteget tanultan, aminek nagyon rlk. Mr alig vrom a kvetkez tesztet, s persze a szezonnyit Bahreini Nagydjat.”
A csapat a jv hten az angliai Silverstone-ba veszi az tjt, ahol elszr vetik be a 2006-os aerodinamikai csomagjukat, melyen jelenleg is dolgoznak a mrnkk a szlcsatornban. A grda technikai igazgatja, Mark Preston a kezdeti nehzsgek ellenre boldog volt, hiszen elmondsa szerint az jonc istll elrte sszes cljt Barcelonban.
„Jobb teljestmnyt nyjtottunk, mint amire elzleg szmtottunk, gy a csapat elgedetten tvozhat Barcelonbl, s magabiztosabban vrhatja a szezonnyit Bahreini Nagydjat, ahol gy rezzk, elfogadhat eredmnyeket tudunk majd produklni. Yuji remekl teljestett els F1-es tesztnapjn, mg Takuma kemnyen hajtott, hogy az autt jobb tegye” – kezdte Preston.
„Ez a hrom nap sszerzta a csapatot. A Super Aguri s a Honda F1-es rszlege is sszecsiszoldott, mely nem titok, egyik f clunk volt erre a htre. A motor hibtlanul mkdtt, ami j jel az els versenyre nzve. Az eheti teszt minden vgyunkat kielgtette, tovbb tbb elektronikai problmt is sikeresen orvosolni tudtunk. A harmadik napra megbzhatv vlt az aut, gy megkezdhettk a teljestmnykirtkelst. Kivlasztottuk azokat a Bridgestone abroncsokat, melyet az vad els versenyn fogunk majd hasznlni, s gy gondoljuk, j dntseket hoztunk.”
„A csapat kimerlt, de fantasztikus munkt vgzett. Sikerlt minden tervezett munklatot elvgeznnk az elmlt hrom nap sorn, gy elgedettek lehetnk. Mr alig vrjuk, hogy a jv hten Silverstone-ban bemutathassuk j aerodinamikai csomagunkat.” |