A BMW Sauber a V8-as motorral sem lassult
Faludi Zoltn 2006.02.10. 16:58
Br az idei vben a 3 literes V10-es motorok helyt a hozzvetlegesen 200 lervel kisebb teljestmny 2.4 literes V8-as egysgek vettk t, az autk a tli tesztek alatt nem sokat lassultak tavalyi eredmnyeikhez kpest.
A BMW Sauber a V8-as motorral sem lassult |
 |
Br az idei vben a 3 literes V10-es motorok helyt a hozzvetlegesen 200 lervel kisebb teljestmny 2.4 literes V8-as egysgek vettk t, az autk a tli tesztek alatt nem sokat lassultak tavalyi eredmnyeikhez kpest.
A versenyzk ugyan az erforrsok teljestmnynek drasztikus cskkensre panaszkodnak, a szmok nem igazn mutatjk, hogy lassult volt a szguld cirkusz vilga.
A Sauber istll pldul a V10-es Ferrari motorral szerelt C24-es tpusjelzs autjval 2005 jliusban 1:17-es idket futott a spanyolorszgi Jerezben, addig a BMW V8-as motorjval szerelt F1.06-ossal Nick Heidfeld szerdn 1:17.5-s idt rt el, mely a tavalyi eredmnytl csak fl msodperccel maradt el.
Szmos magyarztak lehet erre. Elszr is az j Sauber valsznleg jobb aut, mint eldje, azonban ez taln kzenfekv is lehet, hiszen a V8-as motor kisebb trfogata miatt a szakembereknek jval tbb mozgsterk maradt a versenygp aerodinamikjnak fejlesztsre.
Mivel a V8-as motor jval kisebb htst ignyel, az oldals lgbemlk mreteit kisebbre lehetett venni, mely az aerodinamikai hatkonysgot igencsak megnvelte, ami mellett a slyeloszlsra is pozitvan hatott.
Azonban a legfontosabbak a gumik, melyekre idn a 2004-ben mr megszokott szablyok vonatkoznak. A rvidebb lettartam abroncsok – melyeket a verseny kzben szabadon lehet cserlni – jval puhbbak lettek, aminek ksznheten jobban is tapadnak – gy a kanyarsebessg megnvekedett.
„Legalbb olyan gyorsak vagyunk a V8-as motorral, mint a rgi V10-essel szerelt Sauberrel voltunk” – mondta a kanadai Jacques Villeneuve a svjci Blick-nek adott nyilatkozatban. |
|