|
 |
Cstrtkn debtlt a Toro Rosso
| |
| Giancarlo Fisichella rvn, nehzsgei ellenre ismt a Renault rte el a legjobb idt a V8-as motorral tesztel csapatok kztt a jerezi tesztsorozaton.
A bajnokcsapat kt R26-ossal folytatta programjt, m Fisichella s Heikki Kovalainen kzl egyszerre csak az egyik krzhetett, mert mindssze egyetlen alkalmas hts szrny llt a grda rendelkezsre.
A finn tesztpilta lgtereljn mg tegnap fedeztek fel egy rejtlyes problmt, gy az alkatrszt visszakldtk az enstone-i kzpontba analzisre, a korltozott tesztprogram azonban nem hagyott nyomot a kt sofr ideredmnyn.
A legjobb krid Pedro de la Rosa nevhez fzdik, azonban tovbbra is egy V10-es, hibrid McLarenben dolgozik a Michelin abroncsok fejlesztsn. Az MP4-21-et ma Kimi Rikknen vezette, aki azonban a tabella kilencedik sorba szorult a tegnap j idt fut, j specifikcij Mercedes-erforrssal.
Mark Webber a nyolchengeresek kztti msodik helyvel igazolta a Cosworth motor kivlsgrl szl informcikat, hiszen sikerlt megelznie azt a Hondt, amelynek fmrnke a nap folyamn elismerte: le vannak maradva a brit mhely erforrstl.
Radsul az ausztrl nem a Williams j, ultragyors kapcsols sebessgvltjval, hanem egy hagyomnyos konstrukcival dolgozott, amit a csapat talonban tart arra az esetre, ha az j fejlesztst nem sikerl elg megbzhatv tenni a szezonnyitig. A msik FW28-at Nico Rosberg vezette.
Tovbbra is az lmeznyben talljuk a Hondt, mely egyetlen RA106-ossal vett rszt a cstrtki tesztnapon - a msikat mr eltettk a jv heti, bahreini tesztre. A Michelin gumik kirtkelsn dolgoz Jenson Button 118 krt teljestett.
Felems napon van tl a BMW-Sauber Nick Heidfelddel s Jacques Villeneuve-vel, akik kzl ezttal a kanadai bizonyult gyorsabbnak. A grda a bahreini gumivlasztsra kszlt az F1.06-osokkal, m mindkt piltnak id eltt kellett befejeznie munkjt (Heidfeldnek a benzinpumpja ment tnkre, Villeneuve lghtjt egy idegen trgy ronglta meg).
A Toyotnl Ralf Schumacher s Jarno Trulli ezttal sem tudott versenykpes kridket produklni a TF106-tal, melyre a jv hten szerelik fel az j aero-csomagot (a jelenlegi mg a TF105B-n hasznlt konfigurci).
Vitantonio Liuzzival a volnnl vgre bemutatkozott a Scuderia Toro Rosso idei versenyautja, az STR01. Br a Minardi-utd vezeti vltig lltjk: j gprl van sz, a kasztnit els pillantsra nehz megklnbztetni a tavalyi Red Bulltl - mindssze az oldaldobozokon, a motorburkolaton s a fels lgbemln lthatk mdostsok.
Az egyetlen M16-os kasztnit cserlget Christijan Albers s Tiago Monteiro a tabella aljn, a lefojtott V10-es hasznl Toro Rosso mgtt vgzett, ami bizonyra nem teszi boldogg a V8-asokat alkalmaz Midland csapatfnkt, a rivlist szablytalannak nevez Colin Kolles-t.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. februr 9., cstrtk |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.451 |
205.818 |
|
|
123 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:17.479 |
205.743 |
0.028 |
0.028 |
76 |
|
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.767 |
204.982 |
0.316 |
0.288 |
104 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:17.990 |
204.395 |
0.539 |
0.223 |
118 |
|
5. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:18.179 |
203.901 |
0.728 |
0.189 |
111 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:18.278 |
203.643 |
0.827 |
0.099 |
63 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:18.542 |
202.959 |
1.091 |
0.264 |
45 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
FIN |
Williams-Cosworth |
B |
1:18.843 |
202.184 |
1.392 |
0.301 |
60 |
|
9. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.929 |
201.964 |
1.478 |
0.086 |
40 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.083 |
201.571 |
1.632 |
0.154 |
103 |
|
11. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:19.320 |
200.968 |
1.869 |
0.237 |
107 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:19.394 |
200.781 |
1.943 |
0.074 |
79 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:20.685 |
197.568 |
3.234 |
1.291 |
90 |
|
14. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:20.922 |
196.990 |
3.471 |
0.237 |
63 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0128 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.451 |
- (3.471) - |
1:20.922 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |