|
 |
A Renault a megbzhatsgra trekszik
| |
| A Renault 2006-ban, az ismeretlen tnyeznek szmt V8-as motorok bevezetse utn sem akarja feladni azt a bombabiztos megbzhatsgot, amely tavaly a vilgbajnoki gyzelemhez segtette a csapatot s versenyzjt, Fernando Alonst.
"Ahogy mindig, most is a zr meghibsods elvt prbljuk megvalstani" - idzi a Renault hivatalos honlapja Rob White-ot, az istll motorokrt felels technikai igazgatjt. - "j kihvssal kellett szembenznnk, s az volt a feladatunk, hogy a lehet legjobban megfeleljnk neki."
"A V8 magasabb fordulaton fog prgni. Ez a strapabrsg szempontjbl problmkat vet fel, ezt azonban mr a kezdeti tervezs sorn is szmtsba vettk. A megbzhatsggal ezrt nincsenek konkrt gondok: az RS26-ot annak figyelembevtelvel alkottuk meg, hogy a V8-ast mskpp kell felhasznlni, mint a V10-est."
A Renault V8-asa lesben csak janur 10-n, a 2006-os autba, az R26-ba szerelve mutatkozott be, de az v els hrom tesztjn mris b 5000 km-t tettek meg vele - ez 15%-kal tbb, mint egy ve ilyenkor.
Lon Taillieu, a motor projektmenedzsere szerint a vibrci sem fogja kikezdeni a megbzhatsgot.
"A V8-assal olyan kompromisszumot vlasztottunk, melynek rvn nem n a vibrci a V10-eshez kpest" - mondta. - "Egy krre szmtva tlagosan 400-500-zal magasabb lesz a percenknti fordulatszm, mint a V10 esetben. Ez jelents klnbsg. Emellett, mivel a teljestmny cskken, a padlgzos szakaszok hossza n. Ezt is szmtsba kell vennnk, amikor megtervezzk, hogyan fogjuk felhasznlni a motort a nagydjhtvge sorn."
A Renault mr eddig is rijesztett az ellenfelekre az R26 gyorsasgval s megbzhatsgval, de a csapat kasztnirt felels technikai igazgatja, Bob Bell azt lltja, az autjuk a bahreini idnynyitig ennl is tkpesebb lesz.
"Minden versenyen lesznek j alkatrszeink" - mondta. - "A jelenlegi aero-csomag pldul nagyban klnbzik attl, amit majd az els versenyen vetnk be. Az a frissts, amit kzvetlenl Bahrein eltt kapunk meg, jelentsen javtani fogja a teljestmnynket."
Bell elrulta, hogy a V8 cscsosabb nyomatkgrbje miatt a Renault ttrt a 6-sebessgesrl a 7-fokozat sebessgvltra, az R26 azonban ennek ellenre nem forradalmi konstrukci.
"Az volt a legfontosabb szempont, hogy megrizzk az R25 ernyeit, klnsen abban a tekintetben, ahogyan az aut rzsre viselkedik s a belltsi vltoztatsokra reagl" - magyarzta Bell. - "Ezt szem eltt tartva logikus volt, hogy megtartottuk a tavalyi csomag mechanikai erssgeit, pldul a felfggeszts geometrijt." |