|
 |
Hatkonyabb informciramls -
| |
| 2006-ban az eddiginl hatkonyabb vlhatnak a Bridgestone fejlesztsei, a japn gumigyrt ngy csapata ugyanis megllapodott, hogy nyltan megosztja egymssal a tesztelsek sorn gyjttt adatokat.
A Ferrari tavalyi kudarct rszben annak a rovsra rtk, hogy a Bridgestone egyedli lcsapataknt a maranelli istll nem tudott elg informcit szolgltatni, mikzben a rivlis Michelin ht istll visszajelzseire tmaszkodhatott.
"Megllapods szletett a Toyota, a Williams, a Ferrari s a Jordan (Midland) kztt, hogy minden informcit megosztunk egymssal" - mondta a Ferrari technikai igazgatja, Ross Brawn. - "Teht a tesztelsek sorn gyjttt valamennyi adat egy kzponti adatbankba kerl, amihez mindannyian hozzfrhetnk, hogy megnzhessk, mi a helyzet a tesztelsekkel."
"Ezrt ssze tudjuk majd hasonltani a klnfle gumikrl szerzett tapasztalatokat, vagyis kiderl, hogy a gumik hogyan viselkednek az egyes autkon."
"Ha csak egyfle autrl vannak adatok, az ember nem tudhatja, minek ksznhetek a rossz eredmnyek - klnsen egy olyan nehz szezonban, mint a 2005-s volt. Az aut az oka? A gumik? Vagy mindkett? Kt jabb csapattal a Bridgestone persze biztosabb lehet abban, hogy mi mirt trtnik."
Brawn is elismerte, hogy a Ferrari tavaly exkluzv tmogatst kapott a Bridgestone-tl, de hozztette, hogy az j partnerek rkezse j kihvs el lltja, s egyszersmind segti is a gumigyrtt.
"A Bridgestone-ra sokkal nagyobb kihvs vr, a helyzet bonyolultabb vlik, mert nhny ve szinte kizrlag a Ferrarira koncentrltak, ezrt logisztikai s prioritsi szempontbl rendkvl egyszer dolguk volt" - mondta.
"Most sszetettebb lesz a feladatuk, mert kt jabb komoly csapatuk van, amelyek informcit szolgltatnak, ezrt tmogatst is kell kapniuk, ami nem oldhat meg egyszeren."
"Msfell viszont sokkal tbb adatot fogunk kapni, mgpedig tbb klnbz forrsbl. Ez nagy rtk."
A 2005-s idny utn a Toyota s a Michelin scsapata, a Williams is tprtolt a Bridgestone-hoz, mg az ex-Minardi Toro Rosso fordtott irnyban, a Michelinhez szerzdtt. |