Fry: Tovbbi megszortsokra van szksg
Faludi Zoltn 2006.01.22. 18:11
A Honda Racing gyvezet igazgatja, Nick Fry szerint a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek mielbb lpseket kellene tennie annak rdekben, hogy elkerljk a lefojtott V10-es motorok erflnyt az j egysgekkel szemben.
Fry: Tovbbi megszortsokra van szksg |
 |
A Honda Racing gyvezet igazgatja, Nick Fry szerint a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek mielbb lpseket kellene tennie annak rdekben, hogy elkerljk a lefojtott V10-es motorok erflnyt az j egysgekkel szemben.
A jelenlegi lls szerint egyedl a Scuderia Toro Rosso istll tervezi a lefojtott V10-es Cosworth motorok hasznlatt a 2006-os idnyben, mg a tbbi istll az j szablyokat teljes mrtkben kielgt V8-as egysgekkel indul.
Azonban egyre tbben tartanak attl, hogy a V10-es motorok, melyek teljestmnyt a fordulatszm szablyozsval, illetve a lgbeml mretnek szktsvel prblnak meg korltozni, tovbbra is sokkal ersebbek, mint az idei vben bevezetsre kerl 2.4 literes V8-as egysgek.
„Vrnunk kell, hogy meglssuk, valban egyenlk-e a felttelek” – mondta Fry az Autosport magazinnak. „Jelenleg gy tnik, hogy a lefojtott V10-es motorok jval komolyabb ert kpviselnek, mint a V8-as egysgek, gy meg kell vizsglnunk, mi az igazsg.”
„Tudom, hogy klnbz teszteket elvgeztek mr, gy nem is akarunk beleszlni. Mindent a Nemzetkzi Automobil Szvetsgre bzunk, k dntsk el, mi az igazsgos. Max Mosley s Charlie Whiting korbban elmondtk, hogy ha szksges, akr 24 rn bell jabb megszortsokat vezetnek be a konfliktusok elkerlse vgett.”
„Mindig is azt hajtogattk, hogy vltoztatni fognak, ha arra szksg van, mert mindenki szmra egyenl feltteleket akarnak biztostani a sportban. ppen ezrt, egyelre nem is szlunk bele a dolgokba, megltjuk, mi fog trtnni.”
Fry jl tudja, hogy tbb csapat segdkezett mr a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek a klnbz tesztek elvgzsben, melyek clja az volt, hogy kidertsk, miknt lehetne igazsgosabb tenni a sportot. Az gyvezet azonban megerstette, a Honda nem segdkezett a tesztekben.
„A Toyota felajnlotta a tesztek elvgzst, gy mi is megtehettk volna, de vgl gy hatroztunk, elhatroldunk ettl – s gy rezzk, jl cselekedtnk” – folytatta Fry. „A Midland tbbfle tesztet is vgrehajtott, s az adatokat mr el is juttatta a FIA-hoz.”
„A Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek most dntenie kell. Bzunk benne, hogy helyesen hatroznak majd – s mindenki szmra tisztessgesek lesznek a felttelek. Mi csak erre krjk ket.” |
|